Business CD przygasanie / wyłączanie przy włączaniu silnika

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
master
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 20 kwie 20, 23:30
BMW: E46 Touring 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: PP09960

#1

Post autor: master »

Cześć

ostatnio zauważyłem problem u mnie z radiem - w momencie w którym kręcę rozrusznikiem by włączyć silnik radio całkowicie się wyłącza, to jest gaśnie podświetlenia całego radia, gdy podświetlenie nawiewów jest przy tym kręceniu. Potem się uruchamia i jest CD Check, co ogólnie powoduje kilkunastu sekundową przerwę w odtwarzaniu po odpaleniu silnika.

Jakiś czas temu było tak, że podczas kręcenia rozrusznikiem radio nie przygasało - były widoczne wszystkie napisy i podświetlenie. Co ciekawe, były dwa przypadki bo albo muzyka się nie przyciszała, albo się muzyka przyciszała podczas kręcenia, jednak bardzo szybko zaczęła się odtwarzać z powrotem.

Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie problemu? To normalne, że muzyka czasem się przycisza, czasem nie, gdy radio się nie wyłącza podczas kręcenia?

Pozdro
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

pewnie elektronika od zasilania w radiu zdycha
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
master
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 20 kwie 20, 23:30
BMW: E46 Touring 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: PP09960

#3

Post autor: master »

Mam jeszcze drugie radio ale nie przy sobie, więc będę mógł za jakiś czas sprawdzić jak się sprawa ma na nim.

Zapomniałem o jednej rzeczy: po CD Check następuje odtwarzanie tego samego utworu, co ostatnio, nie leci od nowa, więc jak mniemam pamięć jest podtrzymana. No chyba że radio ma pamięć nie ulotną?

A jakie jest normalne zachowanie radia, gdy zaczynamy kręcić rozrusznikiem?

Skąd radio wie (o ile wie) że rozrusznik jest kręcony?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

To co opisujesz jest standardowym zachowaniem. Nie zwróciłem na to uwagi w E46 jednak we wszystkich moich wcześniejszych autach ten rodzaj reakcji na rozrusznik był właściwym zachowaniem. W czasie kręcenia jest spory pobór i aby rozrusznik dostał max co może prądu komputer odcina zasilanie od wszystkiego co zbędne.

I to nie radio wie o rozruszniku - do radia masz dwa przewody. Ze stałym zasilaniem mający podtrzymać pamięć i z zasilaniem po stacyjce do jego uruchomienia. Tylko i aż tyle.

Jak nie zapomnę to dziś wracając z pracy sprawdzę czy aby E46 zachowuję się jak opisałem - zdziwiłbym się gdyby miało być inaczej.
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

zaden komputer niczego nie odcina, tylko po prostu rozrusznik sobie sam ciagnie ile cche i spada napiecie w calej instalacji :lol:

upewnij sie ze akumulator jest doladowany i dobrej kondycji
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

scghost pisze: 11 sty 21, 10:05 zaden komputer niczego nie odcina, tylko po prostu rozrusznik sobie sam ciagnie ile cche i spada napiecie w calej instalacji
Jak napisałem - e46 nie weryfikowałem. W poprzednich autach komp (saab i ford) komp odcinał. W starym hyundaiu przy pozycji zapłon był dodatkowy przekaźnik odcinający całą listwę z zasilaniem po stacyjce. Jest różnica pomiędzy spadkiem napięcia przez kręcenie a całkowitym odłączeniem odbiorników.
Obrazek
master
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 20 kwie 20, 23:30
BMW: E46 Touring 320D
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: PP09960

#7

Post autor: master »

kosteg pisze: 11 sty 21, 9:42 To co opisujesz jest standardowym zachowaniem. Nie zwróciłem na to uwagi w E46 jednak we wszystkich moich wcześniejszych autach ten rodzaj reakcji na rozrusznik był właściwym zachowaniem. W czasie kręcenia jest spory pobór i aby rozrusznik dostał max co może prądu komputer odcina zasilanie od wszystkiego co zbędne.
Standardowe zachowanie to faktycznie odcinanie zasilania do odbiorników co jest słuszne i logiczne jak zauważyłeś dla większości aut.

W przypadku BMW nie było standardowego zachowania i to jest OK - radio było dalej zasilone, jedynie radio "samo" wyciszało muzykę na czas kręcenia i dosłownie ułamek sekundy po odpaleniu leciała z powrotem.
kosteg pisze: 11 sty 21, 9:42 I to nie radio wie o rozruszniku - do radia masz dwa przewody. Ze stałym zasilaniem mający podtrzymać pamięć i z zasilaniem po stacyjce do jego uruchomienia. Tylko i aż tyle.
Skadś jednak radio wie o tym, skoro przycisza only audio, a całe działa przy kręceniu - a raczej działało.
scghost pisze: 11 sty 21, 10:05 zaden komputer niczego nie odcina, tylko po prostu rozrusznik sobie sam ciagnie ile cche i spada napiecie w calej instalacji

upewnij sie ze akumulator jest doladowany i dobrej kondycji
No to będzie raczej aku, bo pewnie przy kręceniu gdy obiążenie wzrasta te nie trzyma już napięcia jakie wcześniej i takie chwilowe małe napięcie wystarcza, by odłączyć całe radio, a nie tylko żeby radio wyciszyło swoje audio. No i w mrozach dało się bardzo w znaki słabe aku - problemy z odpaleniem, jak 3 dni stało auto to rozrusznik już "klikał" a nie kręcił.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź do ilu V spada podczas rozruchu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”