Czujniki poziomowania lamp E46

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#1

Post autor: Biemdablju »

Witam,orientuje się ktoś jak działają czujniki poziomowania lamp w bmw e46 ? Otóż założyłem 2 nowe czujniki bo stare miały zwarcie do masy , lampy ustawiłem na SKP i po zmroku kierowcy mijający mnie na trasie mrugają ,,długimi'' w moim kierunku ... Po podłączeniu w kompie żadnych błędów ,czujniki pracują w zakresie mniej więcej 2-4v .Na próbę odpiąłem wtyczkę przedniego czujnika i lampy ustawiają się do góry .. a z tego co wyczytałem powinny iść w dół (tryb awaryjny) by nie oślepiać kierowców ..
DwaLitryPL

#2

Post autor: DwaLitryPL »

ja kiedyś walczyłem z czujnikami e46 polift 320d sedan :) przód kupiłem febi(to samo co oe bmw zdarte napisy)
a tył ori od nowości.W inpie podgląd w module LSZ czujniki pracują lampy ustawione a i tak w nocy mrugali.. doszedłem do tego otóż tylny czujnik a dokładnie jego ramię plastikowe ma wyjściowe dwie śrubki zatopione w nim,że tak powiem i obracają się jeden miałem zapieczony przez rdzę przez co nie do końca działał poprawnie.. błedów brak bo czujnik sprawny ale ramię ma dwa przeguby i jeden stał dębowo drugi pracował.Koszt ramienia oe bmw chyba 30zł nie całe..
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#3

Post autor: Biemdablju »

Te ramiona tych czujnikow mają aż tak duże znaczenie w działaniu całego układu? :crazy: to tylko kawałek pręta przykręconego do ramienia czujnika i wahacza .. U mnie wygląda to tak , przed dłuższą planowana trasa wymieniłem czujniki (tył febi ,przód zamiennik) pod komputerem żadnych błędów i w inpie czujniki teoretycznie działają,lampy ustawione na SKP.. Gdy jechałem w nocy to przez 300km średnio co 3 samochód mrugał w moim kierunku.. więc stwierdziłem że coś jest nie tak z oświetleniem. Fakt u mnie ramiona też są w kiepskim stanie skorodowane i zapieczone ale na pierwszy rzut oka spełniają swoją funkcję.. zastanawia mnie jeszcze jeden fakt że gdy na próbę odpiąłem przedni czujnik to lampy poszły automatycznie do góry.. a z tego co już wyczytałem w sieci powinny iść w dół (tryb awaryjny by nie oślepiać) ?? Już kończą mi się pomysły jak to naprawić..
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Biemdablju pisze: 10 sie 21, 21:19 Te ramiona tych czujnikow mają aż tak duże znaczenie w działaniu całego układu?
Ja to bym je wywalił, pewnie są dla picu.
Biemdablju pisze: 10 sie 21, 21:19Fakt u mnie ramiona też są w kiepskim stanie skorodowane i zapieczone ale na pierwszy rzut oka spełniają swoją funkcję..
Skoro zapieczone spełniają swoją funkcję to dobrze.
Biemdablju pisze: 10 sie 21, 21:19Już kończą mi się pomysły jak to naprawić..
:unknown:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

Jeżeli coś jest zapieczone, ale działa to albo NIE jest zapieczone, albo NIE działa. Ramiona w tym układzie pełnią taką funkcję jak trzonek w młotku. Niby nie on odpowiada za wbicie gwoździa, ale sprawia że cały młotek działa poprawnie i skutecznie.

Próbowałeś odkręcić ramię od wahacza i poruszyć czujnikiem w górę i w dół? Co się wtedy dzieje?

Na skp ustawili światła? Z tego co kojarzę to ich interesuje żeby święcili na przynajmniej 30m od pojazdu, a czy oślepienia to jest mało ważne. Ustawa mówi o 30m i to jest do zmierzenia, a oślepianie to subiektywna ocena.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#6

Post autor: Biemdablju »

Tak odkręcałem ramię przedniego czujnika i gdy uniosę ramię w górę to lampy regulują się do góry, gdy odpiąłem od niego wtyczkę to lampy Ida jescze wyżej.Ramie w dół dam to kierują się w dół.. tylny czujnik dziś sprawdzę na kanale bo gdy siadam do bagażnika to zero reakcji.. zamówiłem juz w aso nowe łączniki czujnikow
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#7

Post autor: kosteg »

Biemdablju pisze: 11 sie 21, 8:30 Tak odkręcałem ramię przedniego czujnika i gdy uniosę ramię w górę to lampy regulują się do góry, gdy odpiąłem od niego wtyczkę to lampy Ida jescze wyżej.
To źle ustawione światła. Ustawione mają być w swojej górnej pozycji (auto bez obciążenia na stacji). Układ tylko ma je obniżać przy zmianie obciążenia pojazdu.

Tak samo jest w przypadku manualnej regulacji w autach bez poziomowania. Pokrętło na panelu w pozycji 0 i dopiero regulacja świateł na SKP - a po dodaniu obciążenia kręcisz w stronę wartości 2. W autopoziomowaniu automat robi to za kierowcę (i też trochę częściej), niemniej zasada ta sama.
Obrazek
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#8

Post autor: GUMMISS »

Poszukaj prosty i rowny asfalt gdzieś najlepiej w lesie i skręć te światła żebyś widział że świecą w dół i kończą się w oddali na asfalcie. Tak się ustawiało od początku motoryzacji do czasu aż ktoś wymyślił że SKP to wyrocznia i od wtedy zaczęły się cyrki z oslepianiem. Powinieneś widzieć dokąd te światła świecą, jeżeli niema wyraźnej granicy światłocienia to lampy do regeneracji. Xenon w E46 święci tak że odciecie jest jak od żyletki. Często są też ustawione albo max w prawo, albo za mocno w lewo i wtedy też oślepia. W moim Xenon świecił tak że na przydrożnych drzewach dokąd sięgał mój wzrok było widać granicę święcenia.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#9

Post autor: Biemdablju »

kosteg pisze: 11 sie 21, 9:17 To źle ustawione światła. Ustawione mają być w swojej górnej pozycji (auto bez obciążenia na stacji). Układ tylko ma je obniżać przy zmianie obciążenia pojazdu.
Masz rację muszą być zle ustawione skoro automatyczne poziomowanie wariuje.Wcześniej na uszkodzonych czujnikach świeciły mi na parę metrów przed auto praktycznie że do ziemi po wymianie czujnikow lampy świeciły tak samo więc podjechalem na skp I ustawił je ze podobno jest dobrze a i tak kierowcy mrugaja w moja stronę i czujniki zamiast opuszczać lampy to je podnoszą..światła były ustawiane na pełnym baku z pustym autem
GUMMISS pisze: 11 sie 21, 15:41 Xenon w E46 święci tak że odciecie jest jak od żyletki. Często są też ustawione albo max w prawo, albo za mocno w lewo i wtedy też oślepia. W moim Xenon świecił tak że na przydrożnych drzewach dokąd sięgał mój wzrok było widać granicę święcenia.
Ogólnie swiatla świecą elegancko ,odcięcie jest itp. Ale jednak oslepiaja innych i czujniki nie działają tak jak kolega Kosteg wspomniał.. wymienię te ramiona od czujnikow na nowe i wyreguluje je tak jak podpowiedziałeś..
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#10

Post autor: Biemdablju »

Wymieniłem dziś ramiona na czujnikach (nowe z aso) .. jeszcze raz pojechałem tym razem na inną skp I okazało się że swiatla swieca trochę za wysoko więc zostały wyregulowane . Moje pytanie jeszcze brzmi jak powinny zachować się światła gdy samochód jest pusty i prawy przedni błotnik obciążony? (Obciążyłem go dla testu)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”