Demontaż Turbo M47 !
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 2279
- Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
- BMW: 320D M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- VIN: KE44253
Witam.
Chciałbym wam przedstawić jak dobrze i sprawnie zdemontować turbinkę w naszych Dieslach .
Pacjentem został M47 136KM
A więc zaczynamy :
Na początek ściągamy osłony silnika wszystkie wraz z podszybiem prócz tej od osłony filtra oleju
Następnie reszta osprzętu
- zbiornik podciśnienia klucz 13
- kolanko przepływomierza do turbo z kolankiem od odmy
- przetwornik ciśnienia turbo (elektrozawów) ciężki dostęp z aparatem
- demontujemy filtr powietrza
Po zdemontowaniu filtra okazują nam się trzy zaślepki które po sciągnieciu ukazują nam 3 śruby mocujące turbo ! śruby M10X25
śruba nr 4
!! WAŻNE !! USZCZELKE NR 3 / 9 i 11 WYMIENIAMY NA NOWĄ!!
Następnie przechodzimy od strony wydechu ( bez kanału da rade ogarnąć )
śruby M8X50 nr 8
oraz na nakrętki M10
po odkręceniu wszystkich wyżej opisanych śrub wydechu zrzucamy turbine i mamy ją w rękach .
Jak na pierwszy raz czas operacji to około 2 godziny we 2 osoby .
! WAŻNE ! Po wymianie turbiny dobrze jest wymienić również olej z filtrem na nowy + nowy filtr powietrza
Mam nadzieje ze sie przyda
Chciałbym wam przedstawić jak dobrze i sprawnie zdemontować turbinkę w naszych Dieslach .
Pacjentem został M47 136KM
A więc zaczynamy :
Na początek ściągamy osłony silnika wszystkie wraz z podszybiem prócz tej od osłony filtra oleju
Następnie reszta osprzętu
- zbiornik podciśnienia klucz 13
- kolanko przepływomierza do turbo z kolankiem od odmy
- przetwornik ciśnienia turbo (elektrozawów) ciężki dostęp z aparatem
- demontujemy filtr powietrza
Po zdemontowaniu filtra okazują nam się trzy zaślepki które po sciągnieciu ukazują nam 3 śruby mocujące turbo ! śruby M10X25
śruba nr 4
!! WAŻNE !! USZCZELKE NR 3 / 9 i 11 WYMIENIAMY NA NOWĄ!!
Następnie przechodzimy od strony wydechu ( bez kanału da rade ogarnąć )
śruby M8X50 nr 8
oraz na nakrętki M10
po odkręceniu wszystkich wyżej opisanych śrub wydechu zrzucamy turbine i mamy ją w rękach .
Jak na pierwszy raz czas operacji to około 2 godziny we 2 osoby .
! WAŻNE ! Po wymianie turbiny dobrze jest wymienić również olej z filtrem na nowy + nowy filtr powietrza
Mam nadzieje ze sie przyda
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Super! Dość jasny opis, dobrze wiedzieć jak samemu wydobyć diament z naszych Diesli. Dzięki
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Ważne że widać o co ho Przydałby się tylko dokładny opis krok po kroku co i jak rozbieramy i jak postępujemy przy samym demontażu turbo (przewody itp.) Jednak bardzo przydatna sprawa
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 1 wrz 18, 19:42
- BMW: e46 320d 150km
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
Cześć.
Powiedzcie mi proszę czy uszczelki 9 i 11 wymieni się od góry? Bez dostawania się do turbo z kanału?
Powiedzcie mi proszę czy uszczelki 9 i 11 wymieni się od góry? Bez dostawania się do turbo z kanału?
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 1 wrz 18, 19:42
- BMW: e46 320d 150km
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
Wyczuwam sarkazm W środę się będę za to zabierać to wrócę do was z info.
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
Jak dobrze pamietam to bez demontazu turbo nie da sie wymienic uszczelki 11.
9atek od strony turbo tez raczej nie, tylko od strony bloku
9atek od strony turbo tez raczej nie, tylko od strony bloku
-
- Bywalec forum
- Posty: 210
- Rejestracja: 25 mar 18, 20:50
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
Witam demontowałem Turbo w m47n 150km może komuś się przyda
1.Demontaż osłony filtra powietrza +filtra powietrza + rury od Przepływki do Turbo+ Odkręcenie rury turbo->intercooler.Demontaż trzech zaślepek gumowych pod nimi ukazuje się blaszka kryjąca 3 śruby spline od Turbo.
2.Blaszkę wyciskamy w dół.Śruby turbo najlepiej przed demontażem zalać wd40 i zostawić na noc
3.Do odkręcenia śrub spline w silniku m47n potrzebna jest nasadka spline 12.Najlepiej kupić 1/2.
4.Przed odkręceniem śrub spline na kluczu dać na krzyż dwa cienkie paski izolacji i nabić na śruby nasadkę Do każdej śruby na nowo dawałem paski izolacji na nasadkę spline Wtedy ładnie wgryzie się nasadka na śrubę bez obawy o zjechanie śruby .Kolejno nasadka spline nałożona na śrubę na nią przedłużka+grzechotka i najlepiej kawałek nie dużej rurki tak by nałożyć na grzechotkę.Śruby puszczają momentalnie
5.Odkręcamy osłony silnika przednia czarna,druga aluminiowa+kolejna za nią + nie pamiętam dokładnie ale 2,3 osłony termiczne.
6.Odpiąć wtyczke od sterownika turbiny najlepiej zrobić to z dołu
7.Kolejno ja zabrałem się za odkręcenie sondy lambda klucz 22 z tego co pamiętam
8.Następnie odkręcamy zewnętrzną śrubę mocowania katalizatora do turbo klucz 16mm
9.Żeby mieć dostęp do najcięższej śruby należy odkręcić i zdjąć waż powrotny oleju z turbo(dwie opaski na śrubokręt)
10.Odsłania nam się dostęp do śruby drugiej katalizatora + do śrub wspornika turbiny.3 ŚRUBY WSPORNIKA na klucz 13mm.Najlepiej grzechotką z małą przedłużka poluzować ale nie odkręcać od razu
11.Przed odkręceniem śruby wewnętrznej katalizatora do której dostęp w ciągu dalszym nie jest zbyt ciekawy należy najpierw odkręcić 3 śruby łącze wydech kat z tłumikiem.Klucz 13mm. Najlepiej dwa oczkowe tak by kontrować.Tutaj tez dobrze było by wcześniej zalać te śruby
12, Przystępujemy do odkręcenia śruby katalizatora wewnętrznej klucz 16mm jak najdłuższy.Ja akurat na standardowy klucz 16mm nabiłem 40cm rury.Musiałem spiłować szlifierką kanty klucza by wszedł w rurę Śruba puściła bez problemu.Dobrze jest też zalać wd40 lub czymś innym te śruby.
13.Odkręcić wąż ciśnieniowy od bloku silnika klucz 14mm wylecą śladowe ilości oleju
14.Na końcu już odkręcamy całkowicie śruby spline 12mm pod filtrem powietrza ale śruby wspornika turbo do bloku silnika nie odkręcamy,ewentualnie poluzowane mogą być ponieważ po odkręceniu górnych 3 śrub spline turbo trzyma się tylko na wsporniku
15.Odkręcamy wspornik turbiny 3 śruby na klucz 13mm i turbo nasze
Ja to robiłem bez kanału na wylewce.Po dwie płyty chodnikowe pod każde koło.Za pierwszym razem pod spodem dałem styropian+ koc żeby było wygodniej i nie ziębić się od betonu.Teraz bym robił na leżance warsztatowej :)Czas wyjęcia turbiny za pierwszym razem 2.5h leżąc pod autem z przerwami Ułatwienie miałem takie iż wymieniałem złącze elastyczne w zakładzie i tam od turbo odkręcali mi kata tak wiec śruby już były ruszone+ wymienione miałem na nowe 3śruby łącze wydech dlatego też łatwo poszły
1.Demontaż osłony filtra powietrza +filtra powietrza + rury od Przepływki do Turbo+ Odkręcenie rury turbo->intercooler.Demontaż trzech zaślepek gumowych pod nimi ukazuje się blaszka kryjąca 3 śruby spline od Turbo.
2.Blaszkę wyciskamy w dół.Śruby turbo najlepiej przed demontażem zalać wd40 i zostawić na noc
3.Do odkręcenia śrub spline w silniku m47n potrzebna jest nasadka spline 12.Najlepiej kupić 1/2.
4.Przed odkręceniem śrub spline na kluczu dać na krzyż dwa cienkie paski izolacji i nabić na śruby nasadkę Do każdej śruby na nowo dawałem paski izolacji na nasadkę spline Wtedy ładnie wgryzie się nasadka na śrubę bez obawy o zjechanie śruby .Kolejno nasadka spline nałożona na śrubę na nią przedłużka+grzechotka i najlepiej kawałek nie dużej rurki tak by nałożyć na grzechotkę.Śruby puszczają momentalnie
5.Odkręcamy osłony silnika przednia czarna,druga aluminiowa+kolejna za nią + nie pamiętam dokładnie ale 2,3 osłony termiczne.
6.Odpiąć wtyczke od sterownika turbiny najlepiej zrobić to z dołu
7.Kolejno ja zabrałem się za odkręcenie sondy lambda klucz 22 z tego co pamiętam
8.Następnie odkręcamy zewnętrzną śrubę mocowania katalizatora do turbo klucz 16mm
9.Żeby mieć dostęp do najcięższej śruby należy odkręcić i zdjąć waż powrotny oleju z turbo(dwie opaski na śrubokręt)
10.Odsłania nam się dostęp do śruby drugiej katalizatora + do śrub wspornika turbiny.3 ŚRUBY WSPORNIKA na klucz 13mm.Najlepiej grzechotką z małą przedłużka poluzować ale nie odkręcać od razu
11.Przed odkręceniem śruby wewnętrznej katalizatora do której dostęp w ciągu dalszym nie jest zbyt ciekawy należy najpierw odkręcić 3 śruby łącze wydech kat z tłumikiem.Klucz 13mm. Najlepiej dwa oczkowe tak by kontrować.Tutaj tez dobrze było by wcześniej zalać te śruby
12, Przystępujemy do odkręcenia śruby katalizatora wewnętrznej klucz 16mm jak najdłuższy.Ja akurat na standardowy klucz 16mm nabiłem 40cm rury.Musiałem spiłować szlifierką kanty klucza by wszedł w rurę Śruba puściła bez problemu.Dobrze jest też zalać wd40 lub czymś innym te śruby.
13.Odkręcić wąż ciśnieniowy od bloku silnika klucz 14mm wylecą śladowe ilości oleju
14.Na końcu już odkręcamy całkowicie śruby spline 12mm pod filtrem powietrza ale śruby wspornika turbo do bloku silnika nie odkręcamy,ewentualnie poluzowane mogą być ponieważ po odkręceniu górnych 3 śrub spline turbo trzyma się tylko na wsporniku
15.Odkręcamy wspornik turbiny 3 śruby na klucz 13mm i turbo nasze
Ja to robiłem bez kanału na wylewce.Po dwie płyty chodnikowe pod każde koło.Za pierwszym razem pod spodem dałem styropian+ koc żeby było wygodniej i nie ziębić się od betonu.Teraz bym robił na leżance warsztatowej :)Czas wyjęcia turbiny za pierwszym razem 2.5h leżąc pod autem z przerwami Ułatwienie miałem takie iż wymieniałem złącze elastyczne w zakładzie i tam od turbo odkręcali mi kata tak wiec śruby już były ruszone+ wymienione miałem na nowe 3śruby łącze wydech dlatego też łatwo poszły
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1516 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Piotrek2800
-
- 0 Odpowiedzi
- 721 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Gala_46
-
- 16 Odpowiedzi
- 4815 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariusz_E46
-
- 4 Odpowiedzi
- 8508 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KiLo
-
- 0 Odpowiedzi
- 885 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: szymon_z_bmw
-
- 7 Odpowiedzi
- 2310 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kryst90
-
- 5 Odpowiedzi
- 2314 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: HQ-Automotive
-
- 3 Odpowiedzi
- 824 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1942 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112