Brak sterowania zaworem ogrzewania

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Pierzak
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 20, 13:05
BMW: 320dA
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#1

Post autor: Pierzak »

Witam!
Temat męczę juz od kilku tygodni. Pewnie się powiela, ale uwierzcie mi, że już pół internetu przeczytałem i nie znalazłem rozwiązania :sorry:

Sprawa wygląda tak: zawór sprawny 100%, kupiony tez drugi oraz podmieniony z auta w którym wszystko działa. Panele klimy mam już 3 i na każdym dzieje się identycznie.

Niezależnie czy na panelu klimy ustawię 32stopnie czy 16 zawór cały czas jest zamknięty. Od razu po przekręceniu zapłonu zamyka go, po wyłączeniu zapłonu jest otwarty. Na każdym panelu jest tak samo i co zauważyłem zapamiętuje ustawienia po zmianie panelu (wyświetla te same nastawy) - więc coś po drodze musi jeszcze mieć wpłw na pracę tego zaworu.

Bardzo liczę na Waszą pomoc. Na dzień dzisiejszy odpinam wtyczkę z zaworu w chłodniejsze dni - wtedy caly czas grzeje na maxa i jedynie siłą nawiewu można regulować temperaturę. Po wpięciu wtyczki cały czas leci zimne powietrze.

Z góry dziękuje za pomoc
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Przekodowałeś po zmianie panelu?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Pierzak
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 20, 13:05
BMW: 320dA
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#3

Post autor: Pierzak »

Nie, podmieniłem tylko panel
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

To przekoduj, bo to dość dziwna historia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

Poszukaj bezpiecznik od elektrozaworu. Nie wiem już który to pamiętam tylko że to 5A. Tam powinien być stały plus po akumulatorze, a praca zaworu jest sterowana masa z panelu. Może ktoś coś przerobił i działa tylko po stacyjce. Sprawdź prądy we wtyczce.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Pierzak
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 20, 13:05
BMW: 320dA
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#6

Post autor: Pierzak »

maniek21112 pisze: 15 wrz 20, 13:45 To przekoduj, bo to dość dziwna historia.
Poproszę jakieś informacje. nie wiem o co chodzi i jak to zrobić
Pierzak
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 20, 13:05
BMW: 320dA
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#7

Post autor: Pierzak »

GUMMISS pisze: 15 wrz 20, 15:02 Poszukaj bezpiecznik od elektrozaworu. Nie wiem już który to pamiętam tylko że to 5A. Tam powinien być stały plus po akumulatorze, a praca zaworu jest sterowana masa z panelu. Może ktoś coś przerobił i działa tylko po stacyjce. Sprawdź prądy we wtyczce.
Jakby bezpiecznik nie byl ok to by nie bylo caly czas +12v, problem jest w tym, że masa jest non stop.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Wpisz w google ncs kodowanie do serii. Ciebie interesuje moduł ihka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#9

Post autor: GUMMISS »

Pierzak pisze: 15 wrz 20, 15:40Jakby bezpiecznik nie byl ok to by nie bylo caly czas +12v, problem jest w tym, że masa jest non stop.
Dlatego go wyjmij i sprawdź czy zawór się otworzy. Tam jest plus niezależnie od położenia stacyjki, więc powinien być cały czas zamknięty, a nie tylko jak włączysz zapłon. Skoro masa jest przez cały czas to może świadczyć o uszkodzonym sterowniku klimy. Może obydwa masz uwalone.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Pierzak
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 20, 13:05
BMW: 320dA
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn

#10

Post autor: Pierzak »

maniek21112 pisze: 15 wrz 20, 18:02 Wpisz w google ncs kodowanie do serii. Ciebie interesuje moduł ihka.
chyba za ambitne dla mnie, moze ktos z pomorskiego/kujawsko pom. by pomogł?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”