chłodzenie e46 316i

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
pawel93
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 1 sty 14, 21:49
BMW: e46 325 CI i e46 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Pszczyna

#1

Post autor: pawel93 »

Siemanko. :) Słuchajcie, kupiłem niedawno e46 316i z 1999roku z pewnym przebiegiem 264kkm. W sobotę po przejechaniu ok 3km postawiłem samochód na parkingu pod sklepem, zgasiłem i zobaczyłem lekki dymek spod maski i po chwili wyciekł płyn chłodniczy- wskazówka trzymała cały czas pion. Odczekałem chwilę, dolałem wody i tak dojechałem do domu 1,5km. Później dolałem wody i odpowietrzyłem go. W poniedziałek byłem u mechanika i stwierdził że winny jest termostat i czujnik który jest na wężu wychodzącym z chłodnicy po lewej stronie jak patrzy się od przodu samochodu. Ogólnie zauważyłem że samochód strasznie szybko się nagrzewa w porównaniu do mojego byłego A4 i nawet jak auto jest zagrzane to wentylator nie działa - dopiero jak załączę klimę. Co myślicie o tym ? Czy to może być wina termostatu i tego czujnika ? :)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Włącz testy zegarów, jak nie wiesz jak to wujek gogle Ci doradzi. Sprawdź dokładnie jaka temperatura sie utrzymuje. Jeśli chodzi o wskazowke to pion majuz jak jest 70st, natomiast prawidlowa temperatura po zagrzaniu to 105st.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
pawel93
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 1 sty 14, 21:49
BMW: e46 325 CI i e46 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Pszczyna

#3

Post autor: pawel93 »

No więc wskazówka łapie pion przy ok 80st. Dzisiaj zobaczyłem delikatny majonez pod korkiem ale wg mnie oznaka że auto bardzo mało jeździ, do Polski przyjechało na lawecie a ja zrobiłem nią ok 80km ogólnie. Teraz druga sprawa, padł mi akum bo sprzątałem dzisiaj auta i słuchałem muzyki, podładowałem go chwile i auto odpaliło i wszystko jest OK lecz zaświecił się check ... czego to może być wina ? We wtorek auto idzie do mechanika na wymianę termostatu i tego czujnika. Pozdro :) :beer: :)
Slav0
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 7 sty 13, 15:09
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bełżyce

#4

Post autor: Slav0 »

Jeżeli chodzi o check to odłącz całkiem akumulator na jakieś 20-30 min (żeby zresetować kompa), jeżeli problem nadal będzie występował to sprawdź wszystkie bezpieczniki, być może zrobiłeś jakieś zwarcie, gdy ładowałeś/wyjmowałeś akumulator.
Jeżeli Ci pada, gdy słuchasz radia to pewnie aku już w nie najlepszym stanie. Na twoim miejscu dolałbym wody i podładował ok 10h.
Obrazek
pawel93
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 1 sty 14, 21:49
BMW: e46 325 CI i e46 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Pszczyna

#5

Post autor: pawel93 »

Okej, a co z radiem? Jak odłączę zasilanie to nie zakoduje się -bmw buisnes cd? Wesołych Świąt tak wgl :)
Slav0
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 7 sty 13, 15:09
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bełżyce

#6

Post autor: Slav0 »

Radio powinno pozostać bez zmian, ale ręki nie dam sobie uciąć, bo nie miałem styczności z tym radiem. Gdy jeszcze nie posiadałem interfejsu to nie raz resetowałem w ten sposób komputer i wszelkie ustawienia radia pozostawały bez zmian, z tym, że ja mam zwykłego kaseciaka niestety :D
Wesołych :)
Obrazek
pawel93
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 1 sty 14, 21:49
BMW: e46 325 CI i e46 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Pszczyna

#7

Post autor: pawel93 »

no to jeszcze poczytam o tym czy nie wykasuje radia :) w sumie, we wtorek auto daję mechanikowi to wykasuje mi błąd przez kompa :P
Slav0
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 7 sty 13, 15:09
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bełżyce

#8

Post autor: Slav0 »

No w sumie jeżeli zamierza podłączać się do kompa tak czy siak to możesz zostawić to jemu. Gorzej gdyby przy usterce związanej z układem chłodzącym nie było konieczności podłączania kompa to wtedy on Ci policzy to oddzielnie i za samego kompa wybulisz 50-60zł.
Więc zanim mu zlecisz kasowanie tego błędu to zapytaj czy to już w jednej cenie będzie. Bo niektórzy mechanicy to niezłe cwaniaczki :) Chyba, że jakiś znajomy to wtedy już inna bajka.

Dlatego naprawdę opłaca się kupić samemu kabelek (interfejs) np na allegro za ok 70zł i mieć już na przyszłość. U mechanika za jedno podpięcie tyle zapłacisz a tutaj kabelek Ci zostaje i podpinasz kiedy chcesz i za darmola :D
Obrazek
pawel93
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 1 sty 14, 21:49
BMW: e46 325 CI i e46 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Pszczyna

#9

Post autor: pawel93 »

akurat mechanik to mój dobry znajomy który sam jeździ tylko BMW :)
pawel93
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 1 sty 14, 21:49
BMW: e46 325 CI i e46 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Pszczyna

#10

Post autor: pawel93 »

Temat ogarnięty -czujnik założony (Febi), termostat (Behr) i auto jeździ :D Pozostało jeszcze wymienić świece, olej i filtry :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”