czasami wywala błąd żarówki i kierunkowskaz nie świeci

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#1

Post autor: k3m0t1989 »

No to teraz pogadajmy o malym acz irytujacym szczegole w moim magicznym aucie :D niby niewiele ale jednak wpienia czasem
wsiadam do auta i odpalam i swieci sie ze tylna lewa zarowka spalona od swiatel, jak wlacze swiatla to chwile blad jest widoczny i znika (zarowka ozywa sama z siebie) oraz jak nie wlacze swiatel ale pojde i pukne palcem w lampe to blad tez znika, nie pomaga wymiana zarowki, przedmuchanie stykow, sprawdzenie czy nic nie naderwane, wszystko czyste brak nalotów na kostkach i pinach.
To samo mam z lewym kierunkiem czyli chwile po odpaleniu jak zaczynam jazde to przez pierwsze 10 sec przedni sie nie swieci potem samoistnie zaczyna dobrze mrugac, podmiana zarowek, sprawdzenie kostek nic nie pomaga. Czasem dluzej nie chce sie naprawic wiec musze wyjsc i pyknac palcem w lewy kierunek i wsio dziala :D

o co chodzi? bo w sumie dzieje mi sie tak od kupna ale nie zwracalem uwagi za bardzo :P

gadalem z kolega z innego forum to mowil ze ma to samo w 330d z 2004r ze po prostu jakies styki sa zle polutowane i sie robi zwarcie male i zeby to naprawic to trzeba to samemu polutowac wszystko.
seba328
Bywalec forum
Posty: 154
Rejestracja: 5 sty 11, 15:20
BMW: e46 328ci
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: otwock

#2

Post autor: seba328 »

no to kolega może mieć racje skoro idziesz i pukasz i zaczyna działać tz, ze coś ewidentnie nie styka
Obrazek
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#3

Post autor: k3m0t1989 »

no ale bez ingerencji tez i tylne swiatlo i lewy kierunek sie naprawiaja bez dotykania :D jakby zle stykalo to caly czas podczas jazdy czy cos by wyskakiwal blad i znikal i tak w kółko, a dzieje sie to tylko po odpaleniu zaraz.
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#4

Post autor: k3m0t1989 »

dodaje post pod postem bo chciałbym zeby ktos przeczytal i moze odpowiedział bo oszaleje :D mam przedlifta i teraz bedzie o zarowkach z tylu, wiadomo u gory kierunkowskaz, na dole po lewej wchodzi 21w symetryczna ktora swieci pozycyjnie a jak sie nacisnie hamulec to rozswietla sie mocniej i po prawej asymetryczna mala pozycyjna taka 5w. Takie zarówki sa z tylu? z tym ze tylna pozycyjna 5w musze zawsze pilowac jeden zabek bo asymetrycznych nigdzie dostac nie moge. Tak wsadzilem dzisiaj bo skumaniu ze jednak z tylu nie powinno byc dwuwloknowych zarowek :D teraz mam poprawnie? swiatla mam zmienione na bialy kierunek w sensie nie wiem na jakie ale chyba jakies dobre poniewaz pasuja do tylnego plastiku wewnatrz kufra, oraz maja swiatelka za szybka do bagaznika i sa wciskane na klikniecie :)
tomkoff
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 21 mar 10, 19:54
BMW: było e46 328i jest e39 530i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Murowana Goślina

#5

Post autor: tomkoff »

Kierunkowskazy nie podlegają diagnozie przez komputer czy są przepalone czy nie, o fakcie przepalena jakiegokolwiek z kierunków informuje nas większa częstotliwość mrugania kontrolki kierunków na desce, więc w Twoim przypadku komputer wskazuje na przeplaoną inną żarówkę.
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#6

Post autor: k3m0t1989 »

przeciez to wiem :D ja nie pytam o kierunki tylko o tylne stopu i pozycyjne bo przez pol roku myslalem ze zarowka blizej rejestracji w lampie, wewnetrzna to jest asymetryczna dwuwloknowa i taka tam wsadzalem a sie okazuje ze tutaj nie stosuje sie na dwoch wloknach tylko jednowloknowa stopu sie mocniej zapala i jest ona zewnetrzna. Chodzi mi o to czy teraz mam poprawnie to wsadzone, bledy teraz nie wyskakuja tylko wlasnie sie zastanawiam nad ta pozycyjna czy taka powinna byc. W instrukcji do e46 jest rysunek troche pokopany i zle podpisany na temat tych zarówek i nie wspomina nic o rozmieszczeniu bolców w zarowce.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#7

Post autor: Maniek »

Nie martw się Kemot mam podobnie. Zaczynając od kierunów, z przodu i z tyłu mam gniazda żarówek do kierunków z symetrycznym rozłożeniem bolców - u siebie w mieście wszędzie szukałem . Skończyło się na tym, że kupiłem asymetryczne i piłowałem bolec.
Tylne pozycyjne i stop tak samo, z tym, że ja mam żarówki te wewnętrzne 21/5W - nie wiem po co tam to drugie włókno skoro nigdy nie jest używane :/ Przy najbliższej okazji zmienię je na 5W
Żarówki zewnętrzne stopu to też dziwny pomysł - są to żarówki 21W a gdy nie używamy stopu to żarzą się tak samo jak tamte 5W - kto to wymyślił to nie wiem... %)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#8

Post autor: k3m0t1989 »

no dzieki Maniek wlasnie o to mi chodzilo :D czy mam jakas rzezbe w instalacji albo w lampach czy tak bylo seryjnie :D ja z przodu w kierunkach mam asymetryczne o ile kojarze bo tez ledwo kupilem chromowe w asymetrii :P masakra jest z tym :D czyli teraz mam prawidlowo tylko albo szukac pozycyjnych 5w na asymetrycznym bolcu albo pilowac z normalnych :) dzieki wielkie :beer:
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#9

Post autor: Maniek »

Nie ma sprawy :) Z początku sam sie zastanawiałem co to za cuda wianki się tam dzieją... Ale te wkładki oryginalne, no i teraz Ty o tym napisałeś, więc jednak tak już było fabrycznie. :roll:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#10

Post autor: GUMMISS »

Co do symetryczności bolców to żarówki 21/5W są symetryczne, były stosowane w autach od Polski na wschód. Natomiast nie symetryczne to są 21/4W i były w zachodnich samochodach. Co do świecenia żarówki na ćwierć mocy przy postoju i pełnej mocy przy stopie, to wydłuża jej żywotność. Świecąc ograniczoną włókno się prawie nie zużywa, a gdy dostaje pełną moc jest już rozgrzane do pewnej temp. i też się mniej niszczy. Wiele nowych samochodów ma właśnie takie rozwiązanie.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”