Check Engine

madmiked
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 7 lut 19, 14:57
BMW: 328ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Knurów

#1

Post autor: madmiked »

E46 M52TU. Walczę z check engine, błędy p0170 i p0173. Na PB i LPG bez różnicy. Sonda za katem z 2 banku na wykresie wygląda jak martwa. Zdecydowałbym się na jej wymianę ale błędy mieszanki wyskakują na obu bankach. Dolot rok temu był już uszczelniany bo silnik mocno falował, jest szansa że znowu coś się rozszczelniło? Ewentualnie inne rozwiązania?

Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wykresy są z rozgrzanego silnika? Pewnie nie, zostaw sondę za katem, szczególnie z banku drugiego, w spokoju. Masz albo nieszczelny dolot (najlepiej zrobić próbę dymową) lub problem z lpg (nie ma znaczenia, że na pb jest to samo). Aby to drugie wykluczyć musisz albo wyjeździć cały gaz albo odłączyć cewkę przy zbiorniku, zmusić go aby kilka razy zgasł na lpg, skasować adaptację i pojeździć na samym pb, przynajmniej 100 km. Jeżeli problemu nie będzie to wiadomo, że przyczyną jest lpg. Ogólnie już teraz można wyciągać wnioski analizując korekty paliwowe, ale nie wiadomo czy nie wpływa na nie niekorzystnie lpg.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
madmiked
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 7 lut 19, 14:57
BMW: 328ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Knurów

#3

Post autor: madmiked »

Wykresy są z ciepłego silnika.

Wróciłem do samochodu aby przejrzeć jeszcze raz dolot. Pierwsze co to zobaczyłem ze gumowa rura za przepływką jest niedokładnie złapana :fool:
poprawiłem ją, nie miałem czasu skasować błędów ale sam zniknął po kilku kilometrach. Pojeździłem tydzień, myślałem, że jest spokój... do dzisiaj...


Wracając do domu przy dodawaniu gazu obroty nie rosły a silnik mocno trzepało. Znowu check, podpiąłem się pod kompa - wypadanie zapłonu na #5 cylindrze +2 poprzednie błędy. Robić próbę dymową czy jest małe prawdopodobieństwo, że te rzeczy są ze sobą powiązane?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Tak, dawaj dym.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
madmiked
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 7 lut 19, 14:57
BMW: 328ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Knurów

#5

Post autor: madmiked »

jeszcze taką ciekawostkę załączam

Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Potrzeba matką wynalazku :good:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
madmiked
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 7 lut 19, 14:57
BMW: 328ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Knurów

#7

Post autor: madmiked »

Próba dymowa nic ciekawego nie wykazała, w prawdzie jest gdzieś mini luz bo było widać ledwo jakies opary. Myśle, że to 2 niezależne od siebie kwestie. W kazdym razie auto pali teraz na 5 garów, po odpaleniu od razu gasnie chyba, że odpalam z wciśnietym gazem, bardzo śmierdzi benzyna i telepie nim jak telepało.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Pokaż korekty paliwowe, dolot musi być szczelny i wtedy można ewentualnie szukać dalej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
madmiked
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 7 lut 19, 14:57
BMW: 328ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Knurów

#9

Post autor: madmiked »

Moge pokazać korekty ale czy miarodajne będą na zimnym silniku i czy praca silnika na 5 garach jest w ogole bezpieczna?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Jakoś umknęło mi wypadanie zapłonu..cewkę/świecę zamieniałeś z którąś z pierwszego banku?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”