Buczenie pompy wspomagania

kenji25
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 25 wrz 12, 10:11
BMW: 320Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa

#1

Post autor: kenji25 »

Witam, panowie, mam problem ze swoim e46 coupe m52b20tu, pojechałem autem w góry, trasę 400km zrobiłem bez żadnego problemu, jednak na miejscu auto postało 2 dni w temperaturze około -15, nie wiem czy to ma znaczenie ale napiszę i po odpaleniu zaczęła buczeć chyba pompa wspomagania, na wolnych obrotach słychać ciche buczenie jednak przy skręcaniu się to nasila, wspomaganie działa tak samo jak wcześniej czyli z delikatnym oporem, poziom płynu w porządku, słyszałem że może to być jakis zawor zwrotny, ewentualnie czy jest sens wymieniać płyn? czy wiadomo w ciemno że to pompa kończy żywot? znalazłem na YT filmik z takimi samymi objawami jak u mnie:
https://www.youtube.com/watch?v=cfFP4VDifUU
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#2

Post autor: piotrek1474 »

A płyn w zbiorniczku się nie pieni?
Obrazek
kenji25
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 25 wrz 12, 10:11
BMW: 320Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post autor: kenji25 »

no właśnie tego nie sprawdziłem, rozumiem że chodzi o to że może układ się zapowietrzył? możliwe żeby samo z siebie się zapowietrzyło?
michalh
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 18 lis 13, 21:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#4

Post autor: michalh »

Też tak miałem przy niskich temperaturach. Płyn się nie pienił.
Zastanawiam się czy to pompa siada, czy coś przymarzło, czy zawór robi jakiś problem?
Płyn niedawno zmieniany na świeży.

Pokręć kierownicą do oporu w lewo i w prawo jakbyś chciał odpowietrzyć układ, u mnie wtedy puściło
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#5

Post autor: piotrek1474 »

Jeżeli płyn się pieni to gdzieś jest nieszczelność. Sprawdź najpierw układ wspomagania płyn oraz jego stan, oraz wzrokowo przewody i pompę.
Obrazek
kenji25
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 25 wrz 12, 10:11
BMW: 320Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post autor: kenji25 »

czyli nie jestem sam, zawsze jakieś pocieszenie :D w takim razie wymienie płyn bo podejrzewam, że ten już swoje przeżył :) a żeby odpowietrzyć to odkręcam korek, zapalam silnik i kręce kierownicą w lewo i prawo? mój z tego co pamiętam jak sprawdzałem stan to sie nie pienił ale potwierdze jeszcze dzisiaj
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#7

Post autor: piotrek1474 »

Aby odpowietrzyć kręcisz kierownicą do oporu w prawo i lewo na zgaszonym silniku.
Obrazek
kenji25
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 25 wrz 12, 10:11
BMW: 320Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa

#8

Post autor: kenji25 »

w porządku, sprawdze dzisiaj i dam znać, jest w ogóle opcja żeby tam coś przymarzło i dlatego tak buczy? czy to raczej ostatnie chwile życia pompy?
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#9

Post autor: Miłosz »

Mi też buczała , potem po jakimś krótkim czasie padła. Miałem Lf20 który jest nie do dostania w używce . Wrzuciłem Lf30 i mam spokój , na forum jest instrukcja co i jak bo trochę inaczej mocowania idą.
Mój --- > lexus is 220d
kenji25
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 25 wrz 12, 10:11
BMW: 320Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa

#10

Post autor: kenji25 »

tak też myślałem, widziałem też na innym forum że podobno pompa od starego escorta pasuje p&p jednak nie wiem czy jest sens sie w to pakować, a tą pompe lf-30 kupować nową czy używaną?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”