Strona 1 z 1

Demontaż przełącznika świateł awaryjnych/ryglowania

: 19 kwie 11, 0:07
autor: Guccikus
Muszę wymienić przycisk świateł awaryjnych i ryglowania drzwi. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak go zdemontować?
W jaki sposób się do niego dobrać żeby nic nie uszkodzić? Podobno w starszych wersjach 3jki można było go zdemontować bez rozkręcania tunelu.
Mam E46 z grudnia 2002 w Compac'cie. Ktoś coś pomoże?

Re: Demontaż przełącznika świateł awaryjnych/ryglowania

: 19 kwie 11, 8:14
autor: k3m0t1989
nie wyciaga sie go czasem po prostu poprzez podwazenie i wyciagniecie do góry?

Re: Demontaż przełącznika świateł awaryjnych/ryglowania

: 19 kwie 11, 10:53
autor: Maniek
Musisz kolego wymontować tunel środkowy, nie próbuj podważać bo uszkodzisz sobie tylko to. Jak zdejmiesz tunel środkowy to będziesz widział jak to wyjąć. Trudności wielkich z tunelem nie ma. 2 śrubki są pod tylną popielniczką i dwie pod tym plastikiem co jest wokół drążka zmiany biegów. :wink:

Re: Demontaż przełącznika świateł awaryjnych/ryglowania

: 20 kwie 11, 18:48
autor: Guccikus
No to biorę się do roboty. Dzięki.

Re: Demontaż przełącznika świateł awaryjnych/ryglowania

: 20 kwie 11, 20:07
autor: Guccikus
Jestem na świeżo po demontażu. Jako że była moja pierwsza praca przy Buni opiszę troszkę więcej bo brakowało mi szczegółów w poprzednich postach - ale i tak wielkie dzięki :D

TYŁ:
Otwieramy popielniczkę z tyłu tak daleko aż wkład wyskoczy.
Wyjmujemy wkład pod spodem ujrzymy dwie plastikowe śrubki z krzyżem.
Odkręcamy, w ten sposób możemy wyjąć kolejny wkład (!) w którym zabudowana jest żarówka.
Podnosimy ostrożnie tak aby możliwe było wyjęcie wtyku przewodu do żarówki - i oczywiście wyjmujemy go.
Pod spodem kolejne dwie śruby z krzyżem - tym razem już z prawdziwego zdarzenia - metalowe.
Wykręcamy je.

PRZÓD:
Ramka przy drążku zmiany biegów składa się z dwóch części. Szerokiej, ozdobnej w kolorze listew i drugiej tak naprawdę niewidocznej na którą napleciony jest worek lewarka zmiany biegów. Tą drugą, należy wyczuć pod workiem palcami i ścisnąć z dwóch stron. Delikatnie, nieco kombinując wyjmujemy ją z szerszej ramki.
Pod spodem ukażą nam się dwa kolejne wkręty które wykręcamy.
Podnosimy szeroką ramkę. W zasadzie mamy zdemontowaną kolumnę środkową, ja jeszcze musiałem pokombinować z podłokietnikiem.

Rozwiewając wszelkie wątpliwości przycisk awaryjnych/ryglowania jest na wcisk, jednak nie radzę wyciągać go poprzez podważanie. Trzymają go dwa metalowe elementy które sprężynując zaciskają go w miejscu. Od spodu można go bezpiecznie wypchnąć.

Jeszcze co do mojej "awarii" - popękały zatrzaski obudowy przycisku przez to jego wewnętrzna część wysunęła się spod przycisków. Po dociśnięciu konstrukcji wszystko działa. Muszę tylko wymienić przycisk na niepołamany.

Demontaż przełącznika świateł awaryjnych/ryglowania

: 9 wrz 18, 23:43
autor: machy
Chcialbym podziekowac za ten opis! Jest superprecyzyjnie przedstawione to co trzeba zrobic, razem zajmuje to ze zlozeniem na powrót max 10 minut. U mnie dzieki temu dzialaja teraz na powrot awaryjne i rygiel centralnego zamka. Niby fora umierają na rzecz grup na facebooku ale jestem starej daty bo wolę skorzystac z tego co ktos x lat temu napisal.

©2024 phpBB SEO by Inveo