Czasami zgrzyta przy wbijaniu 3biegu

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#11

Post autor: scghost »

ja mysle (a nawet wiem) ze stal zazwyczaj zmienia swoj rozmiar pod wplywem temperatury
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Siumkaj
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 17 paź 20, 13:01
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#12

Post autor: Siumkaj »

I mogło to być powodem sporadycznego zgrzytu przy wrzucaniu trzeciego biegu? Temperatura -15? Myślałem, że po rozgrzaniu stał zmieni swój rozmiar. Słabo się dość na tym znam i potrzebuje jednoznacznej odpowiedzi tak lub nie :pardon:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#13

Post autor: scghost »

w niskiej temperaturze sie kurczy i to sporo, jesli w srodku jest cos pekniete, to na mrozie moglo sie 'zacisnac' na tyle zeby nie zgrzytnac

bez rozebrania skrzyni to oczywiscie wszytko jest takie gdybanie
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Siumkaj
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 17 paź 20, 13:01
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#14

Post autor: Siumkaj »

Póki objaw zgrzytu nie będzie występował to nie mam zamiaru się tym przejmować. Biegi chodzą płynnie, nic nie stuka, nic nie puka. A olej i tak zmienię w któryś wolny weekend w lutym, bo trochę mnie ruszyło kiedy pomyślałem, że faktycznie auto może jeździć prawie 23 lata na tym samym oleju przekładniowym. Jak zacznie znowu zgrzytać to będę musiał zacząć się rozglądać za nową skrzynią biegów.

Właśnie obejrzałem Twój filmik o wymianie oleju w manualnej skrzyni biegów. I mam pytanie odnośnie "pocenia skrzyni biegów" czy jest to możliwość wymiana jakichś uszczelek na skrzyni bez konieczności wyjmowania jej? Bo z tego co pamiętam moja skrzynia wygląda na podobnie "brudną od oleju lub smaru" jak u widza, któremu wymieniasz olej na Twoim filmiku.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#15

Post autor: scghost »

to co tam widac to wyciek najprawdopodobniej z uszczelniacza wału na silniku, bez zdejmowania skrzyni niewykonalne

ale mozesz sie przyjrzec uszczelniaczowi wybieraka z tylu skrzyni
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
bacek
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 21 sty 21, 15:48
BMW: BMW3 e46 316 i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Rumia

#16

Post autor: bacek »

:witam:
Podłączę się pod wątek. Od jakiegoś czasu mam problem z wrzuceniem 1 i 2. Trzeba użyć trochę siły i próbować kilka razy. Czasami wskakuje gładko, a czasem jest opór. Od czego zacząć?? Dzięki wielkie
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#17

Post autor: scghost »

od zmiany oleju albo skrzyni
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#18

Post autor: Lashie »

Pewnie na zimnym jest dramat, na ciepłym wchodzą bez problemow, możesz zmienić olej, ale ja szukałbym skrzyni :oops: tylko nie z coupé, bo będzie jeszcze bardziej zajechana
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#19

Post autor: maniek21112 »

bacek pisze: 10 mar 21, 13:36Od jakiegoś czasu mam problem z wrzuceniem 1 i 2. Trzeba użyć trochę siły i próbować kilka razy. Czasami wskakuje gładko, a czasem jest opór. Od czego zacząć?
Gdy jest problem zgaś silnik i sprawdź wtedy, przyjrzałbym się dociskowi, często on odpowiada za takie problemy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bacek
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 21 sty 21, 15:48
BMW: BMW3 e46 316 i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Rumia

#20

Post autor: bacek »

Lashie pisze: 10 mar 21, 17:01 Pewnie na zimnym jest dramat, na ciepłym wchodzą bez problemow, możesz zmienić olej, ale ja szukałbym skrzyni :oops: tylko nie z coupé, bo będzie jeszcze bardziej zajechana
Na zimnym dużo trudniej, fakt...
maniek21112 pisze: 11 mar 21, 7:17
bacek pisze: 10 mar 21, 13:36Od jakiegoś czasu mam problem z wrzuceniem 1 i 2. Trzeba użyć trochę siły i próbować kilka razy. Czasami wskakuje gładko, a czasem jest opór. Od czego zacząć?
Gdy jest problem zgaś silnik i sprawdź wtedy, przyjrzałbym się dociskowi, często on odpowiada za takie problemy.
Mam mechanika umówionego w przyszłym tygodniu, poproszę o sprawdzenie.
Wielkie dzięki Panowie :beer:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”