Centralny zamek, ale nie koniecznie kwestia modułu komfortu...

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
Baratheon
Bywalec forum
Posty: 125
Rejestracja: 06/04/13, 18:34
BMW: E46 Touring 320i / E91 320d chip na 185KM i ~400Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Kontakt:

Centralny zamek, ale nie koniecznie kwestia modułu komfortu...

Post autor: Baratheon » 04/04/17, 12:42

Moja historia wygląda tak:
Miałem problem z otwieraniem drzwi z pilota i z panelu środkowego (nie zawsze działało, ale klik spod schowka był). Piloty sprawne, wysyłają sygnał. Uznałem więc, że to klasyczny przypadek modułu komfortu... No to wyjąłem swój moduł, rozciąłem obudowy styków delikatnie i je wyczyściłem. Nie przyniosło to rezultatów - sytuacja pozostała bez zmian. W między czasie zaopatrzyłem się w identyczny moduł.
Mój moduł to 1.35-8 385 538 HW1.1 SW 1.2
Kupiłem również 1.35-8 385 538 HW1.1 SW 1.2
Różnią się tylko cyferki w prawym dolnym rogu (podejrzewam, że są one od konfiguracji softu, a moduł fizycznie jest dokładnie taki sam).
Przed włożeniem nowego modułu podjąłem próbę jeszcze jednej reanimacji moich przekaźników (ogólnie to od początku wyglądały dobrze, na jednym z nich był tylko malutki punkt wyglądający na śniedź.), dodatkowo jeszcze potraktowałem kostki płynem do styków (takim co usuwa wilgoć, zabezpiecza itp.) No i gdzieś tu zaczęły się jaja... Nie wiem w którym momencie dokładnie się to zadziało, ale po włożeniu z powrotem tego modułu (mojego) przestało dochodzić cykanie przy próbie otwarcia zamka i auto sygnalizuje mi ciągle otwarte drzwi kierowcy (nawet jak są zamknięte). Na kolejnym module historia jest ta sama. Reszta wyposażenia na drugim module działa. Nie naruszyłem raczej żadnej ścieżki ani nic innego w samym module.
Moja pierwsza myśl - może zrobiłem jakieś zwarcie? Wymieniłem wszystkie bezpieczniki od centralnego i dalej jest to samo.

I tu pojawiają się moje pytania:
Czy przy otwartych drzwiach kierowcy i próbie zamknięcia/otwarcia zamka powinno dobiegać to cykanie?
Co tutaj mogło się popsuć?
Jakiś pomysł jak to zdiagnozować?
Wiecie jak powinny zachowywać się napięcia na kostkach wchodzących do modułu komfortu w przypadku próby zamknięcia i otwarcia zamka?

Może jest tu ktoś ze śląska, kto mógłby to zdiagnozować?
Obrazek


Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 5067
Rejestracja: 11/04/15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Centralny zamek, ale nie koniecznie kwestia modułu komfortu...

Post autor: scghost » 04/04/17, 13:02

moze jednak zwarcie? albo raczej uszkodzenie jakiejs sciezki w module
wydaje mi sie, ze sygnal otwartych drzwi jest wyswietlany kiedy dany obwod jest otwarty (ale na 100% pewny nie jestem)
wiec obstawialbym przerwana sciezke w samym module albo moze na wtyczce..?
skoro przy obu jest to samo (otwarte drzwi) to pewnie jednak wtyczka? albo kabelek gdzies przerwany?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Awatar użytkownika
Baratheon
Bywalec forum
Posty: 125
Rejestracja: 06/04/13, 18:34
BMW: E46 Touring 320i / E91 320d chip na 185KM i ~400Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Kontakt:

Centralny zamek, ale nie koniecznie kwestia modułu komfortu...

Post autor: Baratheon » 04/04/17, 13:12

scghost pisze:albo moze na wtyczce..?
skoro przy obu jest to samo (otwarte drzwi) to pewnie jednak wtyczka? albo kabelek gdzies przerwany?
Właśnie obstawiam, że po prostu wpinając i wypinając to kilka razy nadwyrężyłem jakiś umierający już kabel, albo wtyczkę... Tylko nie potrafię zdiagnozować co, gdzie i jak... Moduł raczej skreślam, bo problem jest na obu. Cykania brak :/ Dzisiaj popołudniu spróbuję jeszcze sprawdzić czy sygnał z tego guzika z panelu środkowego do ryglowania / otwierania drzwi dociera w ogóle na odpowiedni pin w kostce od modułu. Udało mi się ustalić, że jest to żółtoczerwony kabel ze środkowej wiązki.
Obrazek

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 5067
Rejestracja: 11/04/15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Centralny zamek, ale nie koniecznie kwestia modułu komfortu...

Post autor: scghost » 04/04/17, 13:13

pewnie znasz ale gdyby nie to podrzucam schematy elektryczne
http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/us/e46/index.htm
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Awatar użytkownika
Baratheon
Bywalec forum
Posty: 125
Rejestracja: 06/04/13, 18:34
BMW: E46 Touring 320i / E91 320d chip na 185KM i ~400Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
Kontakt:

Centralny zamek, ale nie koniecznie kwestia modułu komfortu...

Post autor: Baratheon » 04/04/17, 18:22

scghost pisze:pewnie znasz ale gdyby nie to podrzucam schematy elektryczne
http://www.bmw-planet.net/diagrams/release/us/e46/index.htm
Stronę znam, kiedyś korzystałem, ale obecnie mi się na niej nic nie wyświetla...
Obrazek


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości