BMW Reverse PH5950 - nie działa AUX

Pytania, porady, problemy dotyczące systemów audio, nawigacji satelitarnej i cb radia
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#1

Post autor: kruszka »

Witam,
chciałem dołożyć wejście AUX do radia kasetowego C42. Zrobiłem wszystko wg instrukcji z innego forum (nie wiem czy mogę podać linka, ale zaryzykuję):
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=115529
Jednak po podłączeniu telefonu pojawia się problem - nie każdy telefon wykrywa podłączenie wejścia słuchawkowego. Trzeba wyłączyć silnik, podłączyć słuchawki i dopiero włączyć zasilanie w aucie, aby to zadziałało, jednak i tak po chwili telefon się rozłącza - wydaje mi się, że to przez napięcie, jakie pojawia się na wtyku jack 3.5mm.
Czy ktoś lepiej obeznany w elektronice może mi pomóc jak temu zaradzić? Czy należy na kanale lewym i prawym wlutować jakieś kondensatory na przykład?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

sprawdź połączenie czy nie masz gdzieś zwory do innej nóżki w tym układzie. bardzo łatwi to zrobić. może masa też nie styka ? wszystko śmiga bez problemu. rozumiem, ze piny od symulowania obecności kasety zmostkowane prawidłowo?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#3

Post autor: kruszka »

Piny zwarte tak jak trzeba, napęd kasety wstawiony, ale nie podłączony.
Zwarcia sprawdzałem kilka razy i dla pewności przelutowałem wszystko raz jeszcze. Jutro kupie jeszcze nowy multimetr i wszystko dokładniej pomierzę, bo dzisiaj musiałem to robić w dziwny sposób.
Bo co do dźwięku, to wszystko gra (o ile uda się podłączyć telefon). Dźwięk jest cichszy niż z radia i chyba ma trochę mniej basów - jedyny problem jest taki, że pojawia się to napięcie wtórne, przez co telefon nie wykrywa podłączenia. Zastanawiam się jak temu zaradzić?

P.S. Sprawdzałem połączenia między masą na wtyku jack i masą na płytce - wszystko jest ok, ale dziwi mnie, czemu jest niewielkie przebicie między kanałami i masą.
P.S.2. Dziwi mnie też, czemu podłącza się kanały do nóżek "OUT" tego układu, zamiast "IN"?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

u mnie też ciszej gra. napęd wywaliłem. obciąłem wtyczkę i w niej zostawiłem potrzebne piny i zmostkowałem je we wtyczce... wszystko przylutowane tak jak w instrukcji, tylko mase wziąłem z którejsc nóżki tego układu bo do tej dziurki w płycie nie mogłem się złapać... śmiga ładnie. raz przestało ale okazało się że jeden lut zerwałem. poprawiłem i jest git.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#5

Post autor: kruszka »

Ja dałem do ścieżki, jak na fotkach, bo manewrowanie lutownicą tranzystorową (tak, wiem :/ ) nie jest takie precyzyjne.
Teraz się zastanawiam, czy nie wstawić tam diody, aby filtrowała to napięcie wtórne, ale z kolei nie wiem, czy napięcie z odtwarzacza (telefonu) będzie wystarczające, żeby dioda zaczęła przewodzić w tym kierunku, co chcę?

Wtyczkę od napędu zostawiłem sobie, żeby móc wrócić do dawnego podłączenia, ale za to znalazłem inną wtyczkę, która pasowała i pozwierałem odpowiednie kabelki - to działa akurat dobrze, więc z tym nie ma problemu - jest możliwość przełączenia się między radiem i TAPE 2.

Ale, ale! Dla pewności:
kable od kanału prawego/lewego lutujemy bezpośrednio do nóżki 1 i 16 tego układu (czyli do tych dwóch, co są "na samej górze")?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: zibi_j1 »

z tego co pamiętam tak. dwie ostatnie nóżki naprzeciwko siebie. tranzystorową mogłeś nawet coś przepalić i nie styka.... kolbową łatwiej to ogarnąć. Bardzo precyzyjna robota
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
kruszka
Bywalec forum
Posty: 295
Rejestracja: 25 sty 14, 14:09
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Bielany Wrocławskie

#7

Post autor: kruszka »

Wiem, wiem... MIałem sporo do czynienia z kolbowymi, jednak w domu nie dysponuję taką.
Co do tej tranzystorowej, to obaw o spalenie nie mam, bo już kilka sprzętów domowych audio nią naprawiałem, więc jestem pewny, że tego układu nie uszkodziłem (tym bardziej, że dźwięk jest)... (dodatkowo jeszcze świadczy o tym fakt, że gdy jeszcze miałem wpiętą kieszeń kasety i zmostkowane styki w inny sposób, to układa nadal działał z włożoną kasetą-adapterem mp3)
A swoją drogą, w przypadku gdybym faktycznie uszkodził to radio - na jakie najlepiej jest wymienić (oczywiście w grę wchodzą tylko ori)? Czy prostym sposobem da się dołożyć chociażby mono navi?

Właśnie zmierzyłem wartości, które pojawiają się na wtyku jack:
gdy radio jest wyłączone: 0.1V napięcia stałego
gdy radio jest włączone: 4 V napięcia stałego między prawym lub lewym kanałem a masą
8 V napięcia zmiennego między kanałami a masą...
Natomiast nie ma żadnego napięcia pomiędzy samymi kanałami.
Zwarć pomiędzy kanałami bądź masą nie ma.

Dobrze, po wielu próbach udało mi się poradzić z tym wszystkim samemu - próbowałem początkowo podpiąć się jeszcze do wejść INA2 i INB2 na tym salaku, jednak to nie dało pożądanych efektów, więc wróciłem do pierwszej metody podpinania się do wyjścia układu. Co ciekawe, mimo że teoretycznie pomija się w ten sposób Equalizer, który jest realizowany przez ten scalak, to i tak on działa.
Dla potomnych rozwiązanie problemu pojawiającego się wtórnego napięcia na kablu jack - do każdego z kanałów wpinamy kondensator 20uF (ja dałem dwa po 10uF równolegle, przez co uzyskałem tą wartość). + w stronę układu, - w stronę kabla (niby niezgodnie ze sztuką, ale efekt wydawał się lepszy, niż gdy to robiłem na odwrót). I do tego jeszcze przed kondensatorem rezystor 10k Ohm drugą nóżką do masy (a kondensator bezpośrednio do nóżki scalaka).
To spowodowało wycięcie niepotrzebnych napięć, świetne brzmienie i głęboki bass. Nie czuć, aby jakiekolwiek częstotliwości zostały wycięte, bo gra wszystko pięknie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Car Audio, Nawigacja, CB Radio”