Chlodnica wody i skrzynia automatyczna *323i*

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Kordian91
Posty: 6
Rejestracja: 14 kwie 16, 14:54
BMW: E46 2.0 150ps.
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#1

Post autor: Kordian91 »

Witam wszystkich!

Mam problem z lekkim ale dosc wyczuwalnymi szarpnieciami skrzyni biegow automat w mojej E46 . Zaczne od poczatku .... ze skrzynia bylo wszystko ok do momentu wymiany chlodnicy wody , a mianowicie mialem wyciek z chlodnicy i zakupilem nowa ale niestety okazalo sie ze jest ona do wersji z manualna skrzynia biegow...a u mnie jest automat i moj mechanik powiedzial ze spoko jakos sie to ogarnie ALE niestety po wymianie zauwazylem ze jak auto dojezdza sobie spokojnie i zrzuca bieg tak mniej wiecej z 3 na 2 to ma szarpniecia dosc wyczuwalne .... i nie wiem jedni mowia ze w E46 1999r dodam nie ma roznicy w chlodnicy wody pomiedzy manualem a automatem a inni mowia ze jest i ze chodzi i o jakis tam dodatkowy otwor itp ...Nie wiem sam juz od czego zaczac czy kupic teraz chlodnice wody pod automat i wymieniac czy moze okaze sie ze mechanik przy wymianie upuscil za duzo oleju w skrzyni i przez to jak jest auto mocno rozgrzane ma swoje szarpniecia ....PROSZE pomozcie bo musze sie wybrac w dluga trase i mam az 1 dzien na zdecydowanie sie czy wymieniac chlodnice na nowa czy szukac problemu z wymiana dolewka oleju do skrzyni... nie wiem ...prosze o pomoc :(
enri4
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 30 sty 12, 16:31
BMW: E46 330CI cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: o/Wieluń

#2

Post autor: enri4 »

Są różne chłodnice.Jedne wychodzą bez tego otworu i one są wtedy dedykowane tylko do manuala, inne posiadają ten otwór i mogą być zastosowane do automatu jak i również do manuala ale po wstawieniu specjalnego korka blokującego. Ten otwór potrzebny jest do przepływu płynu do dodatkowej chłodniczki oleju skrzyni biegów. Po odpowiedniej modyfikacji mechanik powinien dostosować aktualną chłodnice do potrzeb automatu. Brak odpowiedniego chłodzenia automatu może objawiać się różnym błędami jej pracy. Musisz sprawdzić również stan oleju w skrzyni. Trudno jest w taki sposób znaleźć usterkę i dokładnie ją wskazać. Trzeba szukać i się nie poddawać. Życzę powodzenia :good:
INPA NCS-EXPERT DIS
USUWANIE ZGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA - PDR
DETAILING=POLEROWANIE=KOREKTA LAKIERU
Obrazek
Aktualnie :
BMW E46 330i CABRIO
BMW E39 540i M-PAKIET INDIVIDUAL
BMW 740i INDIVIDUAL
Kordian91
Posty: 6
Rejestracja: 14 kwie 16, 14:54
BMW: E46 2.0 150ps.
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#3

Post autor: Kordian91 »

No dzisiaj zaczeli rozbierac mi auto to sie za glowe zlapali co tam jest porobione , weze na trytki , masa oleju wylana na oslone pod silnikiem....masakra jednym slowem i mowia mi ze teraz to nawet nie wiadomo od czego zaczac czy od wezy (napewno trzeba powymieniac) czy chlodniczka oleju jest trzasnieta i czy dalej szukac innej chlodnicy , bo w tej zamontowanej w chwlili obecnej rzeczywiscie mechanik moj poprzedni mowil ze brak jakiegos otworu w niej na chlodzenie/obieg oleju skrzynii cos takiego... No ale powiedzialem zeby zaczeli szukac od poczatku , narazie niech zaczna od wezy , pozniej chlodniczka oleju czy sprawna i na koncu czy chlodnica do tego wszystkiego pasuje czy inna szukac no i trzeba bedzie wymienic filtry oleje w skrzynii ....
Użytkownikowi Enri4 dziekuje za info ;)
enri4
Bywalec forum
Posty: 112
Rejestracja: 30 sty 12, 16:31
BMW: E46 330CI cabrio
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: o/Wieluń

#4

Post autor: enri4 »

I jak się zakończyła historia?
INPA NCS-EXPERT DIS
USUWANIE ZGNIECEŃ BEZ LAKIEROWANIA - PDR
DETAILING=POLEROWANIE=KOREKTA LAKIERU
Obrazek
Aktualnie :
BMW E46 330i CABRIO
BMW E39 540i M-PAKIET INDIVIDUAL
BMW 740i INDIVIDUAL
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”