Czujnik temperatury ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Włodawa
Witam. Nie dawno, ku mojemu zdziwieniu podczas upalnego dnia i jazdy w korku temperatura podskoczyła do czerwonej granicy. Nigdy wcześniej nie miałem takiej sytuacji, stało się to z dnia na dzień. Podejrzewam, że czujnik temperatury źle zadziałał, a co za tym idzie wentylator nie uruchomił się w porę. Po chwili temperatura trochę spadła, ale nadal była ponad normę. W związku z tym mam następujące pytania:
1. Który dokładnie czujnik odpowiada za uruchamianie wentylatora? Bo z tego co wiem, są dwa czujniki temperatury.
2. Jak sprawdzić, czy wentylator w ogóle działa? Po osiągnięciu temperatury roboczej od razu powinien się uruchomić?
3. W jaki sposób sprawdza się stan cieczy chłodzącej? Tzn jak odczytać pomiar z tego pływaka?
1. Który dokładnie czujnik odpowiada za uruchamianie wentylatora? Bo z tego co wiem, są dwa czujniki temperatury.
2. Jak sprawdzić, czy wentylator w ogóle działa? Po osiągnięciu temperatury roboczej od razu powinien się uruchomić?
3. W jaki sposób sprawdza się stan cieczy chłodzącej? Tzn jak odczytać pomiar z tego pływaka?
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1583
- Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
- BMW: Bmw e46 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
- VIN: Km66970
Nie wiem jak jest w twoim silniku.Jakie masz oznaczenie silnika ?
1.czujnik na wężu przy chłodnicy
2.Podpinasz na krótko do kostki ,nie wiem tez czy masz moduł na wentylatorze
3.Zimny 1 kulka ma być na równo, gorący druga kulka na równo .
Czekaj na wypowiedzi innych ,aby mieć pewność.
1.czujnik na wężu przy chłodnicy
2.Podpinasz na krótko do kostki ,nie wiem tez czy masz moduł na wentylatorze
3.Zimny 1 kulka ma być na równo, gorący druga kulka na równo .
Czekaj na wypowiedzi innych ,aby mieć pewność.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
A może jest woda w układzie, a nie płyn.... Kiedy kupiłeś auto, jakie to auto(silnik)? Długo je masz? To pierwsza taka sytuacja? Jakieś inne objawy, kopcenie, utrata mocy????
1. Nie mam pojęcia, u mnie wentylator działa pewnie inaczej niż w benzynce i jest jeden czujnik który pokazuje temperaturę i włącza wentylator
2. Można go włączyć przez kabel diagnostyczny, Odsyłam do instrukcji która mówi że prawidłowa temperatura silnika jest między dwiema białymi kreskami na wskaźniku. Nie wiem kiedy się włącza, ale podejrzewam że jak jest wskazówka za drugą białą kreska na wskaźniku to stopniowo zwiększa obroty
3. U mnie jest skala wypływająca pod odkręceniu korka, są na niej dwie kulki, jak jest minimum, to ta na końcu skali jest równo z gwintem, a max to jest druga kulka na skali. ogólnie to jak mam maź to chyba ten pływak już bardziej nie wyjdzie....
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Wg informacji w profilu masz 318i z 98 czyli M43. Czujnik jest na wężu przed chłodnicą. Włącz test zegarów, na temp silnika, odpal, otwórz maskę i obserwuj kiedy się włączy wentylator. U mnie się włącza jak temperatura jest 93 i schładza do 90.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Włodawa
Silnik M43, mam ją od 7 miesięcy i to była pierwsza taka sytuacja.
Puki co sprawdziłem stan płynu chłodzącego i wg tego co mówicie to mam spory niedobór bo po odkręceniu korka, trzeba "wydłubywać" pływak palcami... jest zapadnięty jakieś 2 cm czyli nawet do poziomu minimum sporo mu brakuje.
Jednak czy to mogło mieć aż taki wpływ na zaistniałą sytuację ?
Puki co sprawdziłem stan płynu chłodzącego i wg tego co mówicie to mam spory niedobór bo po odkręceniu korka, trzeba "wydłubywać" pływak palcami... jest zapadnięty jakieś 2 cm czyli nawet do poziomu minimum sporo mu brakuje.
Jednak czy to mogło mieć aż taki wpływ na zaistniałą sytuację ?
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Oczywiście, że tak. Uzupełnij płyn do maksimum i zobacz czy się nie gotuje. Zlokalizuj ewentualnie wyciek płynu, bo możliwe, że gdzieś cieknie.Szakal318 pisze:Jednak czy to mogło mieć aż taki wpływ na zaistniałą sytuację ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Włodawa
Panowie, problem nadal występuje. Za niski poziom płynu można wykluczyć.
Kupiłem interfejs, nie wywala żadnych błędów, za pomocą INPY sprawdziłem też wentylator - uruchamia się (bynajmniej na komende za pomocą programu a podczas jazdy nie wiadomo).
Jeżeli byłby to czujnik temp. cieczy to zapewne wywalałoby błąd, prawda ?
Przed zakupem tego czujnika, chciałbym wykluczyć:
1. Termostat.
2. Zapchaną chłodnice.
3. Zapowietrzony układ.
Macie jakieś pomysły jak to zrobić?
Kupiłem interfejs, nie wywala żadnych błędów, za pomocą INPY sprawdziłem też wentylator - uruchamia się (bynajmniej na komende za pomocą programu a podczas jazdy nie wiadomo).
Jeżeli byłby to czujnik temp. cieczy to zapewne wywalałoby błąd, prawda ?
Przed zakupem tego czujnika, chciałbym wykluczyć:
1. Termostat.
2. Zapchaną chłodnice.
3. Zapowietrzony układ.
Macie jakieś pomysły jak to zrobić?
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Włodawa
Jeśli chodzi o termostat to zastanawia mnie to, czy gdyby był uszkodzony, to silnik nie przegrzewałby się cały czas ? Wtedy po prostu nie byłoby w ogóle obiegu cieczy, i silnik łapałby temperaturę błyskawicznie, a u mnie jest tak, że nawet w lecie, silnik zanim złapie temp. roboczą to trzeba przejechać ok 3-4km. Dodam, że podczas normalnej jazdy w trasie czy po prostu poza miastem silnik trzyma temperaturę jak trzeba, bo wtedy dostaje chłodzenie w postaci powietrza z otoczenia, a dopiero w mieście - na światłach, korkach, gdy nie ma chłodzenia w postaci powietrza silnik się przegrzewa, bo wtedy właśnie powinien uruchamiać się wentylator. Kolejna sprawa to to, że po włączeniu nawiewu do kabiny temp trochę spada.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 1995 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2948 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 0 Odpowiedzi
- 1830 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adrian_N15
-
- 2 Odpowiedzi
- 2163 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1002 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 1173 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: qbae46
-
- 2 Odpowiedzi
- 2687 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 2870 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Droph
-
- 3 Odpowiedzi
- 5096 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 2 Odpowiedzi
- 1897 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: karmaz 13