Citroen Berlingo - padnięta pompa wtryskowa?
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Hej!
W prawdzie temat nie dotyczy BMW, ale zawsze warto zapytać - może ktoś miał styczność z tym samochodem albo ogólnie ma pojęcie o mechanice. Mam samochód od znajomej, której samochód nie chciał odpalić po wyjściu z pracy (rano oraz podczas wcześniejszej eksploatacji nie było z nim żadnych problemów). Kręci kręci ale nie zaskakuje. Po odkręceniu jednego przewodu z listwy wtryskowej i próbie zakręcenia olej ciurkał takim strumykiem jak z kranu. Czy to jednoznacznie wskazuje na padniętą pompę? Tam przecież powinno być spore ciśnienie. Czy może to być wina jakiegoś czujnika/bezpiecznika itp? Wiem, że najlepiej najpierw spróbować podpiąć do komputera i sprawdzić czy są jakieś błędy, ale wiąże się to z holowaniem samochodu więc jest to taka ostateczna opcja. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.
Edit:
Dodałbym, że gdy próbuję odpalić samochód, rozrusznik tak jakby na sekundkę się zawiesza (od razu po przekręceniu kluczyka) i dopiero później zaczyna kręcić. Czy może to być też wina rozrusznika? Gdzieś na forum rzuciła mi się na oczy wypowiedź, że "być może rozrusznik jest za słaby i nie może wytworzyć odpowiedniego momentu, żeby pompa dobrze pracowała". Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam.
W prawdzie temat nie dotyczy BMW, ale zawsze warto zapytać - może ktoś miał styczność z tym samochodem albo ogólnie ma pojęcie o mechanice. Mam samochód od znajomej, której samochód nie chciał odpalić po wyjściu z pracy (rano oraz podczas wcześniejszej eksploatacji nie było z nim żadnych problemów). Kręci kręci ale nie zaskakuje. Po odkręceniu jednego przewodu z listwy wtryskowej i próbie zakręcenia olej ciurkał takim strumykiem jak z kranu. Czy to jednoznacznie wskazuje na padniętą pompę? Tam przecież powinno być spore ciśnienie. Czy może to być wina jakiegoś czujnika/bezpiecznika itp? Wiem, że najlepiej najpierw spróbować podpiąć do komputera i sprawdzić czy są jakieś błędy, ale wiąże się to z holowaniem samochodu więc jest to taka ostateczna opcja. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.
Edit:
Dodałbym, że gdy próbuję odpalić samochód, rozrusznik tak jakby na sekundkę się zawiesza (od razu po przekręceniu kluczyka) i dopiero później zaczyna kręcić. Czy może to być też wina rozrusznika? Gdzieś na forum rzuciła mi się na oczy wypowiedź, że "być może rozrusznik jest za słaby i nie może wytworzyć odpowiedniego momentu, żeby pompa dobrze pracowała". Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam.
-
- Bywalec forum
- Posty: 841
- Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
- BMW: 320d m47
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Tychy
W temacie masz pompę wtryskową, piszesz o pompie z baku, a pewnie chodzi Ci o silnik na CommonRailu. Doprecyzuj trochę. Wysokie ciśnienie jest na listwie CR. Z baku w dieslu paliwo leje się jak z kranu, nie ma 3atm jak w benzynie. Pompy wtryskowej nie ma w CR, chyba, że mówisz o innym silniku.
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Mówię do dokładnie takim silniku jak na poniższym zdjęciu. Czy daje to jakiś obraz całej sytuacji? Odkręcałem przewód znajdujący się na listwie, z której to wychodzi przewód do wtrysku.Frost pisze:W temacie masz pompę wtryskową, piszesz o pompie z baku, a pewnie chodzi Ci o silnik na CommonRailu. Doprecyzuj trochę. Wysokie ciśnienie jest na listwie CR. Z baku w dieslu paliwo leje się jak z kranu, nie ma 3atm jak w benzynie. Pompy wtryskowej nie ma w CR, chyba, że mówisz o innym silniku.
-
- Bywalec forum
- Posty: 255
- Rejestracja: 21 mar 11, 14:53
- BMW: 320d touring
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: pleszew
Który to rocznik i pojemność. Na tym zdjęciu widać ręczną pompkę czy za dużo wypiłem? Tak z wyglądu to będzie chyba 1.9d. Z tego co na szybko wyczytałem to pompa delphi-lukas. Może trzeba o niej poczytać?
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Usterka zdiagnozowana - kiedyś w samochodzie prawdopodobnie urwał się pasek klinowy, którego kawałki wciągnęło pod pokrywę rozrządu i które dostały się dopiero teraz na mechanizm rozrządu i zharatały wszystkie zawory. Jednym słowem głowica do wymiany (już zakupiona) i będę wymieniał. Pluję sobie jedynie w brodę, że zasugerowałem się słabym ciśnieniem z pompy i ją obstawiałem jako możliwą usterkę. Niefartownie była sobota popołudniu i odstawiłem samochód do warsztatu na odczyt błędów i w sumie już później na sprawdzenie rozrządu (wymienili pasek i próbowali odpalić bezskutecznie). Jakbym zajrzał pod pokrywę zaworów zaoszczędziłbym jakieś 220zł :| Tak bywa. Dzięki za odzew i chyba temat można zamknąć bo był to trochę taki off topic.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 14 Odpowiedzi
- 4151 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 0 Odpowiedzi
- 1423 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: domin997
-
- 1 Odpowiedzi
- 1390 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 6 Odpowiedzi
- 2117 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: nikonem
-
- 2 Odpowiedzi
- 2728 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JackDaniels
-
- 7 Odpowiedzi
- 3136 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 3 Odpowiedzi
- 1258 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 5 Odpowiedzi
- 1350 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 1850 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: w0jta5
-
- 5 Odpowiedzi
- 647 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112