Chłodzenie silnika

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#1

Post autor: Yugin83 »

Panowie o ile w silniku z turbiną to wiem ze trzeba chłodzić tą turbinę tak w wolnossącym chodzicie jakoś specjalnie silnik po „upalaniu”? Mogę bez obaw świeżo po upalaniu auto odstawić i się nie martwić ze coś się stanie czy pojeździć trochę na spokojnie żeby się jakoś schłodził? Kiedyś miałem sytuacje ze nie jechałem jakoś ostro a normalnie po wyłączeniu auta wiatrak chodził
Przez jeszcze jakiś czas wiec chyba wtedy chłodził silnik bo musiał dostac dużej temp. A w wakacje przy upalaniu i dużej temp. Na zewnątrz miałem sytuacje ze nie włączył się wiatrak ani nic wiec już sam nie wiem jak to działa... wiatrak sprawny napewno bo na klimie się włącza i no mówię kiedyś chodził sam po wyłączeniu auta. Może jakiś zegar z temp oleju dla pewności zamontować? Albo przez komputer się pobawić żeby wcześniej się załączal ten wiatrak?
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#2

Post autor: Lashie »

Zawsze po upalania warto chwile się spokojnie przejechać żeby zbić temperaturę, wyłączając odrazu silnik, to zamiast się chłodzić, jeszcze przez chwile się będzie grzać, bo wyłączasz obieg wody. Przy ciągłym upalania to temp oleju musisz ciagle kontrolować, temp oleju w teście zegarów, albo wskaźnik gdzieś sovie wyprowadzić, bo ciagle klikanie w ukryte menu jest czasochłonne jeżeli musisz to robic za każdym odpaleniem auta. warto termostat wymienic na taki z mniejsza temperatura otwarcia, zawsze będzie mu lżej i będziesz mógł troche dłużej się poślizgać zanim się zagotuje
Ostatnio zmieniony 14 lut 21, 14:10 przez Lashie, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Masz grzałkę w termostacie, jak deptasz to zbija temperaturę z 96-99 do nawet 80 więc sterownik uznaje, że nie musi uruchamiać wentylatora a gdy jedziesz delikatnie to trzyma okolice 96-97 i dlatego pracuje wentylator po zgaszeniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”