Demontaż i czyszczenie filterków EGR/sterowaniem turbiny

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#1

Post autor: Młody90 »

Witam :)

Jako ,że brak poradnika na ten temat ,postanowiłem sam skromnie opisać demontaż i czyszczenie owych filterków w dieslach M47 i M47N - nie wiem jak w innych jest :ROFL:

Do pracy potrzebujemy nastepujace narzedzia i srodki :

- śrubokręt płaski
- plaski 10
- wygięty klucz oczkowy 10
- przegubowa 10
- przedłuzka z nasadka
- aceton
- patyczki do uszu

Obrazek

Obrazek

Zaczniemy od filterka EGR który znajduje się tuż przed bagnetem . Dokładnie można dojść do niego po niebiesko czarnym wężyku idącego od EGR.
śruba która znajduje sie od lewej zazwyczaj jest nie dokręcona bo dojscie jest ciezkie. Do tego zabiegu uzylem zeby popuscic ciut te srube wygietej 10 a do wykrecenia przedluzki z nasadka(wszystko sie miesci!!) a do śruby od prawej użyłem przegubowego klucza popuszczając a odkręcając już paluszkami :wink:

Obrazek

Obrazek


Filterek od sterowania turbinki znajduje sie po lewej stronie (patrząc w strone szyby).
Do kielicha przymocowany jest zbiornik podciśnienia na srube 13 . Odkrecajac go i odsuwajac na bok mamy taki widok.
Obrazek

za ta rura od klimatyzacji znajduje sie filterek

Obrazek

nic wiecej nie odpinałem. Idąc po niebieskim wężyku oraz wezyku od zbiornika podcisnienia (ten blizej podszybia) dojdziemy do naszego celu :Yahoo!:
Na zdjeciu widac zaznaczona jedna z dwoch srub,niestety drugiej nie da sie uchwycic telefonem :)
Do tych dwoch srub dochodzilem wygietym oczkowym i plaska 10 :good:

Jak już je mamy w ręce przystepujemy do rozebrania obudowy z filterka ktory znajduje sie na 4 zaczepach gora - dol . Delikatnie podwazajac srubokretem zdejmuje obudowe.

Obrazek

Obrazek

U mnie filterki były naprawde zabrudzone olejem i czyszczenie zajeło mi około 1.5h.

Zakładamy w odwrotnej kolejności.

Mam nadzieje ze sie przyda 8) 8)
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”