[Compact 1.8 01r. N42] Niedziałająca pompa paliwa.

michu13
Posty: 2
Rejestracja: 23 lut 20, 22:38
BMW: E46 Compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: michu13 »

Witam,
Mam problem kompotem 1.8, wiele rzeczy już próbowałem zrobić ale na niewiele się to zdało także piszę licząc na jakiekolwiek pomysły.
Ale od początku, od jakiegoś czasu podczas jazdy co jakiś czas było słychać dźwięk wydobywający się jakby spod samochodu, troszkę od tylnej strony, jakby ktoś naginał starą blachę, metaliczny dźwięk rozchodzący się po całym aucie, na postoju np. na światłach było to słychać wyraźnie pojawiało się i cichło, pojawiało i cichło, (znajomy jak usłyszał to, powiedział, że brzmi jakby jakaś pompa próbowała coś przepchać ale nie mogła i rzeczywiście trochę tak to brzmiało). Nie wpływało to na jazdę ani nic więc nie ruszałem tego póki co. Jakoś miesiąc temu po dojechaniu do sklepu, i powrocie z niego nie udało mi się już ruszyć. Samochód odpalał na chwilkę i po chwili dławienia się gasł. Co zauważyłem to fakt, że nie słychać było pompy paliwa po przekręceniu kluczyka w pozycję nr. 1. Zawsze słyszałem jak pompa pracuje przez kilka sekund i podaje benzynę. Od razu uznałem, że to pewnie wina pompy także zholowałem samochód pod blok. Już miałem kupować nową pompę ale uznałem, że najpierw sprawdzę na krótko czy pompa działa, podpiąłem ją i pracowała, więc zacząłem szperać po internecie co jeszcze może być problemem, skoro pompa działa. Wyczytałem, ze bezpieczniki, sprawdziłem te, które odpowiadać miały za pompę, wszystkie były ok. Dalej przeczytałem, że przekaźnik pompy może być niesprawny, zamieniłem go z przekaźnikiem klaksonu, klakson działał na każdym przekaźniku także je również wykluczyłem z podejrzanych. No i właśnie jestem w kropce, dodam tylko, że napięcie do pompy paliwa również dochodzi, ale tylko przy próbie odpalenia, tj. na 2 pozycji, pokazuje się napięcie ~ 11,7V. Po przekręceniu kluczyka w 1 pozycję nie pojawia się napięcie, co tłumaczyłoby dlaczego nie słyszałem pracującej pompy po przekręceniu. Sumarycznie samochód czasem odpali i po chwili dławienia zgaśnie, a potem już wcale nie daje rady odpalić, jakby brakowało mu paliwa. Co jeszcze może być problemem? Nie znam się za bardzo, wszystkie naprawy robiłem w tym aucie sam, z internetem, mam 19 lat więc nie jestem wielce bogaty, żeby jeździć z każdą pierdołą do warsztatu, szczególnie, że byłem z 2 razy i 2 razy się zawiodłem na "fachowcach", internet okazał się dużo bardziej wartościowy. Czy może być to coś w rodzaju czujnika ciśnienia paliwa czy ilości w silniku? Wyczytałem gdzieś, że pompa w 1 pozycji pracuje tylko wtedy kiedy musi dopompować odpowiednią ilość paliwa, żeby auto ruszyło, czy istnieje jakiś czujnik, który mógł się zepsuć, przez co pompa mimo tego, że jest sprawna, to komputer źle wyczytuje ilość benzyny w silniku czy coś w tym rodzaju i nie podaje jej wymaganej ilości? Prosiłbym o pomoc, ewentualnie opinię, co teraz należałoby zrobić? Myślałem, żeby zamówić kabel do diagnostyki i próbować coś odczytywać w INPIE, ale nie wiem czy cokolwiek ona pokaże, aktualnie od miesiąca stał samochód na dworzu i padł akumulator, także proszę o jakiekolwiek wskazówki, bardziej doświadczonych wyjadaczy BMW, ewentualnie gdzie mogę szukać pomocy, do kogo się zgłosić, jakieś inne fora jeszcze? :) Dziękuję z góry i pozdrawiam.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

Są testy na zegarach które pokazują ile paliwa jest w komorach baku. Poczytaj na necie o tym. Może tu jest problem
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Test 6.0, jak jest mniej niż połowa zbiornika to całość powinna być w prawej komorze. Podczas próby rozruchu sprawdź czy w teście 7.2 widać ruch obrotów silnika, może świruje czujnik położenia wału. Komputer z inpa może wiele wyjaśnić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
michu13
Posty: 2
Rejestracja: 23 lut 20, 22:38
BMW: E46 Compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#4

Post autor: michu13 »

Może być to wina czujnika położenia wału? Z tego co pamiętam, jak podpinałem tani komputer na BT pod aplikację na telefon to miałem taki błąd, jeszcze jak samochód jeździł bez problemu, tylko nie pamiętam czy był to wałek rozrządu czy korbowego, ale na 80% jestem pewny, że korbowego.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Tak, może to być czujnik wału, odpal test 7.2 na zapłonie i patrz co się dzieje z obrotami podczas rozruchu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”