Chip tuning M52TU i M54

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#1

Post autor: Miłosz »

Miałem sobie odpuścić , ale nie odpuściłem :P Sam się nie podejmę grzebania w tym wszystkim, ale zapraszam właścicieli M52TU czy M54 do podjęcia współpracy w rozwinięciu tego tematu, może coś się uda zrobić z tym ciekawego. Oczywiście wszystkie informacje jakie mam zostaną tu zawarte. Ja operowałem na programie Tuner Pro. Z tego co już się zapoznałem to potrzeba nam interfejsu galletto1260

Obrazek

Którym ściągamy sobie obecną mapę na komputer. Następie potrzebujemy drugiego pliku ( z mojego rozumowania są to "definicje", określające w czym będziemy dłubać ). Odpaliłem przykładową mapę na tych "definicjach" i otrzymałem coś takiego. Teraz tylko trzeba dorwać kogoś kto zna się na parametrach i coś poradzi.

Obrazek

Temat specjalnie wrzucam tutaj bo może akurat razem uda się stworzyć jakieś fajne DIY. Jak nie przypasuje to się przerzuci gdzieś. Ja nie jestem żadnym "tunerem" dużo czytam szukam itd. nawet amatorem tuningu nie mogę się nazwać. Wszystkie sugestie, pomysły mile widziane. Obecnie przygotowuję paczkę plików i niebawem się pojawi na forum.

Posty typu po co robić to dla 10 koni proszę zostawić dla siebie. Każdy dłubie na własną odpowiedzialność.

EDIT :
Paczka plików z programem
https://mega.nz/#!v94mmbSb!4gAdMVYNVFD-cy9-G3ZPE2msoal_C-sq8UF29o9M-a4
Pass na pw dla czynnych użytkowników forum ;)
Mój --- > lexus is 220d
michalh
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 18 lis 13, 21:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#2

Post autor: michalh »

Temat ciekawy, ale jak się ma do tego samoadaptujący się komputer?
Chodzi mi o moment gdy np zmieniamy filtr powietrza na luźny, i auto gubi wolne obroty, następnie kasujemy adaptacje, i zaczyna wracać do normy (tej lepszej normy pod nowy filtr, i faktycznie widać różnicę na plus)
Czy w tym wypadku nie będzie tak że komputer i tak sobie dostosuje mapę najbardziej optymalną pod pracę silnika?
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#3

Post autor: Miłosz »

Nie jestem specjalistą i mądrzyć sie nie bede dlatego uzyje zwrotu - wydaje mi sie ze te parametry z tej definicji to są wlasnie parametry komputera o ktorym mowisz. Wgrywasz do tego swój ori wsad .bin i nastepnie podkręcasz całościowo. Bynajmniej ja to tak rozumiem. Te definicje nie są tak łatwo dostępne i trochę się ich naszukałem...
Mój --- > lexus is 220d
ryba e46
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 2 lut 15, 17:34
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
Lokalizacja: wielkopolska,powiat turek

#4

Post autor: ryba e46 »

Pogadam z kumplem co się bawi mapami paliwa zobaczymy co ma do powiedzenia w tej sprawie, moje 2.8 miało wpaść na stół operacyjny ale.jakoś nie.mogliśmy się zgadać i przyszła zima
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#5

Post autor: Miłosz »

Mam też damosy do winolsa nie tylko silniki benzynowe ale i diesla

Obrazek
Mój --- > lexus is 220d
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”