Cała elektronika w aucie wariuje... help!

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
BuZZarD
Posty: 5
Rejestracja: 7 gru 15, 22:16
BMW: E46 318Ci Cabrio
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: BuZZarD »

Witam Wszystkich

Jestem tu nowy, ale nigdzie nie mogę znaleść rozwiązania lub chociaż kierunku w którym powinienem podążać. Otóż w moim E46 codziennie to inne anomalie %) Wszystko zaczęło się kilkanaście dni temu od wolno gasnącej kontroli poduszki i pałąków kapotażowych po uruchomieniu silnika. Póżniej te kontrolki już w ogóle nie gasły. Ale od dwóch dni są nowe objawy. Powyższe kontrolki w ogóle się nie zapalają natomiast świeci się kontrolka tempomatu i niezapiętych pasów. Dodatkowo nie działa przycisk BC, podświetlenie kierownicy, przyciski w kierownicy, grzanie foteli oraz czujniki cofania tył. To wszystko na razie co znalazłem... Niestety nie mam jak sprawdzić dachu bo jest za zimno, ale coś czuje że też może być problem.

Bardzo proszę Was o pomoc bo ilośc problemów jaka się pojawiła mnie przeraża. Domyślam się, że to wszystko może być spowodowane jedną usterką tylko jaką? Z góry WIELKIE DZIĘKI za pomoc!
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

pierwszy typ to regulator napiecia na alternatorze
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#3

Post autor: piotrek1474 »

Mogą być tez problemy z masą. Posprawdzaj przewody masowe karoseria-silnik
Obrazek
BuZZarD
Posty: 5
Rejestracja: 7 gru 15, 22:16
BMW: E46 318Ci Cabrio
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: BuZZarD »

Dzięki za cenne wskazówki. O regulatorze w ogóle nie pomyślałem, bardziej skłaniałem się do samego alternatora. Sprawdzę na dniach i dam znać.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

moga tez byc diody w samym alternatorze, ze starosci moga puszczac i siac zaklocenia po calym ukladzie elektrycznym
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
BuZZarD
Posty: 5
Rejestracja: 7 gru 15, 22:16
BMW: E46 318Ci Cabrio
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: BuZZarD »

Panowie dzisiaj podłączylem auto pod kompa. Ogólnie dzisiaj swiatła stop świecą się na stałe, zapięcie pasów znika po ok 10-15min jazdy i nie działa klakson oraz cały panel z przyciskami: grzanie foteli, otwieranie dachu, ESP itp :cry:

Ładowanie przy uruchomionym silniki włączonym nawiewie i światłach wynosi 13,6V-13,8V to chyba trochę za mało? Nie powinno być między 14,1-14,6?

Błędy:
2DB4 - Nieznany kod usterki
2F62 - Włącznik świateł STOP
5E24 - CZujnik ciśnienia
5E5E - Włącznik pedału hamulca
8C - Wejście z zacisku R
2002 - Nieznany kod usterki
8E - Zablokowana szyba drzwi pasażera
90 - Napięcie akumulatora, przerwa w obwodzie
Ostatnio zmieniony 9 gru 15, 18:29 przez BuZZarD, łącznie zmieniany 1 raz.
Andrzej_bdg
Bywalec forum
Posty: 158
Rejestracja: 5 sie 15, 21:45
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#7

Post autor: Andrzej_bdg »

BuZZarD pisze: Ładowanie przy uruchomionym silniki włączonym nawiewie i światłach wynosi 3,6V-3,8V to chyba trochę za mało? Nie powinno być między 4,1-4,6?
Jesteś pewien że dobrze zmierzyłeś? Powinieneś mieć koło 14V
BuZZarD
Posty: 5
Rejestracja: 7 gru 15, 22:16
BMW: E46 318Ci Cabrio
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: BuZZarD »

O matko ale zonk :) Oczywiście, powinno być: Ładowanie przy uruchomionym silniki włączonym nawiewie i światłach wynosi 13,6V-13,8V to chyba trochę za mało? Nie powinno być między 14,1-14,6?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

w/g 'sam naprawiam' jeszcze w normie, ale to moze znaczyc ze regulator napiecia juz powoli sie konczy
u mnie juz idzie do wymiany, a tez ma 13,7-13,9
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
BuZZarD
Posty: 5
Rejestracja: 7 gru 15, 22:16
BMW: E46 318Ci Cabrio
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: BuZZarD »

Panowie dzięki za pomoc, awaria ogarnięta :Yahoo!: Winowajcą okazał się moduł komfortu - popaliły i poprzerywały się ścieżki oraz luty. Dodatkowo najprawdopodobniej przez to uszkodził się moduł czujników cofania i czujnik hamulca pod pedałem. Wszystko naprawione i śmiga jak nowe :lol:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”