Czerwona kontrolka oleju

Baca555
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 15, 20:32
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Klodzko

#1

Post autor: Baca555 »

Ostatnio zdarzyła mi się taka oto rzecz. Samochód zaczął mi przerywać a po stanięciu zaczęła mrugać czerwona kontrolka oleju nie regularnie tak od czasu do czasu a silnik miał nierówne obroty. Poziom oleju w porządku zdarzyło się to tylko przy tej nierównej pracy silnika. Teraz wszystko jest dobrze ale zauważam czasem jakby lekkie szarpnięcia i ta niezbyt równa praca silnika. Co może być przyczyną? ma ktoś jakieś sugestie od czego zacząć?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Najlepiej zacząć od podpięcia pod komputer, nie miałeś wrażenia że silnik chodzi na ,sucho'? Głośniej?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
dwoogeee
Bywalec forum
Posty: 297
Rejestracja: 10 kwie 12, 22:59
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/Warszawa

#3

Post autor: dwoogeee »

Możliwe, że masz niskie ciśnienie oleju - albo pompa albo czujnik ciśnienia oleju.
Obrazek
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Baca555
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 15, 20:32
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Klodzko

#4

Post autor: Baca555 »

Dobrodziej_1983 pisze:Najlepiej zacząć od podpięcia pod komputer, nie miałeś wrażenia że silnik chodzi na ,sucho'? Głośniej?
W środę wybiorę się na podpięcie komputera. Silnik chodzi normalnie żadnej głośniejszej pracy oprócz tych falujących czasem obrotów.
Jaki to koszt orientacyjny wymiany takiej pompy?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Nie wiem ile kosztuje nowa (trzeba by się dowiedziec), ale w używkę bym się nie pchał. Roboty troszkę jest bo trzeba rozpinać zawias i ściągać miskę. Zanim jednak zaczniesz cokolwiek kupować to podepnij kompa, bo faktycznie może po prostu czujnik pada i szkoda wymieniać niepotrzebne graty. Dowiesz się co diagnostyka pokazała to się będzie kombinować.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Baca555
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 15, 20:32
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Klodzko

#6

Post autor: Baca555 »

Witam
Dziś byłem na komputerze i wyświetliło:
1. czujnik wałka rozrządu - strona dolotowa 2781
2. funkcja regulacji wałka rozrządu zaworów dolotowych 2731
Temat ogarnięty wymiana czujnika i po kłopocie, silnik nawet zaczął ciszej i równiej pracować ale problem migającej kontrolki nie minął.
Czy na komputerze powinno wykazać uszkodzony czujnik ciśnienia oleju?
Mam zamiar go wymienić i od razu zrobić wymianę oleju z filtrami i odmą.
Ma ktoś na ten problem jakąś radę? Może ktoś miał podobny problem, z góry dziękuję za porady
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#7

Post autor: WKRENTEK77 »

Skoro wywala błąd np uszkodzonego czujnika poziomu oleju to teoretycznie i praktycznie po podpięciu powinien wyskoczyć błąd tego czujnika .
Baca555
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 15, 20:32
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Klodzko

#8

Post autor: Baca555 »

WKRENTEK77 pisze:Skoro wywala błąd np uszkodzonego czujnika poziomu oleju to teoretycznie i praktycznie po podpięciu powinien wyskoczyć błąd tego czujnika .
A niestety poza tymi dwoma żadnego innego błędu nie wyświetla, głównie chodzi o ten czujnik ciśnienia, drogi nie jest więc wymienię go wraz z olejem i filtrami. Jeżeli to nie pomoże trzeba będzie chyba szukać przyczyny w pompie oleju. Wracam za miesiąc i dopiero wtedy zajmę się autem. Dam znać jak to pójdzie
Baca555
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 11 lis 15, 20:32
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Klodzko

#9

Post autor: Baca555 »

Samochód sprawny. Przyczyna leżała w podstawie filtra i zaworku w nim. Był w pozycji otwartej zblokował się, wymieniony wraz z uszczelkami, filtrem i olejem. Problem zniknął. Przy okazji wymieniłem separator oleju, zdjęta miska, sprawdzona pompa oleju i wymieniona uszczelka pod miską. Silnik wypłukany i zalany olejem Shell 5w30, poprzednio był Castrol 5w30. Teraz po tygodniu jazdy olej na bagnecie nadal złociutki a przedtem jak w dieslu był. Wymieniłem również pompę paliwa na org Siemensa bo lubiła się zawiesić i trochę innych mniejszych napraw. Teraz autko śmiga aż miło.
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#10

Post autor: waldek1978 »

Super! :good:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”