U mnie kiedy był uszkodzony termostat w mieście stojąc w korkach trzymał temperaturę około 70 stopni. Jak trochę się rozpędziłem i jechałem przez chwilę z większą prędkością temperatura od razu spadała o jakieś 10 stopni. Po wymianie termostatu od strzału nagrzewa się do +/- 105 stopni. Możliwe, że u Ciebie też będzie to wina termostatu.Szakal318 pisze:Dodam, że podczas normalnej jazdy w trasie czy po prostu poza miastem silnik trzyma temperaturę jak trzeba, bo wtedy dostaje chłodzenie w postaci powietrza z otoczenia, a dopiero w mieście - na światłach, korkach, gdy nie ma chłodzenia w postaci powietrza silnik się przegrzewa, bo wtedy właśnie powinien uruchamiać się wentylator. Kolejna sprawa to to, że po włączeniu nawiewu do kabiny temp trochę spada.
Czujnik temperatury ?
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Włodawa
Wentylator nie uruchamia się wtedy kiedy trzeba, tzn mimo tego że temperatura rośnie on się nie uruchamia. Sam wentylator mam sprawny, odpalałem go przez INPE.
Czy po spięciu do siebie pinów od wtyczki od czujnika temperatury cieczy powinien uruchomić się wentylator ?
Z tego co wyczytałem na necie, to wtedy powinien się uruchamiać a u mnie jest tak, że ani drgnie.
Czy po spięciu do siebie pinów od wtyczki od czujnika temperatury cieczy powinien uruchomić się wentylator ?
Z tego co wyczytałem na necie, to wtedy powinien się uruchamiać a u mnie jest tak, że ani drgnie.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Wentylator napewno sie uruchomi jak odlaczysz czujnik koło chłodnicy (tryb awaryjny). Może ten czujnik zła temperaturę pokazuje, bo na zegarach temperatura jest z innego czujnika. Chyba w inpie jest wskazanie tego czujnika- ale na 100%nie jestem pewien. Odlacz go i sprawdź w inpie wskazania. Będziesz wiedział który to. Później podepnij i zobacz czy wskazuje dobra temp.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Włodawa
Jednak po odłączeniu czujnika wentylator się uruchamia. Daje screena z odczytów:
To odczyty po 5 minutowej pracy silnika... po chwili przegazowania w "cooling water temperature" wskazania podchodzą aż do 150, natomiast w "Coolant temperature" do samego końca, tzn powyżej 240 a wentylator się nie uruchamia. O co tutaj chodzi?
To odczyty po 5 minutowej pracy silnika... po chwili przegazowania w "cooling water temperature" wskazania podchodzą aż do 150, natomiast w "Coolant temperature" do samego końca, tzn powyżej 240 a wentylator się nie uruchamia. O co tutaj chodzi?
-
- Bywalec forum
- Posty: 270
- Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
- BMW: 318i 143 KM
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
O to samo chciałem zapytać...Pewnie amerykańską wersję INPY mamariryb pisze:Czemu nie masz wskazań w celcjuszach?
Zmienić wersję INPYSzakal318 pisze:A nie wiem, tak miałem od początku.. A jak to zmienić?
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
-
- Bywalec forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 lip 13, 12:13
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Włodawa
Postanowiłem trochę na ślepo, ale kupiłem ten czujnik... dlatego, że więcej główkowania niż wydatku. Przyszedł godzinę temu, jeszcze go nie podłączyłem, ale z ciekawości zrobiłem test z gorącą wodą w naczyniu (ok 90-100 stopni) i wentylator uruchomił się.
Teraz pozostaje go podłączyć i właściwie przetestować. I tutaj moje pytanie, czy trzeba spuszczać ciecz, żeby go wymienić? Bo rozumiem, że gdy nie spuszczę to układ może się zapowietrzyć?
Teraz pozostaje go podłączyć i właściwie przetestować. I tutaj moje pytanie, czy trzeba spuszczać ciecz, żeby go wymienić? Bo rozumiem, że gdy nie spuszczę to układ może się zapowietrzyć?
-
- Bywalec forum
- Posty: 270
- Rejestracja: 27 mar 11, 12:35
- BMW: 318i 143 KM
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Po spuszczeniu tez będziesz musiał odpowietrzać,więc po co spuszczać?Podstaw jakieś naczynie lub obcięta butelkę wymień czujnik dolej płynu i odpowietrz
Potrzebujesz podpięcia pod komputer?Pisz do mnie,diagnostyka INPA i kodowanie NCS-Expert.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 1995 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2948 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 0 Odpowiedzi
- 1830 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adrian_N15
-
- 2 Odpowiedzi
- 2163 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1002 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 1173 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: qbae46
-
- 2 Odpowiedzi
- 2687 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 2870 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Droph
-
- 3 Odpowiedzi
- 5096 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 2 Odpowiedzi
- 1897 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: karmaz 13