Czyszczenie układu paliwa E46 320d touring 2001

wódz
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 4 cze 14, 0:49
BMW: 320d touring 2001
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Hardriver
Lokalizacja: Twardorzeczka k / Żywca

#1

Post autor: wódz »

HOWK !

wczoraj zrobiłem największą bzdurę życia chyba :cry: Chciałem dojechać do stacji Shela w Bielsku żeby nie lać byle czego u siebie na stacji i stało się .... zaciągnęło jakiegoś syfu ze zbiornika albo wody , czort wie . Paliwa było w zbiorniku bardzo mało . :oops:

Po zatankowaniu ruszyłem w trasę , po ok 10 km zaczęła się czkawka , pojedyncze szarpnięcia , brak mocy . W korku w Tychach silnik zdechł ale odpalił . Dojechałem do Zabrza do kumpla i już dalej nie zapalił . Wyjąłem filtr paliwa , wyczyściłem ( jest zupełnie nowy ) , opróżniłem kubek i zalałem nową ropą . Po zdrowym heblowanku rozrusznikiem silnik zapalił i dojechałem do domu te 100 km . Auto jechało dość normalnie , ale z 20 razy dostało jakiejś pojedynczej czkawy . Dzisiaj nie pali wcale . Kręcić nie chcę za bardzo rozrusznikiem bo nie chcę przytrzeć zaworka w pompie . I teraz pytania :

1. Wymyśliłem sobie czyszczenie całego układu paliwa włącznie w wyjmowaniem zbiornika . Szukam jakiegoś opisu i nie znalazłem . może ktoś poda namiar ?
2 . Na co zwracać uwagę żeby po tej zabawie moje auciczko nie było bardziej spartolone niż przed naprawą .

:help: :help: :help:
Ostatnio zmieniony 4 cze 14, 17:08 przez wódz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#2

Post autor: Maniek »

Wodzu, po pierwsze, odsyłam do regulaminu gdzie jest wytłumaczone jasno jak tytułować wątku na tymże forum mamy.
Po drugie, fajnie jakbyś uzupełnił swój profil, mam tutaj na myśli podstawowe informacje o Twoim aucie.
Po trzecie, zakładając ten temat nie można się domyślić jakie konkretnie masz auto (wersja nadwozia, silnik)

Niechaj prowadzi Cię światło, Wodzu ! :beer:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
wódz
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 4 cze 14, 0:49
BMW: 320d touring 2001
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Hardriver
Lokalizacja: Twardorzeczka k / Żywca

#3

Post autor: wódz »

upss :oops:

zaraz się podporządkuję :roll:
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#4

Post autor: Frost »

Zobacz smok przy kompie paliwa w baku. Sprawdź czy układ nie zaciąga powietrza. No i podaj jaki masz silnik.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#5

Post autor: Maniek »

Zanim wyjmiesz zbiornik to warto do niego zajrzeć od góry, zdejmując siedzisko kanapy i dekle które są pod nią doprowadzą Cię do pompki która jest w zbirniku, jak ja zdemontujesz (od góry również) to zobaczysz czy filterek który jest na pompie nie jest zapchany, czy sama pompka działa i przy okazji będziesz widział co dzieje się w zbiorniku.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
wódz
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 4 cze 14, 0:49
BMW: 320d touring 2001
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Hardriver
Lokalizacja: Twardorzeczka k / Żywca

#6

Post autor: wódz »

właśnie tak jutro chcę zrobić jak piszesz , ale tak dla porządności to bym jednak chciał to wszystko wytarmosić z auta żeby mieć pewność że tam jest czysto . Technicznie było na razie super , komp nic nie pokazuje , kontrolki nie lampią , więc chciałbym mieć pewność że przez jakiś maras z zbiornika auciczka mi nie spipcy .

Dzisiaj wymontowałem ten filtr i wywaliłem , chociaż miał tydzień , i dałem całkiem nowy z pudełka . Wyczyściłem i zalałem powoli ropą zbiornik tak że jak wkładałem powoli filtr to się przelało . Starałem się żeby dobrze nasiąknął i żeby luftu nie narobić . Po dwóch minutach nabijania ( kluczyk ON ) silniczysko zagrało od razu . Jeszcze nie jechałem ale zaraz się wybieram po alusy to się okaże co i jak

dzięki panowie za uwagi :Rose: , mam jeszcze parę pytań , ale napiszę wieczorkiem jak wrócę ( mam nadzieję :D bez lawety )

THX
wódz
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 4 cze 14, 0:49
BMW: 320d touring 2001
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Hardriver
Lokalizacja: Twardorzeczka k / Żywca

#7

Post autor: wódz »

więc autko jedzie normalnie , nic nie szarpie nic nie czka . Był problem z zapaleniem raz . Jutro mam więcej jazdy to zobaczę co się będzie działo .
wódz
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 4 cze 14, 0:49
BMW: 320d touring 2001
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Hardriver
Lokalizacja: Twardorzeczka k / Żywca

#8

Post autor: wódz »

temat znikł jak kamfora po wymianie filtra paliwa i zalaniu uszlachetnioną wachą Schella . Autko jedzie jak nowe .
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”