częstotliwość wymiany filtra paliwa w benzynie, objawy

kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#1

Post autor: kawbandos »

Dokopał się ktoś może, do informacji od bmw, jak często wymieniać filtr paliwa. Nie chodzi mi o jakieś prywatne przemyślenia, tylko o to co zaleca bmw. Jakie objawy daje zapchany filtr?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

w ksiazce serwisowej masz cos takiego jak inspection 1 i 2 i dotycza one konkretnych dzialan przy konkretnych przebiegach lub okreslonym czasie
https://www.bmwofspringfield.com/service/service-intervals.htm

Objawy najczesciej typowe dla braku paliwa czyli podszarpywanie, ciezkie odpalanie, brak mocy w wyzszych partiach obrotow a przez to bledy mieszanki (ubogo) itp
Obrazek
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#3

Post autor: kawbandos »

to przy 30 mówią zeby sprawdzić, a przy 60 info żeby wymienić wszystkie
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#4

Post autor: kawbandos »

W styczniu przy mrozach gasł po odpaleniu, jak się nie potrzymało gazu. Rozruch był ciężki tak w ogóle. Powyżej zera palił normalnie, ale szarpał na zimnym. Ale jakoś jeździł. Wlałem czyściciel baku i wtrysków. Nie zaobserwowałem różnicy. Wlałem połówkę denaturatu przy tankowaniu i pomogło. Miałem wodę w baku lub filtrze. Kupiłem teraz nowy filtr ale olać, to. Korekty bliskie zeru. Poczekam, aż stuknie te 60tys i wymienię. Będę 15złotych do przodu. Nie ogarniam po co my trzymamy te stare beemki, skoro utrzymanie kosztuje tyle co leasing nowej.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

  • 20 tys.
  • 35 tys.
  • 60 tys.
  • 20 lat
wybierz sobie
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#6

Post autor: kawbandos »

wyjdzie, że wymienię po dwóch latach i 37-38 tysiącach. Nie ma takiego wariantu. Muszę poczekać do 20 lat albo do 60tys.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

kawbandos pisze: 18 cze 21, 12:15 Nie ogarniam po co my trzymamy te stare beemki, skoro utrzymanie kosztuje tyle co leasing nowej.
Dzisiaj wszystko mozna wziac w leasing, kredyt itd. Wszyscy chetnie daja, dlatego ze maja "pewniaka" do splat.
Gorzej jesli powinie ci sie noga, albo zdrowie nie pozwoli na splate rat. Nie dosc ze nie bedziesz mial z czego ich placic to zaczniej tonac w dlugach, a nawet nie bedziesz mial co sprzedac bo to wlasnosc banku.
Obrazek
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#8

Post autor: kosteg »

kawbandos pisze: 18 cze 21, 12:15 Będę 15złotych do przodu. Nie ogarniam po co my trzymamy te stare beemki, skoro utrzymanie kosztuje tyle co leasing nowej.
Nie wiem ile pakujesz w swoje auto ale ja nigdy nie trzymałbym auta w które muszę co miesiąc choćby 500pln pakować a co dopiero odpowiednik raty leasingu. (nie mylić z tym co dokładam albo modyfikuję bo mam takie widzimisię)

Właśnie skończyłem z serwisem ASO w vagu. Upłynął 4ty rok posiadania auta i dalsze utrzymywanie ichniejszej gwarancji mija się z celem (tak wiem - niby można serwisować poza aso i utrzymać 4roletnią gwarancję ale to jest tak obwarowane, że totalnie bezsensu). Roczny podstawowy koszt serwisu/przeglądu w podstwie (bez oleju) to 800pln. Z olejem i kilkoma innymi drobiazgami robi się 1800pln. Żadne z moich używanych aut nie kosztuje w utrzymaniu tyle co nowe. A to koszt tylko serwisu przy aucie bez kredytu/leasingu/najmu i to przy zwykłym mieszczuchu. Nie wiem jak to zatem liczysz i jak porównujesz ale jak widzę tekst "będę 15pln na filtrze do przodu"...
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

kosteg pisze: 18 cze 21, 15:50 Roczny podstawowy koszt serwisu/przeglądu w podstwie (bez oleju) to 800pln
co sie zawiera w tej kwocie? %)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Obsługa i sprawdzenie określonych podzespołów auta.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”