ceramizer
-
- Bywalec forum
- Posty: 893
- Rejestracja: 5 gru 17, 7:57
- BMW: E46 318i fl w sedesie
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: Fz51423
- Lokalizacja: Szczecin
U mnie żarł litr na 1000km autostrady, po ceramizerze nieco łagodniej silnik chodził ale apetyt nie zmalał, przy takiej ilości nawet te 100ml jest i tak niezauwazalne. Moto doktor i wsio
a tak serio proponuje nafty zalać do cylindrów, może coś da. tylko broń boże nie katuj go 10w40 przypadkiem 


- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7037
- Rejestracja: 11 kwie 15, 10:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
costam moze i pomoze, ale zadne srodki wlewane do silnika nie odbudują metalu ani nie naprawią pierscieni czy scianek cylindrow
co pozostaje? wozic ze soba banke 5l z olejem i dolewac co 1k 
Ogolnie to nie tylko silniki serii N42

Ogolnie to nie tylko silniki serii N42
- Grzechu
- Bywalec forum
- Posty: 186
- Rejestracja: 25 cze 18, 8:41
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
M54B30 300k przebiegu. Castrol 5w40 full syntetyk lany niemal od samego początku. W tym roku wlałem ceramike CERATEC i musze przyznać że przede wszystkim kultura pracy silnika jest o niebo lepsza. ten silnik lubi olej, o czym mówi sam producent (luźniej osadzone tłoki dla redukcji tarcia i zmniejszenia spalania). Przed wymianą odmy lubił sobie podjeść, ale nie dawał grama dymu z wydechu. po zmianie na nową spalanie oleju zmniejszyło się o połowę 
co do samej koncepcji ceramiki, myslę że jak najbardziej warto, ale nie ma co liczyć na "cudowne środki" jeśli chcesz uszczelnić silnik redukując spalanie oleju do zera

co do samej koncepcji ceramiki, myslę że jak najbardziej warto, ale nie ma co liczyć na "cudowne środki" jeśli chcesz uszczelnić silnik redukując spalanie oleju do zera
Czytalem wlasnie na temat tych tlokow i pierscieni i faktycznie tak jest ale to wydaje mi sie byc sciema i zabezpieczenie ze strony BMW, zeby nie bylo zbyt wiele roszczen. Prawda jest taka, ze BMW nie wiedzialo jak bedzie gdy silnik zrobi np 100k. Ogolnie problem BMW, bo jak byly nowe to nie braly przeciez oleju. 1 L na 1k to lekka przesada. Juz zainwestowalem duzo w naprawy silnika. Nie mowie zeby zniwelowac do 0 zuzycie oleju ale chociaz o polowe. A co do olejow. 10w czy 5 w tak naprawde chodzi tylo o rozruch silnika bo w temp roboczej te oleje maja taka sama gestosc i lepkosc. To tez tylko marketing zwazywszy, ze 5w jest o polowe drozszy.