Czujnik temperatury ?

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Szakal318
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Włodawa

#41

Post autor: Szakal318 »

Trochę czasu minęło zanim się za to zabrałem, jednak dzisiaj znalazłem wolny czas i ogarnąłem sytuację ;) A bynajmniej mam taką nadzieję. Kupiłem nowy termostat oczywiście BEHR'a i wziąłem się za demontaż starego termostatu. Trochę dziwna sytuacja, ponieważ zdejmuję go a tam nie ma w ogóle wkładu... Z początku byłem pewien, że w takim razie cały ten problem z obiegiem nie jest związany z termostatem, bo jeżeli go nie ma to na zdrowy rozum obieg byłby cały czas otwarty a silnik byłby nie dogrzany a nie jak w moim przypadku przegrzany... Z pesymistycznym nastawieniem założyłem nowy termostat, odpowietrzyłem układ, silnik popracował około 10min i przyznaję, że trochę ku mojemu zdziwieniu duży obieg otworzył się, a po chwili uruchomił się wentylator. Czyli wygląda na to, że problem rozwiązany. Dodam, że przy wymianie termostatu wymieniłem również płyn chłodzący bo stary był dość mocno zanieczyszczony. Nie było tego dużo bo około 3,5 litra - tyle udało mi się spuścić.
Więc albo była to wina termostatu, albo zanieczyszczonego płynu, który mógł zapychać chłodnicę.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#42

Post autor: GUMMISS »

Bynajmniej to raczej zaprzeczenie solową "przynajmniej" a nie synonim ;)

Wysłane z mojego ALCATEL_ONE_TOUCH_6030X_Orange przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#43

Post autor: GUMMISS »

GUMMISS pisze:Bynajmniej to raczej zaprzeczenie solową "przynajmniej" a nie synonim ;)


Co do sytuacji to na pewno brak termostatu nie Bylo powodem przegrzewania się silnika, ale różnego rodzaju zabrudzenia mogly powodować przytykanie się ukladu i w rezultacie nadmierny wzrost temperatury. Jest jeszcze jedno, być może cos bylo źle zlozone kiedyś a teraz zlozyles jak powinno być :)
Wysłane z mojego ALCATEL_ONE_TOUCH_6030X_Orange przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego ALCATEL_ONE_TOUCH_6030X_Orange przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Szakal318
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Włodawa

#44

Post autor: Szakal318 »

Jeżeli chodzi o termostat to również jestem zdania, że to nie przez to, jednak tak czy siak trzeba było go wymienić skoro nie było wkładu więc stratny nie jestem. Pojeździłem trochę i już jestem pewien, że teraz obieg pracuje jak należy, nawet wskazówka wcześniej delikatnie wychylona była na prawo, teraz jest pion. W wolej chwili wyciągnę jeszcze chłodnicę i ją porządnie przeczyszczę, tak jak cały układ z resztą, ponieważ tych syfów (a konkretnie drobinek rdzy) na pewno jeszcze trochę tam zostało.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#45

Post autor: hackunek »

Pod zbiorniczkiem wyrównawczym i chłodnicą masz korki + w bloku pod kolektorem śruba (chyba)
karambol
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 14 maja 11, 16:47
BMW: 325 xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KrK

#46

Post autor: karambol »

Odkopie temat

Mam pytanie odnośnie czujnika temp. wody
W silniku m54 występują dwa czujniki, jeden w głowicy a drugi za chłodnicą na dole, jakie powinny być różnice w ich wskazaniach? Bo zauważyłem że w inpa czujnik w głowicy pokazuje mi temper przykładowo 20 która wzratw wraz z nagrzewaniem.
Czujnik drugi pokazuje 7,50 i stoi w miejscu, dopiero po otwarciu termostatu rusza coś jego wskazanie lecz są bardzo rozbieżności miedzy jednam a drugim, nawet o 40/50 stopni.
Czy to tak powinno być?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#47

Post autor: mariryb »

Tak.
Jesli byly by takie same to nie mialbys termostatu.
Ten za chlodnica rosnie jak otworzy sie kilka razy termostat. Jak dojdzie do ok 70st to wlacza sie wentylator.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”