Czy opłaca się dalej inwestować w "trupa"? Czy zmienić na coś inengo?

Dział poświęcony wszystkim innym tematom
Przemek-e46
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 15 lip 18, 19:53
BMW: e46 320i m52tub20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: bielsko biała

#1

Post autor: Przemek-e46 »

Witam, posiadam e46 320i 150km 99r., 260 tys. wymieniłem w nim dużo i jak zacząłem wymieniać to lista awarii zaczęła się powiększać, powoli już nie mam siły w to inwestować i chciałbym się poradzić.
Bmw mam już niecałe 4 lata, zrobione w nim było dość wiele, hamulce (przewody tył,klocki, tarcze, łożyska(przód/tył)), rolki silnika, wał, odma, dyfer z 2.8, mechanizmy szyb, uszczelka miski/zaworów/podstawy filtra, świece/fajki, założyłem do niego nowe LPG, aku jakoś 2 lata temu nowy, jeszcze sporo drobnych rzeczy których teraz nie mogę sobie przypomnieć (mam wszystko wypisane na kartce, bo spisuje takie naprawy), no i oczywiście części eksploatacyjne na bieżąco, olej nie z biedry tylko coś typu motul 5w30, robiona była płukanka bo na 1 cylindrze miał niecałe 10bar, i chyba się odmoczyło bo chodzi w miarę równo.

Co jeszcze trzeba z nią zrobić z takich dość koniecznych napraw?
1.) Urwane flansze łączące kolektor z tłumikiem, trzeba wspawać nowe, na razie przyspawane "na już" elektrodówką, delikatnie furczy, nie wiem czy przejdzie przegląd.
2.) Zmiana biegów jest bardzo ostra, z 1/2/3, podejrzewam wyjechane sprężynki tłumiące na sprzęgle, albo dwumas...? Doradźcie co to może być. Sprzęgło się nie ślizga bo spokojnie jedzie 200 i tylko raz jak go kupiłem to spaliłem kapcia, tak to tylko w zimie na śniegu jest "ogień". Do tego luz na wybieraku.
3.) Maglownica - dość ciężko chodzi kierownica, lekko jest wilgotna, może już trochę wytarta...?
4.) Węże/chłodnica - co jakiś czas muszę dolewać płynu, może raz na 4 miesiące bo zapala się kontrolka poziomu wody.
5.) Wyregulować LPG bo mam wrażenie, że czasem się dławi.
6.) Półośki, są dość spore luzy i słychać je z tyłu.
7.) "Kangury" przy ruszaniu, podobno ma to coś z układem zapłonowym, ale możliwe, że luzy na półośkach i te "ostre" sprzęgło to powoduje.

Ogólnie autko nie bite, sam się zdziwiłem jak go kupiłem, mierzyłem miernikiem i faktycznie nigdzie nie miało dzwona, albo tak perfekcyjnie złożone z dwóch :lol: Ruda szmata go trochę męczy, szczególnie na lewym błotniku, ale już mam zamówiony "nowy". Już nie mam siły już w niego inwestować, sam wszystko naprawiałem w swoim garażu, łacina podwórkowa leciała systematycznie przy urwanych śrubach, na szczęście mam kanał i narzędzia, więc to dużo ułatwiło przy naprawach. Teraz pytanie czy opłaca się jeszcze zrobić to, co wyżej wymieniłem czy sprzedać "gruza" z tymi wadami i kupić jakiegoś starego klekota i jeździć za 30zł na 100km? (ceny gazu to porażka).
Z drugiej strony znów trzeba będzie coś włożyć do kolejnego gruza, nawet jak to będzie pancerne 1.9 TDI w golfie IV. Nie wiem co robić, przegląd się kończy za tydzień i jak nie przejdzie i coś wykryje nowego, jakieś wahacze co coś to chyba puszcze ręczny z górki i niech się dzieje co chce.
Pozdr ;-)
Bielsko-Biała/Wrocław.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Czekaj chwilę zaraz ropa będzie po 7,- i dalej będzie korzystniej na lpg.
1. Tu oczywiste co trzeba zrobić.
2. Jaki przebieg? Pewnie sprzęgło po prostu kończy się i stąd taki efekt.
3. W większości e46 chodzi ciężko, ja u siebie mam przekładnię z 316i z przebiegiem o 200 tys. km mniej niż mam na zegarach (mam 377) i chodzi jak nowa, zadziwiająco lekko jak na e46.
4. Możliwe, że na króccach lpg, przy reduktorze lub po prostu puszcza chłodnica, zbiornik lub przewód któryś, do weryfikacji.
5. Pytanie czy na pb chodzi prawidłowo.
6. Tu wiadomo, do wymiany.
7. Pasuje do zużytego sprzęgła/docisku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
HoQ
Bywalec forum
Posty: 103
Rejestracja: 9 kwie 18, 16:50
BMW: 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bielsko-Biała

#3

Post autor: HoQ »

Masz do ogarnięcia normalne rzeczy w 22-letnim BMW przy takim przebiegu i raczej nastaw się że tak już będzie do końca jego żywota - zawsze coś będzie do zrobienia, mniejszego lub większego. To nie Toyota z salonu którą zalewasz od czasu do czasu paliwem i jeździsz beztrosko 10 lat jak PKSem, ale po 4 latach z betą to już sam wiesz.

Pytanie "czy się opłaca" zależy od wielu rzeczy - jednym nie przeszkadza wydawanie 2k miesięcznie na paliwo i części do 20-letniego gruza, a inni mają ten próg znacznie niżej - tu już sam sobie musisz odpowiedzieć gdzie jest twoja granica.

Jak auto ci służy tylko jako wozidło z A do B, to są tańsze i lepsze rozwiązania niż 20-letnie 6-cylindrowe BMW. A jak je lubisz i koszty są akceptowalne, to ogarniaj co masz do ogarnięcia jedno po drugim na spokojnie i ciesz się autem, z LPG to duża oszczędność wbrew pozorom. Ja bym dużo dał żeby mój gruz miał te 260kkm i LPG :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne / Hyde Park”