Czujnik temperatury ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Włodawa
Trochę czasu minęło zanim się za to zabrałem, jednak dzisiaj znalazłem wolny czas i ogarnąłem sytuację A bynajmniej mam taką nadzieję. Kupiłem nowy termostat oczywiście BEHR'a i wziąłem się za demontaż starego termostatu. Trochę dziwna sytuacja, ponieważ zdejmuję go a tam nie ma w ogóle wkładu... Z początku byłem pewien, że w takim razie cały ten problem z obiegiem nie jest związany z termostatem, bo jeżeli go nie ma to na zdrowy rozum obieg byłby cały czas otwarty a silnik byłby nie dogrzany a nie jak w moim przypadku przegrzany... Z pesymistycznym nastawieniem założyłem nowy termostat, odpowietrzyłem układ, silnik popracował około 10min i przyznaję, że trochę ku mojemu zdziwieniu duży obieg otworzył się, a po chwili uruchomił się wentylator. Czyli wygląda na to, że problem rozwiązany. Dodam, że przy wymianie termostatu wymieniłem również płyn chłodzący bo stary był dość mocno zanieczyszczony. Nie było tego dużo bo około 3,5 litra - tyle udało mi się spuścić.
Więc albo była to wina termostatu, albo zanieczyszczonego płynu, który mógł zapychać chłodnicę.
Więc albo była to wina termostatu, albo zanieczyszczonego płynu, który mógł zapychać chłodnicę.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Bynajmniej to raczej zaprzeczenie solową "przynajmniej" a nie synonim
Wysłane z mojego ALCATEL_ONE_TOUCH_6030X_Orange przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALCATEL_ONE_TOUCH_6030X_Orange przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
GUMMISS pisze:Bynajmniej to raczej zaprzeczenie solową "przynajmniej" a nie synonim
Co do sytuacji to na pewno brak termostatu nie Bylo powodem przegrzewania się silnika, ale różnego rodzaju zabrudzenia mogly powodować przytykanie się ukladu i w rezultacie nadmierny wzrost temperatury. Jest jeszcze jedno, być może cos bylo źle zlozone kiedyś a teraz zlozyles jak powinno być
Wysłane z mojego ALCATEL_ONE_TOUCH_6030X_Orange przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALCATEL_ONE_TOUCH_6030X_Orange przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Włodawa
Jeżeli chodzi o termostat to również jestem zdania, że to nie przez to, jednak tak czy siak trzeba było go wymienić skoro nie było wkładu więc stratny nie jestem. Pojeździłem trochę i już jestem pewien, że teraz obieg pracuje jak należy, nawet wskazówka wcześniej delikatnie wychylona była na prawo, teraz jest pion. W wolej chwili wyciągnę jeszcze chłodnicę i ją porządnie przeczyszczę, tak jak cały układ z resztą, ponieważ tych syfów (a konkretnie drobinek rdzy) na pewno jeszcze trochę tam zostało.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
-
- Bywalec forum
- Posty: 60
- Rejestracja: 14 maja 11, 16:47
- BMW: 325 xi
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KrK
Odkopie temat
Mam pytanie odnośnie czujnika temp. wody
W silniku m54 występują dwa czujniki, jeden w głowicy a drugi za chłodnicą na dole, jakie powinny być różnice w ich wskazaniach? Bo zauważyłem że w inpa czujnik w głowicy pokazuje mi temper przykładowo 20 która wzratw wraz z nagrzewaniem.
Czujnik drugi pokazuje 7,50 i stoi w miejscu, dopiero po otwarciu termostatu rusza coś jego wskazanie lecz są bardzo rozbieżności miedzy jednam a drugim, nawet o 40/50 stopni.
Czy to tak powinno być?
Mam pytanie odnośnie czujnika temp. wody
W silniku m54 występują dwa czujniki, jeden w głowicy a drugi za chłodnicą na dole, jakie powinny być różnice w ich wskazaniach? Bo zauważyłem że w inpa czujnik w głowicy pokazuje mi temper przykładowo 20 która wzratw wraz z nagrzewaniem.
Czujnik drugi pokazuje 7,50 i stoi w miejscu, dopiero po otwarciu termostatu rusza coś jego wskazanie lecz są bardzo rozbieżności miedzy jednam a drugim, nawet o 40/50 stopni.
Czy to tak powinno być?
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Tak.
Jesli byly by takie same to nie mialbys termostatu.
Ten za chlodnica rosnie jak otworzy sie kilka razy termostat. Jak dojdzie do ok 70st to wlacza sie wentylator.
Jesli byly by takie same to nie mialbys termostatu.
Ten za chlodnica rosnie jak otworzy sie kilka razy termostat. Jak dojdzie do ok 70st to wlacza sie wentylator.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 1998 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2951 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 0 Odpowiedzi
- 1834 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adrian_N15
-
- 2 Odpowiedzi
- 2171 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1004 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 1177 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: qbae46
-
- 2 Odpowiedzi
- 2693 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 2873 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Droph
-
- 3 Odpowiedzi
- 5099 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 2 Odpowiedzi
- 1899 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: karmaz 13