check engine chwile po zakupie e46 1.9 + log

hhh666
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 18 wrz 19, 1:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#1

Post autor: hhh666 »

Dobry,

kupilem dziś e46 1.9 z lpg stag.
Obejrzałem samochód z zewnątrz, przejechałem się, zabrałem na stację diagnostyczną. Było za późno więc nie podpięto pod komputer, sprawdzono resztę.
Wszystko pokrywało się z tym co mówił sprzedający - przednie opony do wymiany, ręczny do zrobienia, poza tym jakieś pierdoły typu światełko w kabinie i wycieraczka no i maska do zmiany bo lekko wgięta w wyniku uderzenia o hak.

Zdecydowałem się na zakup. Po miejscowości zrobiliśmy bmw jakieś 30km, żeby się przejechać, do bankomatu itp.
Później odrazu wracaliśmy 75km. Pod sam koniec zapalił się check engine i został do końca.
Zatankowałem inny gaz i inne PB trochę pojeździłem na samej benzynie i check cały czas obecny.

Szczerze jestem bardzo zaniepokojony. Jeżeli po przełączeniu na benzyne chceck cały czas jest to jechać z tym po prostu do warsztatu i wpiąć pod komputer? Czy też najpierw do jakiegoś gazownika.
Jestem laikiem ale samochodem jeździł również o wiele bardziej doświadczony kumpel i dla nas obojga samochód jeździ bardzo poprawnie. Nie dzieje się chyba nic niepokojącego.

Czy to może oznaczać jakieś bardzo duże problemy i wydatki typu wymiana całego dołu silnika? Bo zastanawiam się czy sprzedający po prostu czegoś nie zataił, nie wykasował checka i boje sie, że wpieprzyłem sie na minię.

Z gory wielkie dzieki za pomoc.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

Kup sobie kabelek z internetu za 30 zl,wgraj inpe na laptopa i sprawdź co za błąd. Nie jedz do żadnego gazownika bo nie wiesz co to za błąd. Jak już to do mechanika ale skasuje Cię 50zl conajmniej za sprawdzenie błędu i skasowanie a to się nie opłaca jeśli z autem nic się nie dzieje.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Dość daleko idące wnioski z tą wymianą dołu silnika :roll: zacznij od sprawdzenia czego dotyczy błąd.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
hhh666
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 18 wrz 19, 1:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#4

Post autor: hhh666 »

adi3d pisze: 18 wrz 19, 2:03 Kup sobie kabelek z internetu za 30 zl,wgraj inpe na laptopa i sprawdź co za błąd. Nie jedz do żadnego gazownika bo nie wiesz co to za błąd. Jak już to do mechanika ale skasuje Cię 50zl conajmniej za sprawdzenie błędu i skasowanie a to się nie opłaca jeśli z autem nic się nie dzieje.
mógłbyś podesłać ten kabelek i ewentualnie jest jakis poradnik do tego?
dziś akurat podjade do mechanika bo mam znajomego, a chce też to szybko załatwić bo zawału dostane, ale na przyszłosc sie przyda.

@maniek21112 wszyscy tak strasza i straszą, a pozniej czlowiek sie boi kontrolki
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Spokojnie to coś elektronicznego, jakby kontrolka ciśnienia oleju świeciła to można podejrzewać problem z dołem :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
hhh666
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 18 wrz 19, 1:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce

#6

Post autor: hhh666 »

byłem u kumpla mechanika. Podłączył pod komputer:

171 - Adaptacja mieszanki paliwowej poza zakresem
146 - Wypadannie zapłonów cylinder 2

dziś rano przed wyjazdem do mechanika check engine nie było. Nie zapalił się w ogóle, wszystko jest jak najbardziej ok. Jeżeli chodzi o 146 mówili że najprawdopodobniej trzeba zerknąć na świece. Jeżeli chodzi o check, prawdopodobne jest to że na samym końcu miałem naprawdę praktycznie zerowe ilości gazu i samochód brał już sam syf + zła jakość gazu. Zalecono mi dolanie xeramic dodatek do benzyny.

Natomiast:
zauażono, że silnik dziwnie chodzi na samym początku, trochę klekocze. Po chwili wszystko wraca do normy. Poprzedni właściciel również potwierdził, że coś takiego miało miejsce. Powiedziano mi, że nie ma to wpływu na stan techniczny pojazdu i że mogę spokojnie z tym jeździć i zrobić za jakiś czas.

i ostatnia sprawa: mój idiotyzm i tu proszę się nie śmiać tylko pomóc :D :lol:
parkowałem. Wszystko ok, mały odstęp przed krawężnikiem. Zmęczenie, stres, skupienie na wiadomościach spowodowały, że wrzuciłem 1 bez sprzęgła na włączonym silniku.. samochód lekko "bujnął". Nie czułem uderzenia ani nic takiego, ale sprawdziłem w jakiej bylem odległości i zauważyłem, że przy krawężniku leżą dwie części: jakaś gumka i plastik.

I teraz zastanawiam się czy to z podwozia mojej bety czy ktoś to zostawił..

Zderzak bez najmniejszej ryski czy skazy. (halogen i maska + grill były w takim tanie wcześniej)

Załączam zdjecia:
https://imgur.com/a/0LScKeL

https://imgur.com/a/aDj0b0x

czy to jest od mojej bety? Czy ja coś rozpieprzyłem na dzień dobry? :cry: czy też paranoi dostaje w nowym samochodzie. Mi się wydaje, że jest za daleko od krawężnika + to jest chyba część osłony, a ona jest raczej za zderzakiem (z tego co widze to ja jej w ogole nie mam :crazy: )


Chciałem również Wam bardzo podziękować za tak szybkie odpowiedzi. Nie spodziewałem się, że będę mógł uzyskać tak wiele pomocy. Jak ktoś z Was będzie w Kielcach to stawiam piwko :good:
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#7

Post autor: adi3d »

Tu masz kabelek za 100.
https://allegro.pl/oferta/interfejs-kabel-diagnostyczny-obd2-inpa-dis-bmw-8295158226?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

Ktoś na necie sprzedaje za 30zl musisz poszukać. Instrukcje obsługi i instalacje inpy też w necie znajdziesz.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#8

Post autor: tomx »

Wydaje się że to jest osłona spod chłodnicy, plastik który się wpina w sam dół silnika. Nie jest to jakieś "krytyczne" ale na przyszłość używaj sprzęgła przy wrzucaniu 1ki :D Widocznie plastik już był pęknięty lub ma połamane mocowania a takim "szarpnięciem" pomogłeś mu wypaść. Jak auto będzie na kanale to można spróbować to zamontować z powrotem.

No i na przyszłość, nie nabieraj paranoi od razu jak tylko coś się dzieje w samochodzie, to 20 letnie auto, tam ma prawo "coś nie grać", a z takim nastawieniem staniesz się ulubionym klientem serwisów bo z każdą bzdurą będziesz jechał do mechanika a mu się będą PLNy zaświecać w oczach.

Z błędów które masz radzę skupić się na wypadaniu zapłonu na cylindrze drugim. Na pierwszy ogień wymień świece, nie wiadomo kiedy to było robione przez poprzedniego właściciela.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”