Czujnik temperatury ?

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Szakal318
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Włodawa

#1

Post autor: Szakal318 »

Witam. Nie dawno, ku mojemu zdziwieniu podczas upalnego dnia i jazdy w korku temperatura podskoczyła do czerwonej granicy. Nigdy wcześniej nie miałem takiej sytuacji, stało się to z dnia na dzień. Podejrzewam, że czujnik temperatury źle zadziałał, a co za tym idzie wentylator nie uruchomił się w porę. Po chwili temperatura trochę spadła, ale nadal była ponad normę. W związku z tym mam następujące pytania:

1. Który dokładnie czujnik odpowiada za uruchamianie wentylatora? Bo z tego co wiem, są dwa czujniki temperatury.
2. Jak sprawdzić, czy wentylator w ogóle działa? Po osiągnięciu temperatury roboczej od razu powinien się uruchomić?
3. W jaki sposób sprawdza się stan cieczy chłodzącej? Tzn jak odczytać pomiar z tego pływaka?
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#2

Post autor: pawlo2404 »

Nie wiem jak jest w twoim silniku.Jakie masz oznaczenie silnika ?
1.czujnik na wężu przy chłodnicy
2.Podpinasz na krótko do kostki ,nie wiem tez czy masz moduł na wentylatorze
3.Zimny 1 kulka ma być na równo, gorący druga kulka na równo .
Czekaj na wypowiedzi innych ,aby mieć pewność.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#3

Post autor: GUMMISS »

:siema:
A może jest woda w układzie, a nie płyn.... Kiedy kupiłeś auto, jakie to auto(silnik)? Długo je masz? To pierwsza taka sytuacja? Jakieś inne objawy, kopcenie, utrata mocy????

1. Nie mam pojęcia, u mnie wentylator działa pewnie inaczej niż w benzynce i jest jeden czujnik który pokazuje temperaturę i włącza wentylator
2. Można go włączyć przez kabel diagnostyczny, Odsyłam do instrukcji która mówi że prawidłowa temperatura silnika jest między dwiema białymi kreskami na wskaźniku. Nie wiem kiedy się włącza, ale podejrzewam że jak jest wskazówka za drugą białą kreska na wskaźniku to stopniowo zwiększa obroty :)
3. U mnie jest skala wypływająca pod odkręceniu korka, są na niej dwie kulki, jak jest minimum, to ta na końcu skali jest równo z gwintem, a max to jest druga kulka na skali. ogólnie to jak mam maź to chyba ten pływak już bardziej nie wyjdzie....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Wg informacji w profilu masz 318i z 98 czyli M43. Czujnik jest na wężu przed chłodnicą. Włącz test zegarów, na temp silnika, odpal, otwórz maskę i obserwuj kiedy się włączy wentylator. U mnie się włącza jak temperatura jest 93 i schładza do 90.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Szakal318
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Włodawa

#5

Post autor: Szakal318 »

Silnik M43, mam ją od 7 miesięcy i to była pierwsza taka sytuacja.
Puki co sprawdziłem stan płynu chłodzącego i wg tego co mówicie to mam spory niedobór bo po odkręceniu korka, trzeba "wydłubywać" pływak palcami... jest zapadnięty jakieś 2 cm czyli nawet do poziomu minimum sporo mu brakuje.
Jednak czy to mogło mieć aż taki wpływ na zaistniałą sytuację ?
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#6

Post autor: Grzechu16 »

Szakal318 pisze:Jednak czy to mogło mieć aż taki wpływ na zaistniałą sytuację ?
Oczywiście, że tak. Uzupełnij płyn do maksimum i zobacz czy się nie gotuje. Zlokalizuj ewentualnie wyciek płynu, bo możliwe, że gdzieś cieknie.
Szakal318
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Włodawa

#7

Post autor: Szakal318 »

Ok, dzięki za wyczerpujące odpowiedzi :D
Uzupełnie płyn i wszystko posprawdzam.. jeżeli coś jeszcze wyjdzie to się odezwę.
Pozdrawiam.
Szakal318
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Włodawa

#8

Post autor: Szakal318 »

Panowie, problem nadal występuje. Za niski poziom płynu można wykluczyć.

Kupiłem interfejs, nie wywala żadnych błędów, za pomocą INPY sprawdziłem też wentylator - uruchamia się (bynajmniej na komende za pomocą programu a podczas jazdy nie wiadomo).
Jeżeli byłby to czujnik temp. cieczy to zapewne wywalałoby błąd, prawda ?
Przed zakupem tego czujnika, chciałbym wykluczyć:
1. Termostat.
2. Zapchaną chłodnice.
3. Zapowietrzony układ.
Macie jakieś pomysły jak to zrobić?
mundek002
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 15 sty 11, 22:29
BMW: e46 2.0d -> e60 3.0d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elblag

#9

Post autor: mundek002 »

Około 1,5 roku temu miałem podobne objawy, wymieniłem termostat i jest ok. :)
Szakal318
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Włodawa

#10

Post autor: Szakal318 »

Jeśli chodzi o termostat to zastanawia mnie to, czy gdyby był uszkodzony, to silnik nie przegrzewałby się cały czas ? Wtedy po prostu nie byłoby w ogóle obiegu cieczy, i silnik łapałby temperaturę błyskawicznie, a u mnie jest tak, że nawet w lecie, silnik zanim złapie temp. roboczą to trzeba przejechać ok 3-4km. Dodam, że podczas normalnej jazdy w trasie czy po prostu poza miastem silnik trzyma temperaturę jak trzeba, bo wtedy dostaje chłodzenie w postaci powietrza z otoczenia, a dopiero w mieście - na światłach, korkach, gdy nie ma chłodzenia w postaci powietrza silnik się przegrzewa, bo wtedy właśnie powinien uruchamiać się wentylator. Kolejna sprawa to to, że po włączeniu nawiewu do kabiny temp trochę spada.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”