Brak wspomagania

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
KiLo
Bywalec forum
Posty: 263
Rejestracja: 28 wrz 12, 17:31
BMW: e46 320Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Piekary

#1

Post autor: KiLo »

Witajcie
Niestety, ale drugi spotyka mnie ten sam problem. W pierwszym przypadku bylem pewien, ze problem lezy w samej pompie. Teraz juz nie jest to takie proste. W pierwszej chwili mysle sobie, hmmm uzywana wsadzilem to mogla pasc po tych kilku tys. Patrze pod maske, a tu pojemnik na olej wspomagania caly zapackany. Najlepsze w tym wszystkim jest to, ze wyciek nie jest spod korka tylko tak jakby z polowy wysokosci tego pojemnika? Patrzylem na schematy, ale wyglada na to, ze jest on w calosci, wiec moja teoria pada. Co do oleju to byl on w zbiorniczku (wiadomo, mniej), wiec sam juz nie wiem. Co myslicie o tym? Moze pompa sama w sobie juz nie dziala, a swoja droga mam jeszcze gdzies nieszczelnosc? Oczywiscie wczesniej nie mialem problem z zadnym wyciekiem oleju.
W momencie kiedy taka pompe bede szukal powiedzcie mi, ktora brac lf-20 czy lf-30? Obilo mi sie o uszy, ze ta pierwsza jest mniej awaryjna. Na koniec pytanie o wymiane, czy jest jakis sposob na plukanie ukladu w razie gdyby trafily do niego jakies opilki?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Wydaje mi się że masz LF -20 i takiej musisz szukać.
Jeżeli chodzi o płukanie układu w celu wyeliminowania opiłków to można to zrobić ale nie ma gwarancji że one wypłyną.

Sprecyzuj bardziej objawy, co się dzieje bo nie wiem...
KiLo
Bywalec forum
Posty: 263
Rejestracja: 28 wrz 12, 17:31
BMW: e46 320Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Piekary

#3

Post autor: KiLo »

Jesli chodzi o objawy to nie ma wspomagania i tyle. Zadnych podwyzszonyh obrotow, drgan, stukania. W momenie utraty wspomagania bylo slychac odglos cykniecia. Po tym odglosie wspomaganie przestalo dzialac.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Możliwe że pompa znów padła, ew coś się przytkało.
KiLo
Bywalec forum
Posty: 263
Rejestracja: 28 wrz 12, 17:31
BMW: e46 320Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Piekary

#5

Post autor: KiLo »

W pierszej chwili bylem pewien ze to pompa. Ale po zagladnieciu pod maske stwierdzilem, ze cos nie tak, bo okolice zbiorniczka oleju i sam zbiorniczek jest caly zapackany. I teraz sam zastanawiam sie w jaki sposob zaczac diagnoze. Czy brac sie odrazu za demontaz, czy istnieje jakis inny sposob, zeby to wszystko sprawdzic.
Co do przytkania sie ukladu, czy taki zator moglby wytwarzac zbyt duze cisnienie i zbiorniczek gdzies bokiem popuszcza?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

W zbiorniczku niema ciśnienia oleju. płyn może pochodzić z przewodu powrotnego z magla. Ja bym sprawdził czy leci nim płyn po uruchomieniu, jeśli tak to pompa będzie oki, wtedy bym obstawiał zawór przy maglu, nie wiem jak to się fachowo nazywa, ale chodzi mi o to co przełącza płyn na konkretna stronę przy skręcaniu. :)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
KiLo
Bywalec forum
Posty: 263
Rejestracja: 28 wrz 12, 17:31
BMW: e46 320Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Piekary

#7

Post autor: KiLo »

A powiedz mi mniej wiecej, gdzie ten orzewod sie znajduje? Gdzis w dolnej czesci zbiorniczka? To moze byc prawdopodobne.
W takim wypadku domyslam sie, ze maglownica do wymiany?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#8

Post autor: GUMMISS »

Przelew dochodzi do zbiorniczka w jego polowie wysokosci z boku. U mnie cieklo az do samej posadzki w garazu, ale nowa opaska zalatwila sprawe i jest gicior :) najpierw sprawdz czy pompa dziala, a jak bedzie dzialac to wtedy szukaj dalej. Choc swoja droga to jesli padla juz druga pompa to pewnie problem jest gdzies w ukladzie, moze w maglownicy, chlodnicy albo weze sa gdzies zle zalozone....

Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
KiLo
Bywalec forum
Posty: 263
Rejestracja: 28 wrz 12, 17:31
BMW: e46 320Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Piekary

#9

Post autor: KiLo »

Jesli chodzi o awarie pierwszej pompy to ukrecila sie oska na ktorej jest wirnik. Ciagnac za kolo pasowe wyciagnalem rowniez lawalek oski, do ktorej dokrecane jest to kolo.
W tym momencie zastanawiam sie w jaki sposob moglbym zobaczyc sprawnosc pompy. Jest jakis prosty sposob, ktory jednoznacznie da mi odpowiedz?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#10

Post autor: GUMMISS »

No Ja u siebie jak zdejmę przelew ze zbiorniczka to sika nim jak głupie :P Więc pompa działa na 100%% bo jest wspomaganie i ciśnienie oleju :) Mozę ktoś zna dobry sposób na sprawdzenie poszczególnych elementów układu?? :D
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”