Ciśnienie w układzie chłodniczym i temperatura

Cyro
Posty: 2
Rejestracja: 6 sie 18, 1:11
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ćmielów

Ciśnienie w układzie chłodniczym i temperatura

Post autor: Cyro »

Witam,
Mam problem z moim BMW E46 318i 118KM m43.
Mianowicie podczas jazdy czasem rośnie mi temperatura do lecz kiedy włączę nadmuch na fulla to spada na środek i tak się trzyma przez dłuższą chwilę, czasem krótsza a czasem i bardzo długo.
Weze od chłodnicy przy zgaszeniu silnika są bardzo twarde, wiem że w tych silnikach powinny być twarde ale nie aż tak, dodam również że płynu chłodniczego nigdzie nie ubywa ani kor przedostaje się do oleju, jest cały czas w układzie chłodzenia. Wcześniej był problem z termostatem bo spod niego lał sie płyn chłodniczy to termostat został zdemonotowany i została sama obudowa od termostatu. Obieg w układzie również jest, dziwnym jest to że jak wąż, ten u góry, jest twardy i gorący i jak temperatura zaczyna iść do góry to nie załącza się wiatrak, dopiero jak włączę grzanie na fulla to się załącza, ciśnienie trochę schodzi wraz z temperaturą która jest wtedy w normie.
Wymieniłem korek od zbiorniczka bo powiedziała mi osoba jedna ze to może być od tego ale nic nie dało, chyba że i ten korek jest zły bo wcześniej miałem z oznaczeniem 200 a ten coam teraz ma oznaczenie 140, nie znam się na tym więc nie wiem czym to się różni. Ta sama osoba również powiedziała bym sprawdził chłodnice czy nie jest jakaś zabrudzona w środku, czy też tam nie narobiło się jakiegoś syfu. Jeżeli macie jakieś pomysły co to może być to był bym wdzięczny bo już nie mam do tego siły 😤.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9863
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Termostat otwiera się przy 105 stopniach? Korek powinieneś mieć 2 bary jak poprzednio, 1.4 jest do kopciuchów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2063
Rejestracja: 3 paź 14, 11:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017

Post autor: Broder »

Skoro nie ma termostatu a mimo to sie grzeje to raczej dobrze nie jest. Sprawdz inpa wentylator, moze nie zalacza nizszych biegow.
Sprawdz tez czy jest dobrze odpowietrzona i czy w zbiorniczku wyrownawczym przelewa plyn, moze pompa wody niedomada
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9863
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Jeszcze chyba spałem skoro umknęła mi kwestia termostatu :o faktycznie może być problem z pompą wody. Wentylatorów też ostatnio dużo pada, ale to właśnie sprawdzisz w inpa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Cyro
Posty: 2
Rejestracja: 6 sie 18, 1:11
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ćmielów

Post autor: Cyro »

Przelewa płyn w zbiorniczku, co do pompy to raczej działa bo jest obieg w wężach.

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 3987
Rejestracja: 8 wrz 10, 6:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki

Post autor: GUMMISS »

To że jest obieg w wężach nie oznacza odpowiedniego ciśnienia i przepływu generowanego przez pompę. Jak auto wcześniej jedzilo na wodzie i koncentracie to może być problem z kamieniem w układzie. Zrób test uszczelki, olej nie musi iść do wody jak uszczelka jest walnięta. Testery na allegro są za grosze do kupienia.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7037
Rejestracja: 11 kwie 15, 10:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

Post autor: scghost »

zrobic porzadne plukanie i odkamienianie ukladu, potem przyjrzec sie pompie wody, moze wirnik juz sie rozleciał
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”