Czerwona kontrolka oleju rozgrzany silnik e46 2.0i

pawe1300
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 11, 10:14
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: koszalin

#1

Post autor: pawe1300 »

Witam,

mimo, powtarzalności tematu nie udało mi się znaleźć konkretnie takiego jak mój. Zacznę od początku:

zamontowałem silnik do auta, który stało około 1,5 roku, był (jest) zalany olejem 0w40 mobil new life, po odpaleniu jest ok, jak silnik osiągnie około 80 stopni zaczyna migać i po chwili zapala się ciągle czerwona lampka oleju, dodam, że nie słychać żadnej różnicy w pracy silnika ciągle pracuje cicho.

Zwiększenie obrotów silnika nie powoduje zgaśnięcia kontrolki, dodam jeszcze, że jak ostygnie jest znowu ok, po odłączeniu czujnika ciśnienia oleju zgaszeniu i odpaleniu kontrolka dalej świeci, mimo, że nie powinna ponieważ czujnik jest odpięty.

Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną takiej sytuacji ? ciśnienie oleju będę miał zmierzone za około 2 dni jak mi przyjdzie miernik.

Czy przyczyną może być olej który dość długo stał bądź czujnik ciśnienia ? chociaż po jego odpięciu objaw powinien ustać.

Czy czujnik poziomu znajdujący się w misce może robić takie objawy po rozgrzaniu, chociaż jego praca wydaje się być poprawna ?

Po włączeniu zapłonu zapala pomarańczową następnie czerwoną kontrolkę i gaśnie, ale na ciepłym od razu po odpaleniu zapala się czerwona.
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#2

Post autor: hackunek »

może głupie, ale olej w ogóle jest w silniku?
pawe1300
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 11, 10:14
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: koszalin

#3

Post autor: pawe1300 »

hackunek pisze:może głupie, ale olej w ogóle jest w silniku?
A no głupie, tak jest był przy dole stanu, dolany nawet do górnego, z tym, że olej ma około 1,5 roku, poza tym bez oleju by nie pracował równo i cicho
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#4

Post autor: Młody90 »

moze ten czujnik co jest u dolu miski jest uszkodzony .
pawe1300
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 11, 10:14
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: koszalin

#5

Post autor: pawe1300 »

Też tak podejrzewam, ale czy on odpowiada za czerwoną kontrolkę ? czy tylko za pomarańczową i czy temperatura może mieć wpływ na jego pracę
Czerwony Compact
Bywalec forum
Posty: 102
Rejestracja: 19 gru 13, 20:05
BMW: Compact
Rok produkcji: 2002
Państwo: Austria
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków-Wiedeń

#6

Post autor: Czerwony Compact »

Czy masz dobrze ''zmasowany'' silnik? Ja mialem w innym aucie jaja z kontrolkami. Winna byla ''slaba'' masa na silniku. Kupilem plecionke miedziana taka jak byla kiedys w maluchu i kontrolki sie uspokoily.
Obrazek
pawe1300
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 11, 10:14
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: koszalin

#7

Post autor: pawe1300 »

masa jest dobra, bo to cały zestaw swapowałem, więc sprawdzone, ładowanie bardzo dobre, lekko kręci itp. ale jeszcze sprawdzę dla świętego spokoju, ale to raczej cały czas byłby problem, a nie na ciepłym silniku
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#8

Post autor: Młody90 »

stawialbym na ten czujnik pomimo.. choc wiem ,ze po jego wymianie czesto wraca problem. pozdro
OSA BMW

#9

Post autor: OSA BMW »

Czujnik oznajmia o słabym ciśnieniu oleju ,wymień olej może cos z nim nie halo
pawe1300
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 11, 10:14
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: koszalin

#10

Post autor: pawe1300 »

mam dwie potencjalne usterki, pierwsza alternator, kolo 10-11V to nie ma co się dziwić, ale nawet na klemach i przy 14V znów się zapala, ale po odłączeniu czujnika na dole i daniu drugiego poza miska na zewnątrz spokój i nie świeci, czyli pewnie albo czujnik, albo coś nie tak z olejem jak się zagrzeje, także mam nadzieję, że zmina oleju i czujnik da oczekiwany efekt
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”