Coś szumi e46 320Ci 2001r

ferek93
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 25 lut 14, 12:41
BMW: e46 320Ci Coupe
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krk

#11

Post autor: ferek93 »

No tak właśnie nie powinno przez to szumieć, mam delikatne puknięcia przy zmianie biegów i właśnie myślę ze tuleja tez już będzie powoli do wymiany ale to nie ma nic wspólnego z szumieniem które jest naprawdę głośne. Byłem dziś nawet na stacji diagnostycznej, podnieśli dupę do góry i napędzali z tyłu koło lewe i potem prawe. Podobno nie wygląda to na łożysko szum dochodzi chyba z dyferencjału.

Tylko pytanie za 100pkt jak to rozpoznać bo gdy napędzamy jedno koło to drugie obraca się w drugą stronę.
Występuje takie terkotanie, gdy przytrzymam drugie koło to wtedy się nasila.
Tylko czy mechanizm różnicowy nie powinien tak działać?
Przecież gdy jadę prostą drogą to oba koła mają tą sama prędkość a dalej szumi...
_________________________________________________________________________________________________________________________________
No i znowu po małych bojach z bunią :D

Postanowiłem tym razem wziąć auto na hol, aby dowiedzieć się co tak huczy. Pierwsze zdemontowałem wał napędowy i jazda, coś dalej było słychać.
Następnie odkręciłem półosie od dyferencjału żeby już wykluczyć cały napęd, myślałem że już będzie cisza bez dyfra a tu dupa dalej głośno :oops:
No to co, została mi jedna opcja łożysko w kole szumi pod obciążeniem - prawa strona tył, bo tylko ono pozostało stare, reszta wszystkie nowe.
Łożysko kupiłem SKF założyłem i jazda 8) No i znowu Dupa bo dalej coś huczy. (układ hamulcowy również sprawdzony).
Czyli teraz już naprawdę nie pozostało nic innego jak wy-ząbkowane opony( do tego są jeszcze bieżnikowane), faktycznie czuć trochę pod ręką że są ostre w jedną stronę.
I teraz mam do was właśnie pytanie odnośnie opon (letnich) jakie kupić na pewno wybiorę pomiędzy 2 opcjami -nowe nie bieżnikowane ale gorszej firmy albo używane firmowe. Interesuje mnie rozmiar taki jak mam teraz założone czyli 225/45/17. wypatrzyłem nawet jakieś tylko nie wiem czy są to opony sprawdzone..? może ktoś doradzi?

OPONY 225/45/17 225/45R17 NOWE TRACMAX
http://allegro.pl/opony-225-45-17-225-45r17-nowe-tracmax-4-sztuki-i5165837554.html

Nie jest jeszcze tak źle bo przy okazji jak miałem dyferencjał na stole to wymieniłem sb tuleje mostu ("dziewiątkę" =@) no i tym sposobem wyeliminowałem stuki podczas zmiany biegów :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!:
No i parę fotek:

Z tak podwieszonym półosiami holowałem samochód (oczywiście dyferencjał akurat na tym zdjęciu był już zdemontowany)
Obrazek

Popuszczony przegub.
Obrazek

Oczywiście półoś uparta tak jak z tamtej strony. 20 min grzanie palnikiem i 5kg młot :crazy:
Obrazek

Wyciągnięta piasta
Obrazek

Po zdemontowaniu łożyska
Obrazek

Wciąganie nowego łożyska
Obrazek

Ściągacz do tulei
Obrazek

Po zdemontowaniu :) Niektórzy piszą że jest możliwa jej wymiana bez wyciągania dyfra ale jakoś nie wyobrażam sb tego, pewnie jest bo jest do zrobienia ale musi być strasznie dużo męczenia. Ja mimo miejsca i tak trochę się pomęczyłem z demontażem tej tulei.
Obrazek

Wprasowywanie nowej
Obrazek

Tak wygląda stara 9
Obrazek

Ściągacz do łożysk
Obrazek

Dyferancjał, wał napędowy wraz z podporą którą sprawdziłem ale nie szumi.
Obrazek
"Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu,
bokiem nieliczni "...
ferek93
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 25 lut 14, 12:41
BMW: e46 320Ci Coupe
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krk

#12

Post autor: ferek93 »

No i problem ostatecznie rozwiązany :Yahoo!:
Założyłem nowe kapcie Michelin 225/45/17 91y, używki ale w bdb stanie no i wkońcu cisza!!! 8)
"Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu,
bokiem nieliczni "...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”