Dajcie sobie spokoj

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

Tomesky81 pisze: 29 sty 20, 6:55 wszystkie silniki BMW w modelu e46 lubia konsumowac olej i zaweszenie rowniez nie ma nic do silnika.
Mało widziałeś i mało wiesz, odniosę się tylko do tego, ponieważ to tylko są konkrety.
M52tub28, ponad 360 tys. km, serwisy do 300 co 22-23, efekt? Całkowity brak poboru oleju, auto w zeszłym roku skończyło 20 lat. Słabe tuleje? Jakie? febi, trw czy jeszcze jakieś inne gówno polecone w motoryzacyjnym? Kupuje się meyle hd i jest spokój, ale do tego trzeba czytać forum a nie czyjesz żale, że wtopił na aucie, przed kupnem SPRAWDZA się je.
Tomesky81 pisze: 29 sty 20, 6:55Do pana Lashie. A TY GOSCIU JAKI MASZ SILNIK 318? A CO TO ZA ROZNICA I TAK WOZISZ PEWNIE BANKE 4 LITROWA W BAGAZNIKU I DOLEWASZ OLEJ CO 1000 KM, poza tym twoj silnik jest starszy a moj zostal ulepszony wiec zastanow sie co napisales i poczytaj sobie lepiej w internecie opinii na temat twojego silnika.
Akurat nie jest starszy, to ta sama konstrukcja, czyli n42b20, jedyna różnica to większą pojemność, bolączki te same. Pobór oleju w nich jest spowodowany zużytymi uszczelniaczami zaworowymi a nie jakimiś luźnymi pierścieniami..swoją drogą skąd takie info? Pierścienie są ZŁE, tak jak tory i szyny były źle..ale w M54 a nie n42.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
keleris
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 13 sty 15, 9:35
BMW: e46 328
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#12

Post autor: keleris »

Panie marzycielu nie ważne jaka marka, stare auta kupuje się na "raty". Cena zakupu jest pierwszą, a później spłacasz resztę, auta mają 15+ lat i pewnie jeszcze sporo części od nowości. Nie widzę sensu kupować starego trupa do jazdy na co dzień chyba że chcesz konkretny model i liczysz się z tym że będą wydatki, albo jako "jangtajmer/klasyk" albo jako gruz do zajechania w koło komina. Jeszcze jedno pytanie co kupisz za te 10tyś? Mondeo MK3? Vectra C? 407? C5? Będziesz robił to samo co w E46, i wcale wiele taniej nie będzie, wszystko zależy jaki egzemplarz ci się trafi i czysto teoretycznie im drożej tym lepiej, oczywiście w ramach rozsądku chyba że typowo pod klasyka to można szaleć.
Ostatnio zmieniony 29 sty 20, 9:51 przez keleris, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#13

Post autor: Broder »

Tomesky81 pisze: 29 sty 20, 6:55 Prosze czytac ze zrozumieniem, bo wydaje mi sie , ze niekt na tym forum to polglowki zaslepione. I faktycznie jak masz wydac 10 tysi za stare BMW to sie zastanowcie ( pisze teraz to ludzi kt chca kupic BMW e46 )
Bo lepiej poszukac inne auto.
Same polglowki i jeden typowy zakompleksiony Janusz ;)
Jestes typem ktory przyjezdza do warsztatu specjalizujacego sie w bmw, patrzy na parking z beemkami czekajacymi na swoja kolej i mowi "ale te beemki sie psuja, nie ma tu zadnej innej marki".
Kazde auto sie psuje i ma swoje bolaczki, a glownie przez wlasnie takiego Janka ktory stwierdzi ze w stare bmw kasy nie bedzie pakowal i po co wymieniac olej co 10tys km, skoro na bance napisali long life 30 tys km. Jak dbasz , tak masz.
Moj diesel przekroczyl 400tys km, zuzycie 0.5l oleju na 10 tys to duzo przy doladowaniu 1.75bar gdzie turbina chce wyssac odme?
Janek, dobra duszyczko, daj se spokoj. Swiata nie uratujesz, usun konto, a skoncza sie wszystkie twoje koszmary zwiazane z bmw ;)
Obrazek
isolato

#14

Post autor: isolato »

Widać, że koleś nie trafił z egzemplarzem ewidentnie i wylewa swoje żale. Teoretyk naczytał się for, stron motoryzacyjnych, ale niezbyt dokładnie. Wybrał N42 bo mała pojemność i 'ulepszona' wersja silnikowa, więc mocy starczy i przy okazji palić będzie najmniej ze wszystkich, a tu klops, bo trafił jak 90% użytkowników tego silnika na gruza, pewnie w dodatku zaniedbanego. Na domiar złego w okolicy brak kompetentnego mechanika, który ten akurat silnik ogarnie.

Silnik w 20 letnim aucie ma prawo podciekać i ma prawo strzelić układ chłodzenia - zmęczenie materiału uszczelek, plastików itd. Pech chciał, że czas wymiany trafił na naszego kolegę, bo dostał po kieszeni. Pretensje do poprzednika i do siebie za brak wyobraźni. Sprzedaj gruza, kup opla.
Pozdr ziomuś :beer:
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#15

Post autor: medoff »

Oto jak wywołać gównoburze jednym gównianym tematem :lol:
Broder pisze: 29 sty 20, 9:13 Same polglowki i jeden typowy zakompleksiony Janusz
Podsumowanie w punkt :ROFL: :ROFL: :ROFL:
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#16

Post autor: Lashie »

Hahaha uśmiałem się, zero wiedzy ale wie najlepiej, Twoje osobiste wycieczki skończę tym tematem https://e46forum.pl/napinacz-n42b20-26705 tak się postępuje ze starym trupem, a nie wylewa żale ze Cię nie stać na utrzymanie, nigdy nikomu nie napisałem ze auto jest bezawaryjne, wręcz przeciwnie, zawsze pisze żeby do kwoty zakupu doliczyć drugie tyle żeby auto miało ręce i nogi, pozdrawiam zakompleksionego pana w gruzie :timeout:
Tomesky81

#17

Post autor: Tomesky81 »

Normalnie smiac mi sie chce. Milosnicy BMW e46 :) Jak zrobiliscie swoje beemki i wlozyliscie wiecej jak zaplaciliscie za samochod to teraz wam smiga.
Wiadomo ze eksploatacja itd to normalna sprawa. Uszczelniacze?? oczywiscie ze slabe ale pierscienie swoja droga. I to jest napisane przez inzynierow BMW , ze po 100 tys km sie pierscienie luzuja i ze pobor oleju moze wystepowac do 1l na 1000tys km. I to jest Fakt.
A teraz najlepsze i tu was zaskocze. Posiadam BMW e46 z 2004 r tak. Ale! samochod mam od 2008r. kupilem go jak siedzialem w niemczech w tamtych latach i mial przebieg 50 tys km. Folie sciagalem z tylnych foteli. Niemiec plakal jak sprzedawal. gdy przekroczylem magiczne 100 tys km to zaczelo sie wkladanie pieniedzy az do dzisiaj. zawsze jakies pierdoly czasem cos powaznego. Zona jezdzi juz 3cim punto od 2000r i nie bylo mowy o jakis remontach silnika po przekroczeniu 100 tys km.
I jeszcze raz pisze, prosze czytac ze zrozumieniem, bo ja nie pisze bezposredniio do uzytkownikow forum ze sa polglowkami ze jezdza BMW e46, tylko do ludzi kt zamierzaja kupic ten samochod.
isolato

#18

Post autor: isolato »

Tomesky81 pisze: 29 sty 20, 15:38 [...] Zona jezdzi juz 3cim punto od 2000r i nie bylo mowy o jakis remontach silnika po przekroczeniu 100 tys km.[...]
To daje 1 punto na 6,5 roku +/- a ty jeździsz jednym BIEMWIU 12 lat :ROFL:
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#19

Post autor: Dzidek90 »

Tomesky81 pisze: 29 sty 20, 15:38 Normalnie smiac mi sie chce. Milosnicy BMW e46 :) Jak zrobiliscie swoje beemki i wlozyliscie wiecej jak zaplaciliscie za samochod to teraz wam smiga.
Wiadomo ze eksploatacja itd to normalna sprawa. Uszczelniacze?? oczywiscie ze slabe ale pierscienie swoja droga. I to jest napisane przez inzynierow BMW , ze po 100 tys km sie pierscienie luzuja i ze pobor oleju moze wystepowac do 1l na 1000tys km. I to jest Fakt.
A teraz najlepsze i tu was zaskocze. Posiadam BMW e46 z 2004 r tak. Ale! samochod mam od 2008r. kupilem go jak siedzialem w niemczech w tamtych latach i mial przebieg 50 tys km. Folie sciagalem z tylnych foteli. Niemiec plakal jak sprzedawal. gdy przekroczylem magiczne 100 tys km to zaczelo sie wkladanie pieniedzy az do dzisiaj. zawsze jakies pierdoly czasem cos powaznego. Zona jezdzi juz 3cim punto od 2000r i nie bylo mowy o jakis remontach silnika po przekroczeniu 100 tys km.
I jeszcze raz pisze, prosze czytac ze zrozumieniem, bo ja nie pisze bezposredniio do uzytkownikow forum ze sa polglowkami ze jezdza BMW e46, tylko do ludzi kt zamierzaja kupic ten samochod.
Jak to się pierścienie luzują? :o
Z tego co wiem to pierścienie na tłoku są luźne, mają pasowanie nominalne pod tłok.
A pobór oleju występuje jak pierścienie się zapiekaja :)
Kolego przesiądź się na PKS. A nie piszesz pierdoly
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#20

Post autor: yampik »

Toesky :)
Rok na forum a płaczu jakby Ci inżynierzy BMW pół rodziny wybili :)
Miałem 4 BMW z tego 2x e46.
Z wszystkich jeden silnik brał jakieś ilości oleju - i był to M54 - czego byłem świadomy kupując to auto.

Nie wiem skąd biorą Ci się te kosmiczne koszty napraw - bo sprzęgło kompletne do m54 kosztuje 400-500 zł.
Zawias nie jest najtańszy - ale tani (jeden wahacz do s-type 850 zł - tył;p)

Nie porównuj punto do e46. Właściwości trakcyjne zależą od zaawansowania zawieszania, a wraz z zaawansowaniem niestety idzie cena.
Są auta na amortyzatorach piórowych :) i nie trzeba nic wymieniać :)

Pytanie czego oczekujemy od auta i czy nas na to stać.


Wypisałeś stek bzdur na dedykowanym forum i oczekiwałeś oklasków?

Osobiście polecam wymianę e46 na golfa 4 z 1.9tdi 90KM.
Tani zawias, tanie remonty a w gratisie nijakość, bezpłuciowość i zwyczajność :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”