Citroen Berlingo - padnięta pompa wtryskowa?

Dział poświęcony wszystkim innym tematom
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#1

Post autor: Grzechu16 »

Hej!
W prawdzie temat nie dotyczy BMW, ale zawsze warto zapytać - może ktoś miał styczność z tym samochodem albo ogólnie ma pojęcie o mechanice. Mam samochód od znajomej, której samochód nie chciał odpalić po wyjściu z pracy (rano oraz podczas wcześniejszej eksploatacji nie było z nim żadnych problemów). Kręci kręci ale nie zaskakuje. Po odkręceniu jednego przewodu z listwy wtryskowej i próbie zakręcenia olej ciurkał takim strumykiem jak z kranu. Czy to jednoznacznie wskazuje na padniętą pompę? Tam przecież powinno być spore ciśnienie. Czy może to być wina jakiegoś czujnika/bezpiecznika itp? Wiem, że najlepiej najpierw spróbować podpiąć do komputera i sprawdzić czy są jakieś błędy, ale wiąże się to z holowaniem samochodu więc jest to taka ostateczna opcja. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.

Edit:
Dodałbym, że gdy próbuję odpalić samochód, rozrusznik tak jakby na sekundkę się zawiesza (od razu po przekręceniu kluczyka) i dopiero później zaczyna kręcić. Czy może to być też wina rozrusznika? Gdzieś na forum rzuciła mi się na oczy wypowiedź, że "być może rozrusznik jest za słaby i nie może wytworzyć odpowiedniego momentu, żeby pompa dobrze pracowała". Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam.
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#2

Post autor: Frost »

W temacie masz pompę wtryskową, piszesz o pompie z baku, a pewnie chodzi Ci o silnik na CommonRailu. Doprecyzuj trochę. Wysokie ciśnienie jest na listwie CR. Z baku w dieslu paliwo leje się jak z kranu, nie ma 3atm jak w benzynie. Pompy wtryskowej nie ma w CR, chyba, że mówisz o innym silniku.
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#3

Post autor: Grzechu16 »

Frost pisze:W temacie masz pompę wtryskową, piszesz o pompie z baku, a pewnie chodzi Ci o silnik na CommonRailu. Doprecyzuj trochę. Wysokie ciśnienie jest na listwie CR. Z baku w dieslu paliwo leje się jak z kranu, nie ma 3atm jak w benzynie. Pompy wtryskowej nie ma w CR, chyba, że mówisz o innym silniku.
Mówię do dokładnie takim silniku jak na poniższym zdjęciu. Czy daje to jakiś obraz całej sytuacji? Odkręcałem przewód znajdujący się na listwie, z której to wychodzi przewód do wtrysku.
Obrazek
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#4

Post autor: Frost »

Zobacz czy czasem nie masz baniek powietrza za filtrem paliwa.
gonek77
Bywalec forum
Posty: 255
Rejestracja: 21 mar 11, 14:53
BMW: 320d touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: pleszew

#5

Post autor: gonek77 »

Który to rocznik i pojemność. Na tym zdjęciu widać ręczną pompkę czy za dużo wypiłem? :oops: Tak z wyglądu to będzie chyba 1.9d. Z tego co na szybko wyczytałem to pompa delphi-lukas. Może trzeba o niej poczytać?
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#6

Post autor: Frost »

Ręczne pompki są też w CR. Służy do odpowietrzania układu po wymianie filtra paliwa.
gonek77
Bywalec forum
Posty: 255
Rejestracja: 21 mar 11, 14:53
BMW: 320d touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: pleszew

#7

Post autor: gonek77 »

Więc to chyba jedyna dobra rzecz we francuskich autach.
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#8

Post autor: Frost »

[OT]Kolejny który nigdy nie miał/nie jeździł francuskimi autami[/OT]
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#9

Post autor: Grzechu16 »

Usterka zdiagnozowana - kiedyś w samochodzie prawdopodobnie urwał się pasek klinowy, którego kawałki wciągnęło pod pokrywę rozrządu i które dostały się dopiero teraz na mechanizm rozrządu i zharatały wszystkie zawory. Jednym słowem głowica do wymiany (już zakupiona) i będę wymieniał. Pluję sobie jedynie w brodę, że zasugerowałem się słabym ciśnieniem z pompy i ją obstawiałem jako możliwą usterkę. Niefartownie była sobota popołudniu i odstawiłem samochód do warsztatu na odczyt błędów i w sumie już później na sprawdzenie rozrządu (wymienili pasek i próbowali odpalić bezskutecznie). Jakbym zajrzał pod pokrywę zaworów zaoszczędziłbym jakieś 220zł :| Tak bywa. Dzięki za odzew i chyba temat można zamknąć bo był to trochę taki off topic.
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#10

Post autor: Frost »

Najważniejsze, że sprawa zdiagnozowana.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne / Hyde Park”