Czerwona kontrolka akumulatora

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Maro1992
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 19, 15:35
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Olsztyn

#1

Post autor: Maro1992 »

Witam! Dzisiaj wyskoczyła mi czerwona kontrolka akumulatora. Sprawdziłem ładowanie alternatora pod inpa na zimnym silniku (włączone swiatła mijania, radio, grzane fotele) trzyma się w granicy 13.66-13.77V, z tego co czytałem powinno być 14-14.5V, ale niektórzy pisali ze wartosc 13.6 tez jest dopuszczalna. Czy alternator nadaje się do regeneracji czy wina jest po innej stornie? Akumulator nowy, poprzedni mi padł z dnia na dzień (wcześniej nie miałem tej kontrolki od akusa). Pasek przy alternatorze jest nowy. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
Dodam, że bez obciążenia ma 13.9, nie przekracza 14V. Pod kompem żadnego błędu. Nie wiem czy to ma coś wspólnego, raczej nie ma, ale mam walnięty czujnik oleju, po odpaleniu na kilka sekund się pojawia.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Za niskie ładowanie, alternator do sprawdzenia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

obstawiam regulator napiecia na altku
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
isolato

#4

Post autor: isolato »

na rozgrzanym silniku będziesz miał jeszcze niższe ładowanie. Altek do regeneracji
Maro1992
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 19, 15:35
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Olsztyn

#5

Post autor: Maro1992 »

Wymieniony regulator napięcia i szczotki, przejezdzilem 20km i dalej się kontrolka pali.. Jakieś inne pomysły macie czym to może być spowodowane?
Maro1992
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 19, 15:35
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Olsztyn

#6

Post autor: Maro1992 »

Wyczytałem ze komuś z podobnym problemem pomogło sprawdzenie bezpieczników, a dokładnie bezpiecznika o nr 30, u mnie tego bezpiecznika nawet nie było, po wpięciu i odpaleniu auta kontrolki od akumulatora brak... dziwna sprawa ale póki co jest dobrze i się nie pojawia, jak się pokaże to będę dawał znać.
Nottz
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 18, 13:01
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rogoźno

#7

Post autor: Nottz »

Mam ten sam problem kolego, tylko jeżdżę od 2 lat z tą kontrolką i nigdzie nie mogę uzyskać odpowiedzi co jest przyczyną jej świecenia, skoro ładowanie jest książkowe.
Cracked
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 7 gru 19, 15:56
BMW: E46
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Polska

#8

Post autor: Cracked »

Użyj czarnej taśmy izolacyjnej i nie będzie wkurzać.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”