BRAK MOCY 320d 150km

UrynowySomelier
Posty: 7
Rejestracja: 12 maja 21, 11:11
BMW: E46 TOURING
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: UrynowySomelier »

Witajcie
Jakiś czas temu moje e46 320d 150km 2002r straciło moc, jeździ jak bez turbiny.
Czyściłem egr bo myślałem że to przyczyna- był zasyfiony, ale po czyszczeniu zero zmian.
Przepływkę sprzawdzę jeszcze dzis [ mam nadzieje ze znajdę chwilę ]
jednakże przy demontazu egr-u zauważyłem że poci się pompa vacu- czy ona może mieć wpływ na zamulenie samochodu ?
mam wrażenie że turbo "wstaje" od 2.8-3 tys obr,i to i tak ledwo, gdzie wczesniej czułem zdecydowanego " kopa" od 2tys obr. jeśli można to tak nazwać w 2.0d :lol:
z góry dziekuję za sugestie
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jakby nie działała i masz turbo sterowane podciśnieniowo to tak (2002 więc podciśnienie). Klasycznie do sprawdzenia przewody podciśnienia, zbiornik, czujnik ciśnienia doładowania (syf z kolektora) oraz przetwornik ciśnienia sterujący turbiną. Poza tym fajnie byłoby obejrzeć błędy oraz zakładkę nominal/actual w inpa na 4 biegu z gazem w podłodze od 2000 rpm.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 313
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#3

Post autor: KucaQ »

Objawy typowe dla możliwych usterek wskazanych przez mańka ;) U mnie akurat to był zasyfiony czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze. Od siebie proponuję jeszcze wyczyszczenie filterków na elektrozaworach. Nikt tego nie robi, a one często są również przyczyną wielu problemów.
UrynowySomelier
Posty: 7
Rejestracja: 12 maja 21, 11:11
BMW: E46 TOURING
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#4

Post autor: UrynowySomelier »

Dziekuję za pomoc
Postaram sie ogarnąć te sprawy jak najszybciej, i dam znać czy pomogło i co było przycyzną :D
Jeszcze jedno, czy jeżdzenie autem w tym stanie może zaszkodzić silnikowi ?
obawiam się że usunięcie awarii moze mi zając troche czasu,z uwagi na moją pracę.
Dzieki !
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Dpf-a nie masz więc nie ma co się zapchać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 313
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#6

Post autor: KucaQ »

Jedyne czemu może to zaszkodzić, to Twojemu samopoczuciu, że depczesz, a nie jedzie :ROFL:
UrynowySomelier
Posty: 7
Rejestracja: 12 maja 21, 11:11
BMW: E46 TOURING
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#7

Post autor: UrynowySomelier »

A tu masz rację, strach tym wyprzedzać polo 1.0 ;(((((((
Jar091
Posty: 9
Rejestracja: 16 lip 21, 19:44
BMW: E46 320d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Opatów

#8

Post autor: Jar091 »

Cześć, mam pytanie, a nie chce zakładać osobnego wątku, chyba że, temat się rozwinie ;) a więc, mam jakiś problem z silnikiem i nie do końca go rozumiem, auto normalnie odpala zimny czy ciepły, moc jest, tylko czasami jest taka sytuacja gdy wcisnę sprzęgło dojezdzajac do skrzyżowania obroty w momencie spadają tak że, auto potrafi zgasnąć i już nie odpalić, bądź odpali po chwilowej przerwie, jest również tak że, podczas jazdy ze stałą prędkością gdy wcisnę gaz to przez moment czuć takie odcięcie i zaraz wszystko wraca do normy, zaznaczam że, nie dzieje się to często, ale strach gdzieś dalej się wybrać :) auto posiadam od 2 miesięcy i zaraz po zakupie wymieniłem olej, wszystkie filtry i paski, z tego co rzuciło mi się w oczy to jeden kabelek od wtrysku był delikatnie przetarty ale zaraz go za izolowałem i umieściłem tak, aby nigdzie już nie obcierał, i co najważniejsze, co najbardziej mnie męczy, to gniazdo od regulatora ciśnienia na szynie CR, nie wiadomo skąd w gnieździe znajduje się ropa, czy to może mieć wpływ na działanie regulatora i przy tym za tym na działanie w taki sposób silnika? Po podpięciu pod inpe, wskazuję tylko jeden błąd świecy żarowej na 2 cylindrze i czasami wyskoczy błąd sondy lambda, z góry przepraszam za zaśmiecanie tematu i dziękuję za udzielona pomoc/poradę w tej sytuacji :) pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Usuń nieszczelność na szynie cr, ponieważ to powoduje spadki mocy, nie ma ciśnienia odpowiedniego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Jar091
Posty: 9
Rejestracja: 16 lip 21, 19:44
BMW: E46 320d Touring
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Opatów

#10

Post autor: Jar091 »

Czyli regulator wysokiego ciśnienia na szynie jest do wymiany tak?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”