Bmw x3 2.0 d e83 buczenie, rezonans przy przyspieszaniu

Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#1

Post autor: Igna 1+ »

Witam mam problem od dłuższego czasu, najgorzej jest od ponad 2tys obr przy przyspieszaniu coś buczy dudni gdzieś z okolic Komory na wysokości turbo, być może filtra powietrza gdzieś w tych okolicach, jak puszcze gaz przestaje dodam to znowu zaczyna buczec dudnić. Pod spotem wszystko sztywne osłony itp plecionka nie przepalona, koło pasowe corteco może rolki i paski. Jeśli coś pomoże dołączam zdjęcia
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 7 paź 21, 19:46 przez Igna 1+, łącznie zmieniany 1 raz.
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#2

Post autor: Igna 1+ »

Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#3

Post autor: Igna 1+ »

Załączam film tutaj słuchać to buczenie
https://youtube.com/shorts/HZ5iT-Mc5WE?feature=share
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Jakby jakaś osłona rezonowała.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#5

Post autor: KucaQ »

Pod maską nie masz nic okopcone? W E83, tyle że przy M57 miałem sytuację, że okazał się pęknięty kolektor wydechowy. Buczenie było (tak mi się wydaje) dosyć podobne - przy przyspieszaniu i przy odpuszczeniu gazu, a na luzie było cicho. Dziwne było to, że w środku nie było czuć spalin, ale po otwarciu maski wszystko w okolicach kolektora było lekko okopcone.
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#6

Post autor: Igna 1+ »

Nie nic nie okopcone kolektor zeliwny u mnie i pół roku temu miałem zdjęta pokrywę zaworów głowice itp montaż na nowych uszczelkach. Pod spodem wszystko jest skręcone osłony itp, membrana w odmie może wydawać takie odgłosy że drży czy może coś z puszka filtra, chociaż dobrze skrecona jest. Jutro będę wstawiał odmę zobaczę czy coś to da. Może turbo wydawać takie odgłosy czy nie. Już długo z tym walczę nie wiem co jest.
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#7

Post autor: Igna 1+ »

Dołączę jeszcze korekty na lekko ciepłym około 58st

I druga sprawa na zapłonie ciśnienie paliwa zmienia się co kilka sec z 4,25 na 2,z hakiem. Podczas rozruchu nabija odrazu 270 i więcej zapala
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#8

Post autor: Igna 1+ »

Tak myślę czy może to być wina turbo, czy po zdjęciu przewodu łączącego odmę z dotem do turbo mam czuć ssanie na przewodzie turbiny a odmy ma lekko dmuchać, może turbo źle wyregulowane i nie ssie oparów z pod pokrywy zaworów, po od kreceniu korka rzuca go ale nie spadnie. U kumpla co prawda on ma turbo sterowane elektronicznie to po od kreceniu zasysa lekko Korek. Na turbo po podaniu podciśnienia sztanga ma dojść do ogranicznika a na pompce vacum ma pokazać - 0,65bara tak.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#9

Post autor: Broder »

podejrzewam zle wyregulowana lub uszkodzona zmienna geometrie turbiny
Obrazek
Igna 1+
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 11 mar 21, 20:30
BMW: Bmw e83
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki

#10

Post autor: Igna 1+ »

Broder
Na vacum pompce ma być - 0,65 bara tak czy - 0,62bara bo znalazłem 2 teorie że w turbach o zmiennej ma być tak albo tak 2 teorie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”