Brak mocy powyżej 3000rpm 2.0d 136km

przemo892
Posty: 4
Rejestracja: 19 lut 12, 8:40
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: jasło

#1

Post autor: przemo892 »

Witam kupiłem nie dawno samochod e46 2.0 d 136 koni i brakuje mocy koło 2500 a 3000 obrotow ciagnie dobrze pózniej przestaje jak ujmie gaz i dodam znowu to nadal ciagnie dodam jeszcze ze w samochodzie zotal założony chip przez poprzedniego własciciela czekam na odpowiedz ?
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#2

Post autor: xlc »

O samym braku mocy w 320d jest tutaj cale mnostwo tematow.Jest cos takiego jak :szukaj:
Na poczatek :wymien przewody podcisnienia,wyczysc filtry na elektro zaworkach od turbo i egr, wyczysc lub zaslep egr,odma kiedy byla wymieniana?
Do tego czyszczenie kolektora i czujnik doladowania (z wlasnego doswiadczenia wiem ze warto),jak to nie pomoze to szczelnosci w orurowaniu IC do sprawdzenia.
Przeplywomierz tez do sprawdzenia...moze przeklamuje i stad ten brak mocy.
Sprawdzales bledy na kompie??
Ostatnio zmieniony 27 lut 12, 22:34 przez xlc, łącznie zmieniany 1 raz.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
f1mlody
Posty: 6
Rejestracja: 22 sty 12, 17:07
BMW: e46 320D
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: gorzów wlkp

#3

Post autor: f1mlody »

witam równiez borykam sie z tym problemem na kompie zadnych bledów odma wymieniona egr wyczyszczony podmieniałem tez przepływomierz ale nadal to samo moze jeszcze kolektor do wyczyszczenia
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#4

Post autor: xlc »

f1mlody - kolektor i czujnik napewno warto wyczyscic,nie napisales ze wezyki podcisnieniowe wymieniales wiec od tego bym zaczal cala "zabawe" z odzyskiwaniem mocy.Wspomne tez ze przy okazji czyszczenia kolektora warto wymienic uszczelki jesli stare sa w kiepskim stanie.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
f1mlody
Posty: 6
Rejestracja: 22 sty 12, 17:07
BMW: e46 320D
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: gorzów wlkp

#5

Post autor: f1mlody »

węzyki wymienione tez były przy okazji nawet te od wtryskiwaczy
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#6

Post autor: xlc »

f1mlody pisze:witam równiez borykam sie z tym problemem na kompie zadnych bledów odma wymieniona egr wyczyszczony podmieniałem tez przepływomierz ale nadal to samo moze jeszcze kolektor do wyczyszczenia
Czyli do tego jeszcze wymieniles wezyki. A co z filterkami na elektro zaworkach?

Moje propozycje:
Wyczyszczenie filtrow na elekto zaworkach
Zaslepienie egr
Podmiana elekrozaworkow
Jezeli spadek mocy jest staly i w takim samym zakresie obrotow silnika pozostaje czyszczenie kolektora.
Jesli to nic nie daje pozostaje IC i turbo.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
f1mlody
Posty: 6
Rejestracja: 22 sty 12, 17:07
BMW: e46 320D
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: gorzów wlkp

#7

Post autor: f1mlody »

zaworek od egr wymieniony chyba pozostanie wyczyszczenie kolektora a gdzie znajduja sie te filterki spadek mocy jest chwilowy skazówka na ekonomizerze spada na8 i potem spowrotem rosniei auto jedzie za chwile znowu to samo
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#8

Post autor: Roki »

Elektro filterek od turbo zamień miejscami z tym od EGR.Idź po przewdoach podciśnieniowych i znajdziesz blisko turbo elektrozawór.Możesz jeszcze wyczyścić czujnik doładowania w kolektorze(zdejmij filtr przeciw pyłkowy i całą pólke gdzie się go wkłada) i od tyłu namacasz śrube na 10kluczyk i wtyczka.Zobacz czy jest dzurka w nim czy zasyfiony cały.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#9

Post autor: romanikxxl »

Problem prawdopodobnie leży w przepływomierzu, o którym wspomniałxlc :)
Filterki znajdują się w elektrozaworkach egr i turbo,czujnik ciśnienia doładowania jest przykręcony do kolektora ssącego nr 16
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3327&hg=11&fg=40
Romanikxxl
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#10

Post autor: xlc »

f1mlody my tu gadu gadu a nie wspomniales o jednej waznej rzeczy...mianowicie w jednym z postow pisales
Re: zgasł i nie odpalił BMW e46 320D 136KM
90% sterownik pompy wtryskowej podobno norma w tym silniku ja teraz jestem w trakcie wymiany te same objawy jak cos sie wyjasni to napisze
co konkretnie bylo nie tak z autem ze wziales sie za naprawe.. i teraz pytanie samego sterownika czy calej pompy?
wg. mnie to ze masz obcinana dawke paliwa o czym swiadcza spadki na ekonomizerze moga swiadczyc o niedomaganiach pompy, przeklamaniach przeplywki lub zlym sofcie przeplywki (poniewaz masz 320d przedliftem ma to duze znaczenie) , zlym sterowaniem podcisnieniowym,zle wskazania czujnika cisnienia w kolektorze spowodowane np. nagarem na czujniku,nieszczelnym kolektorem lub zlym stanem uszczelek.Ja w tym przypadku mialem taki spadek na ekonomizerze ale tylko o 2l. - nie wiem tylko co tak naprwawde bylo przyczyna ...nagar czy calkowicie plaskie uszczelki (mowa o uszczelkach nr 2,3,4)
Obrazek
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”