Czuć każdą dziurę na kierownicy, złe prowadzenie przyczyna?

Ade224
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 21, 9:59
BMW: 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: BGZ

#1

Post autor: Ade224 »

Witam, mam taki problem iż auto bardzo dziwnie zachowuje się na dziurach/koleinach. Dosłownie jak wjedzie się na żwirowa/brukową lub dziurawą drogę to tragicznie się prowadzi. Nie jest to wina opon, iż na 17stkach letnich(225/45) było to samo co aktualnie na 16 zimowych(205/55). Na dziurach powolna jazda po puszczeniu kierownicy powoduje iż żyje ona własnym życiem :lol: lata lewo prawo pod wpływem dziur i drga.
Do tej pory wymieniałem:
amortyzatory + sprężyny
Drążki kierownicze
Tuleje wahacza przedniego (ucha)

Czy ktoś ma pomysł co to może być bo już nie wiem co robić. Auto ciężko się prowadzi. Mam podejrzenia jeszcze na drążki kierownicze ale nie wiem czy to może być to, problem w tym że żadnych stuków nic nie ma przy jeździe, ale wszystkie mankamenty na drodze odczuwalne bywają na kierownicy. :unknown:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Może być, tak samo jak i przekładnia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Ade224
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 21, 9:59
BMW: 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: BGZ

#3

Post autor: Ade224 »

Czy są jakieś sposoby aby sprawdzić samemu które z tych to może być? Bo drążki kierownicze chyba by stukały ? czy nie koniecznie.
Powyżej 120km/h czuć czasami również lekkie wibracje na kierownicy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Jedź na skp, powiedz o co chodzi, to koszt 20-40,- a będziesz wiedział co jest grane.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Ade224
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 21, 9:59
BMW: 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: BGZ

#5

Post autor: Ade224 »

Akurat za 2 tyg mam przegląd tylko oby nie wyszedł negatyw.
Zauważyłem też dość nietypową rzecz gdy zmieniałem opony na letnie, to gdy podnoszę samochod za próg to muszę podnieść bardzo wysoko gdyż bardzo nisko opada sam wahacz, musiałem aż podnosić drugim lewarkiem ciut wahacz od dołu aby łatwiej założyć letnią oponę. Od czego może tak opadać wahacz tuleje wymieniane.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Niesprawne amortyzatory, to jest również przyczyną złego prowadzenia się auta.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Ade224
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 26 mar 21, 9:59
BMW: 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: BGZ

#7

Post autor: Ade224 »

Więc tak byłem dziś na SKP, zawieszenie zero luzów diagnosta stwierdził że cały przód i tył bez zarzutów isprawne, dodatkowo amorki 65 i 67% . Nic nie puka nie stuka.
Natomiast posiadam wibracje na kierownicy powyżej 90km/h. Czyli zostaje któraś z przednich felg lub opon, bo raczej tylne jakby były krzywe to by całe auto wibrowało ? a tu czuć tylko na kierownicy i nie jest to bicie tarcz bo przy hamowaniu nic nie bije tylko przy jeździe powyżej 90km/h. Być może felga krzywa a gołym okiem tego nie widać :unknown:
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#8

Post autor: Yugin83 »

Ja miałem bicie w zakresie 100-120kmh, okazało się ze felgi przednie trochę pokrzywione wiec zamieniłem z tyłem i bicie znikło
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Felga/opona zdecydowanie, ale procent amortyzatorów dość średni, wywalone mocno pokazują często około 80% ale jak wiadomo dużo zależy od ciśnienia w oponach :D
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#10

Post autor: PiotrWłocławek »

U mnie podczas zmiany kół zauważyłem pękniętą sprężynę tylną u samego dołu. Zakupiłem nowe sprężyny i od razu amortyzatory tylne. Boczne wiatry już tak nie prowadzą auta i o wiele lepiej się jeździ. Auto przestało pływać a już szukałem nowej maglownicy hehe

pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”