Chip tuning mapy benzyna/diesel
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Nie wiedziałem gdzie to za bardzo wrzucić więc trafia to do tego działu. Mam dostęp do osoby modyfikującej mapy nie tylko do bmw. Nie ma problemów z modyfikacją mapy diesla jak i benzyny. Jest również możliwość wyłączenia egr'a, sond, przesunięcie odcinki itd. Koszt takiej mapy to od 40 do 50 euro. Nie jest to osoba z polski.
Po chip tuningu u Dobrodzieja uważam że jest to sensowne rozwiązanie i robione z głową nic nie spierdzieli, ale jednak wszystko na własną odpowiedzialność ja jedynie udostępniam możliwość modyfikacji. Jak wygląda taki mod :
1. Zgrywamy parametry live data przez INPA przed modyfikacją.
2. Kupujemy na allegro interfejs galletto bądź mpps ( cena jakieś 70 zł ) My z Dobrodziejem robiliśmy to mppsem.
3. Zrzucamy obecną mapkę auta przez mppsa. Trwa to jakieś 3 minuty.
4. Wysyłamy zrzut do mnie i ja przekazuje go dalej.
5. Jak mapa zostanie obrobiona dostaję ją i przesyłam zainteresowanej osobie.
6. Wgrywamy mapkę, czas również jakieś 3 minuty.
7. Jazda próbna z odczytami live data.
8. Jak ok to się wtedy rozliczamy , jeśli jakieś poprawki są to powtarzamy procedurę testujemy i wtedy rozliczenie.
Jak ma ktoś jakieś pytania to proszę pisać. Jak ktoś z trójmiasta byłby zainteresowany to nawet i bym pomógł zgrać/wgrać. Ciężko oszacować przyrosty jakie będą bo robimy to bez hamowni , ale różnice będzie czuć wiadomo w przypadku benzyny przyrosty są małe i cudów nie ma , ale zawsze to coś
Po chip tuningu u Dobrodzieja uważam że jest to sensowne rozwiązanie i robione z głową nic nie spierdzieli, ale jednak wszystko na własną odpowiedzialność ja jedynie udostępniam możliwość modyfikacji. Jak wygląda taki mod :
1. Zgrywamy parametry live data przez INPA przed modyfikacją.
2. Kupujemy na allegro interfejs galletto bądź mpps ( cena jakieś 70 zł ) My z Dobrodziejem robiliśmy to mppsem.
3. Zrzucamy obecną mapkę auta przez mppsa. Trwa to jakieś 3 minuty.
4. Wysyłamy zrzut do mnie i ja przekazuje go dalej.
5. Jak mapa zostanie obrobiona dostaję ją i przesyłam zainteresowanej osobie.
6. Wgrywamy mapkę, czas również jakieś 3 minuty.
7. Jazda próbna z odczytami live data.
8. Jak ok to się wtedy rozliczamy , jeśli jakieś poprawki są to powtarzamy procedurę testujemy i wtedy rozliczenie.
Jak ma ktoś jakieś pytania to proszę pisać. Jak ktoś z trójmiasta byłby zainteresowany to nawet i bym pomógł zgrać/wgrać. Ciężko oszacować przyrosty jakie będą bo robimy to bez hamowni , ale różnice będzie czuć wiadomo w przypadku benzyny przyrosty są małe i cudów nie ma , ale zawsze to coś
Mój --- > lexus is 220d
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Bardzo ciekawa opcja. Pomyślę nad wycieczką do Was w lato
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Bywalec forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 2 lis 15, 22:07
- BMW: E46 Turas 02
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Lubsko
- VIN: JL43321
Witam, jakby ktoś chciał w Lubuskim przeprowadzić taki zabieg także polecam zaufanego elektromechanika z własnym warsztatem, dobrym sprzętem ale bez hamowni.
Mi zmieniał mapy i powiem, że nie ma porównania przed i po, ciągnie na każdym biegu. Zmieniał mi także w Sprinterze 212cdi.
Tylko wygląda to trochę inaczej:
1. Przyjeżdżamy z autem, sprawdza wszystkie usterki pod kątem błędów, silnik musi być sprawny bez poważnych błędów.
2. Zgrywa mapę
3. Czekamy z 3-4 godziny
4. Wgrywanie mapy
5. Jazda próbna
6. Waluta.
Gościu zmienia mapy w każdym aucie nie tylko BMW i ludzie wyjeżdżają zadowoleni, jeżeli ktoś uzna że go to nie zadowala to wgrywa czystą mapę.
Mechanik usuwa DPF, EGR, Immo, Lambda, Klapy wirowe nox.
Co do ceny, ustalanie indywidualnie ale okolice od 300-600 pln w zależności od marki i modelu samochodu.
Co do mojego 2 litrowego diesla to nie wiedziałem że takiego ducha można z niego wyciągnąć.
Mi zmieniał mapy i powiem, że nie ma porównania przed i po, ciągnie na każdym biegu. Zmieniał mi także w Sprinterze 212cdi.
Tylko wygląda to trochę inaczej:
1. Przyjeżdżamy z autem, sprawdza wszystkie usterki pod kątem błędów, silnik musi być sprawny bez poważnych błędów.
2. Zgrywa mapę
3. Czekamy z 3-4 godziny
4. Wgrywanie mapy
5. Jazda próbna
6. Waluta.
Gościu zmienia mapy w każdym aucie nie tylko BMW i ludzie wyjeżdżają zadowoleni, jeżeli ktoś uzna że go to nie zadowala to wgrywa czystą mapę.
Mechanik usuwa DPF, EGR, Immo, Lambda, Klapy wirowe nox.
Co do ceny, ustalanie indywidualnie ale okolice od 300-600 pln w zależności od marki i modelu samochodu.
Co do mojego 2 litrowego diesla to nie wiedziałem że takiego ducha można z niego wyciągnąć.
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
Jak będę na urlopie w Polsce to tez mogę w tych sprawach cos zadziałać. Okolice szczecina.
Za soft do 2.0d - 300zl - auta z forum
3.0d - 400zl
Każdy jest indywidualny
Diagnostyka tak samo
Za soft do 2.0d - 300zl - auta z forum
3.0d - 400zl
Każdy jest indywidualny
Diagnostyka tak samo
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Zibi nie ma sprawy
Panowie chyba logiczne że mając inpa to średnio zdolny szympans jest w stanie wykonać podstawową diagnostykę przed zabawą, o rzeczach oczywistych typu otwieramy samochód , włączamy komputer nie piszę.
Dodam jeszcze że każda mapa jest modyfikowana indywidualnie i nie jest gotowcem jak to często bywa. Jak ktoś ma jakieś problemy z autem to wiadomo że chip tuning ich nie rozwiąże, ale to chyba nie trzeba tego pisać, bo powinno być to wiadome.
Z drugiej jednak strony można ugryźć pewne problemy np nie stać kogoś wymienić 4 sond lambda na raz to można je wyłączyć. Komuś kończy się dpf to można go wywalić itd. itd.
Panowie chyba logiczne że mając inpa to średnio zdolny szympans jest w stanie wykonać podstawową diagnostykę przed zabawą, o rzeczach oczywistych typu otwieramy samochód , włączamy komputer nie piszę.
Dodam jeszcze że każda mapa jest modyfikowana indywidualnie i nie jest gotowcem jak to często bywa. Jak ktoś ma jakieś problemy z autem to wiadomo że chip tuning ich nie rozwiąże, ale to chyba nie trzeba tego pisać, bo powinno być to wiadome.
Z drugiej jednak strony można ugryźć pewne problemy np nie stać kogoś wymienić 4 sond lambda na raz to można je wyłączyć. Komuś kończy się dpf to można go wywalić itd. itd.
Mój --- > lexus is 220d
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 26 Odpowiedzi
- 9486 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: michaalek1908
-
- 4 Odpowiedzi
- 7583 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 1 Odpowiedzi
- 1293 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 0 Odpowiedzi
- 792 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Beenek
-
- 4 Odpowiedzi
- 2463 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sobol24
-
- 8 Odpowiedzi
- 2501 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 6577 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: oski5528
-
- 0 Odpowiedzi
- 1729 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: petergarage997
-
- 0 Odpowiedzi
- 2043 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: warsza65
-
- 15 Odpowiedzi
- 6143 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando