Brak mocy N42b20

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#1

Post autor: adi3d »

Brak. Mocy zaczął się po wymienię vanos ów, wydechowy grzechotał. Miałem już chyba z 6 różnych vanos ów i ciągle bez poprawy. Sprawdzono przepływke, nowe Świece filtry paliwa, powietrza wymieniany olej, Odma. Była błędów w inpa. Czasem wywali błąd od wypadania zapłonow ale myślę że to normalne w tym silniku że czasem coś mu odbije. Instalacja lpg działa bez problemów tu też taki sam brak mocy. Do 100 rozpędza się max w 12 sekund a powinien około 9 wice trochę brakuje. Moc zniknęła nagle. Rorzad sprawdzony ustawiony prawidłowo na blokadach. Sam sprawdzałem. Łańcuch napięty ale niedługo mam zamiar go wymienić razem z slizgiem. Posiadam dis już trochę go poznałem. Bawiłem się sterowaniem Valvetronic, adaptacja i ustawianie wzniosu ręcznie, zabawa ustawieniami vanos ów też byla. Czuć że działają bi silnik inaczej pracuje. Podejrzewałem katalizator ale jeden z użytkowników miał go zapchany to kręcił mu max do 3tys obr. U mnie kręci do końca. Pali trochę oleju szczególnie zimna uszczelniacze wymienione. Mierzona kompresja na14,5 bara na pierwszym cylindrze. Na reszcie jest problem z zamierzeniem. Za którą jest ta metalowa rurka od manometru a wężyk puszcza na uszczelce która nie dolega dostatecznie do gniazda świecy i mierzy mi max 10bar. Muszę wykombinować jak to zmierzyć. Silnik szczelny, podmieniany kolektor dolotowy bo trochę z niego zaczyna buczec. Jak na tym filmiku

https://youtu.be/nNNO5ltWogQ
Buczy w przedziale od 2 do 3 tys.

Co jeszcze sprawdzić i???
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Spalanie jest ok? Napisałeś, że stało się to nagle, czyli po jakiejś ingerencji w auto czy nie?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#3

Post autor: Lashie »

Znajomy miał podobna sytuacje, wiem ze wymienili siłownik vvt i auto odżyło, byc może to jakiś trop

Znalazłem tez na innym forum, może sie przyda
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=218866
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#4

Post autor: adi3d »

Stało się to po wymianie vanos ów, wydechowy grzechotał. Wtedy auto straciło moc. Wrócilo na reklamację ale mechanik sprawdził i rorzad byk ustawiony prawidłowo. Wspomniał tylko że wałek wydechowy przed wymianą był delikatnie przestawiony. Spalanie wzrosło o około 1 do 2 litrów. W dis sprawdzałem vanosy i działają one w swoich zakresach. Nie wiem czy są prawidłowe ale działają. Aktualnie mam nowe vanosy. Wprawdzie zamienniki ale nie różnią się one praca względem pozostałych 6 sztuk które miałem prędzej.

Co do silniczka, wiem że oj pracuje, można wykonać bez problemu adaptacje Valvetronic słychać silniczek. W dis widzę pracę wzniosu zaworów i działają. Błędów w programie nie ma żadnych ani od rorzadu ani Valvetronic. Raz miałem wrażenie że silniczek może się zacinac, grzebałem coś w programie i chciałem sobie podnieść zawory i wtedy silniczek nie reagował. Dopiero za którymś razem. Myślę że podczas pracy silnika gdyby się zacinał to przez te 2 lata kiedy się z tym mecze wyskoczył by jakiś błąd a tak nic nie było. Nie mam totalnie pomysłu. Szukam kogoś żeby porównać sobie w programie dokładnie parametry pracy vanos ów i Valvetronic żeby mieć czego się uczepić
Mariusz_895
Posty: 3
Rejestracja: 10 sty 19, 13:17
BMW: E46 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#5

Post autor: Mariusz_895 »

Witam..Również posiadam E46 z silnikiem n42 i mam pytanie a mianowicie, jak połączyłeś się z INPA, bo ja już tyle tych wersji inpy instalowałem i na rożne sposoby i nijak nie mogę połączyć może gdzieś masz namiar (link) na swoja wersje którą masz już sprawdzona bo u ciebie jak mniemam działa bez zarzutu.. Też masz różne akcje z tym silnikiem i chciałbym podpiąć go pod inpe bo więcej można z niej sie dowiedzieć..Z góry dziękuje i pozdrawiam.
przemofjr
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 3 kwie 18, 22:21
BMW: 320i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Konstantynów Łódzki

#6

Post autor: przemofjr »

Może to nie problem z programem, tylko konfiguracja kabla. Wszystko ustawione jak w instrukcji? Ustawienie portu na COM1?
Mariusz_895
Posty: 3
Rejestracja: 10 sty 19, 13:17
BMW: E46 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#7

Post autor: Mariusz_895 »

Właśnie sie z tym uporałem, problemem był sam kabel,niby sterowniki były com ustawiony byl na1 ale nie można było ustawić przesyłu danych, zmieniłem kabel bo miałem drugi i wszystko działa może nie w 100 % ale w większości można auto zdiagnozować.. Komputer kabel widział ale juz sama inpa nie no ale jest ok..Także dzięki za zainteresowanie no i pozdrawiam.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#8

Post autor: adi3d »

Szukam kogoś z kujawsko Pomorskiego z silnikiem n42
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#9

Post autor: waldek1978 »

Byłeś u Kaine? Masz tylko parę kilometrów do Brzozy.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#10

Post autor: adi3d »

Byłem, wymieniał mi uszczelniacze zaworowe. Stwierdził że mocy brak ale nie umiał bądź nie chciał znaleźć przyczyny. Wymienił mi 2 sondy lambda na nowe, po tym jak sam w inpie pokazałem mu ze wolno działają. Później sam doczytałem gdzieś ze inpa po prostu nie potrafi ich szybko odczytywać.. Dalej w takie strzelanie w ciemno nie chciałem się bawić
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”