Dajcie sobie spokoj

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Tomesky81

#21

Post autor: Tomesky81 »

Prosze sie doksztaucic, poczytac glebiej nie tylko na pierwzych stronach. Dlaczego wszystkie silniki do modelu e46 maja ten sam problem? czemu pobiera olej i to we wszystkich typu silnika. Po 100 tys km trzeba zrobic generalny remont silnika. Widze, ze niekt nie moga sie pogodzic z tym faktem. Jezdza z 4 litrowa banka oleju. Prawda jest taka ze inzynierowie sie przyznali do bledu. W silnikach BMW e90 juz poprawiono ten problem.
Inzynierowie BMW napisali wyraznie, ze moze wystepowac spalanie oleju do 1 l na 1000 km z powodu zle spasowanych pierscieni we wszystkich silnikach. Problem ustapi tylko gdy nastapi wymiana pierscieni rekomendowanej marki. A to sa juz wiadomo koszta. Dlaczego to wystepuje? poniewaz cisnienie nie rozpreza piercieni na tloki jak powinno. Sa ze zlego materialu nie wytrzymuja 100 tys km.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#22

Post autor: scghost »

najwyrazniej kolega ze zlosci usunal konto wiec chyba czas zamykac temat :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#23

Post autor: GUMMISS »

Ale gdzie dać mu golfa????? :fool: Jeszcze na forum VW będzie pisał że żona zajezdzila 3 punta przez 20 lat i nic w nich nie naprawiał, a jemu nowy dwudziestoletni nabytek rdzewieje na przednich błotnikach od gąbki w środku. No i padła dwunasta przy 180kkm(skręcony 3 razy 200kkm) i to złom i szkoda ładować kasę.......
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#24

Post autor: maniek21112 »

Tomesky81 pisze: 29 sty 20, 20:13Dlaczego wszystkie silniki do modelu e46 maja ten sam problem? czemu pobiera olej i to we wszystkich typu silnika. Po 100 tys km trzeba zrobic generalny remont silnika. Widze, ze niekt nie moga sie pogodzic z tym faktem. Jezdza z 4 litrowa banka oleju. Prawda jest taka ze inzynierowie sie przyznali do bledu. W silnikach BMW e90 juz poprawiono ten problem.
On dalej swoje..szkoda szczępić ryja, większych bredni o poprawieniu tego w e90 to nie słyszałem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#25

Post autor: Dzidek90 »

maniek21112 pisze: 30 sty 20, 0:23
Tomesky81 pisze: 29 sty 20, 20:13Dlaczego wszystkie silniki do modelu e46 maja ten sam problem? czemu pobiera olej i to we wszystkich typu silnika. Po 100 tys km trzeba zrobic generalny remont silnika. Widze, ze niekt nie moga sie pogodzic z tym faktem. Jezdza z 4 litrowa banka oleju. Prawda jest taka ze inzynierowie sie przyznali do bledu. W silnikach BMW e90 juz poprawiono ten problem.
On dalej swoje..szkoda szczępić ryja, większych bredni o poprawieniu tego w e90 to nie słyszałem.
Gościu poprostu nie wie co pisze, jest w amoku :lol:
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#26

Post autor: tomx »

Tomek może i usunął konto, ale może to przeczyta. Masz 10k PLN. Przed zakupem podejmujesz decyzję: chce jeździć autem, pojechać raz do mechanika, wydać tysiąc złotych i zapomnieć - jeśli to jest Twoja opcja, to kupujesz coś od VAG z 1.9 TDI (takie auto jak dasz 5k-7k to masz zadbany ezgemplarz) Golf 4; Passat B5, Audi A4 B5. Nawet jeśli ten pojazd/silnik będzie miał nakulane 400k, będzie i tak sprawniejszy niż BMW z podobnego rocznika z dowolnym silnikiem w tej samej kasie.

Ewentualnie jeśli jesteś fanem PB, to bierzesz udany silnik benzynowy typu 1.8 20v a jak chcesz czegoś więcej to 1.8T oferuje już duże większe możliwości - jednak cena również rośnie, bo to jeden z lepszych silników VAG po dziś dzień. Jak chcesz możesz dać za takie auto 10k, tylko po co? Możesz też kupić ten sam model i za 2 tysiące, a po włożeniu drugich 2 tysięcy złotych, ten pojazd dalej będzie jeździć, będzie sprawny i nie będzie wymagał ciągłego dokładania (teoretycznie). Oczywiście zużycie tapicerki, opadająca podsufitka, problemy z centralnym, problemy z nawiewem itp. to standardowe usterki przy samochodzie w cenie roweru. Dziś nawet Audi S3 w jako-takim stanie kupi się już powyżej 10k.

W ten rejon 10k wpada jeszcze conajmniej kilkadziesiąt modeli innych marek wartych uwagi np.: Swift, Clio, Avensis, Auris, Corsa, Vectra, Civic itp.
Chociaż ja wiem że "SPRZEDAM OPLA" - ale te samochody jeżdżą i najczęściej wymagają minimum od właściciela do bycia sprawnymi.

Przy zakupie starego BMW/Mercedesa/A6/A8/S3/1.8T zawsze zadaj sobie pytanie:
czy ja jestem w stanie naprawiać w nim coś samemu?
czy mam do tego zaplecze?
czy chce to robić?
CZY BĘDĘ MIAŁ NA TO PIENIĄDZE JEŚLI BĘDZIE TO ROBIŁ KTOŚ INNY?

Gdybym nie miał pojęcia o mechanice i sam nie naprawiał swoich samochodów, nigdy nie kupiłbym BMW - bo po prostu by mnie nie było na nie stać i mam tego świadomość. Kupno Punto z 2000 roku to też jakieś wyjście - ale od razu można założyć że z 1 lub 2 tyś. włożymy w blacharkę żeby auto jako tako się trzymało i przechodziło przeglądy. Większość FIATów z tego rocznika posiada tzw. podłużnice teoretyczne, nadkola iluzoryczne oraz progi bezprogowe :D

Wszystko jest kwestią dokładnej weryfikacji oczekiwań kupującego. Jak kupuje samochód dla dziewczyny, która ma jeździć na studia do miasta odległego o 80km to nie kupuje jej BMW tylko idę w 1.9 TDI. Jak mam kumpla, który chce kupić konkretnie jakieś BMW to najpierw podam mu czemu może to być zły pomysł, a jeśli on dalej tego chce to jest w pełni świadomy tego co może go spotkać podczas używania takiego pojazdu. Moje pierwsze E46 to był stosunkowo udany i jednocześnie nieudany M43B19 o małej mocy. Odgrzebałem go ze stanu: WSZĘDZIE GDZIE SĄ USZCZELKI NAJEBEM SILIKONEM. Silikon był wszędzie! Ten kto nie widział wklejonej przepustnicy, odmy czy wężów chłodzenia na silikon i kolanko zlewu nie zna pomysłów domorosłych mechaników :D A pojazd był od właściciela mieszkającego w małej wsi, tam nie ma mechaników czy sklepów z częściami i czasem ludziom żal na oryginalną uszczelkę 10 złotych bo 10 złotych to wysyłka - stąd później ulepy, trupy, zawody że samochód w słabym stanie itd. Z myślenia nikt człowieka nie zwalnia, niezależnie jaką markę posiadasz lub chcesz kupić.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#27

Post autor: Lashie »

tomx pisze: 30 sty 20, 11:38 Odgrzebałem go ze stanu: WSZĘDZIE GDZIE SĄ USZCZELKI NAJEBEM SILIKONEM.
Samochód od Wazzup’a? Albo jeździł nim hydraulik, Ew monter sanitarny :ROFL:
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#28

Post autor: tomx »

Lashie, młody gościu tym jeździł, raczej bez pojęcia o mechanice, dwójka dzieci. Mówił że nie ma kasy na te auto po prostu. Po tym jak nim pojeździłem już wiedziałem że silnik wyrzucał płyn najsłabszymi elementami układu, a ja wymieniłem wszystkie węże itp. jak się okazało pół roku po zakupie, silnik miał robioną już raz UPG ale przez jakichś wariatów, bo nawet nie splanowali głowicy i najebali standardowo czego? SILIKONU. I dalej ciśnienie waliło w układ jak przed robotą. Wymieniałem po kolei oringi, węże itp.

I nie macie nawet pojęcia jakie zdziwienie było, kiedy przy wymianie górnego węża chłodnicy okazało się że ktoś w oryginalny wąż włożył na wcisk kolanko sanitarne, na dodatkowej uszczelce gumowej (chyba z dętki) + silikon + nowa guma na cały wąż i takowy zestaw ściśnięty był opaskami zaciskowymi takimi jak w oryginale. Na pierwszy rzut oka nie dało się tego zauważyć, dopiero po rozebraniu tego.

Znowu mechanicy, którzy u mnie robili UPG jak już stwierdziłem że bez tego się nie obejdzie, to oddałem auto do pobliskiego warsztatu "niby mechaników". Wyjeżdżałem i nie chciało mi się grzebać a koszt był niewielki. I co? I dalej ciekło :D Przyjeżdżam po odbiór auta, był luty jakoś więc zimno, dymi się spod maski, jebie słodko płynem wszędzie w okół auta ale mechanik twardo: WSZYSTKO SZCZELNE, WYPALA SIĘ TEN PŁYN KTÓRY POLAŁ SIĘ PODCZAS ROZBIÓRKI SILNIKA. Pojechałem do dom. Stanąłem na miejscu i patrze a pod autem mam plamę. .Jak zobaczyłem silikon na trójniku z tyłu głowicy to chciałem jechać i mu wpierdolić - wszystkie elementy układu chłodzenia były nowe, ale ktoś tak krzywo wkładał ten trójnik z tyłu że oryginalny oring się przeciął - to TO TEN PĘKNIĘTY ORING zalał silikonem, zamontował, i zadowolony że wszystko siklafą...
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#29

Post autor: medoff »

:shock: :shock:
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#30

Post autor: Lashie »

Yyyy, ten, no, więcej takich ludzi w naszym pięknym kraju nam potrzeba :shock: na patent z kolankiem, ja bym nawet na to nie wpadł (moje punto ma dolot z rury pcv 50mm, bo nie mogłem znaleść nic lepszego pod reka, a robiłem to w niedziele) , lubię coś zdrutowac, ale to nie był jakiś tam młody chłopaczek tylko kurvva Mac Gyver, co za pomysłowość :siema:
Ale z ta głowica to Nawet sobie nie wyobrażam co bym w takiej sytuacji zrobił... chyba baniaczek 5l benzyny i ognisko rozpalić z warsztatu o 3 w nocy, makabra :x

W szoku jestem ze zdecydowałeś się na kupno takiego trupa, bo napewno kupując widziałeś co tam się może dziać, no ale w sumie Kto by się spodziewał wielu lat wiejskich napraw i to przez naprawdę pomysłowego dobromira ...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”