BMW m54b25 mocno kopci

Bolardos86
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 19, 12:53
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: Jz45149

#1

Post autor: Bolardos86 »

Witam mam problem z silnikiem że bardzo mocno zaczął od jakiegoś czasu kopcić
Na początku tylko przy odpalaniu trochę kopcił i mocno deptaniu a teraz już przy odpaleniu jest wielka chmura dymu i często przy dodaniu gazu kupić lecz nie zawsze nwm od czego to zależy
DIs zmieniłem świece bo zawaliła je smoła
Miezylem kompresję na ciepłym i miała między 12.5 a 13bar
Przy próbie olejowej najwięcej pokazało 16 a najmniej 14
Odmę zmieniałem na nową febi bo myślałem że to przez to ale nie pomogło więc wyczyściłem starą odmę i ja założyłem bo myślałem że nowa jest walnięta coś lecz to nic nie zmieniło
Po ściągnięciu kolektora dolotowego było widać olej na zaworach i nwm czemu ale cały czas mi się wydaje że to przez odmę bo kanały w kolektorze były usmarowane olejem
Jak myślicie kompresja spoko ? Czy uszczelniacze do wyjebana już ?
Czy mam założyć odmę z ASO ?
Proszę o pomoc bo jak wczoraj dolalem olej pomiędzy max a minimum na środku to po przejechaniu 30 km już było pod minimum(czekałem aż ściskanie olej do misy przed sprawdzeniem )
overbreaker
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 5 paź 19, 23:36
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jasło

#2

Post autor: overbreaker »

Jak swiece zawalone byly to ni ma uja ale musi palic olej.
Kupie zaslepke zderzka tył M-Pakiet do E46 sedan z 2004 roku.Najlepiej czarną.
Bolardos86
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 19, 12:53
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: Jz45149

#3

Post autor: Bolardos86 »

Tak tak to że pali olej to wiem tylko czy to może być przez uszczelniacze czy odma nawala olejem ?
Bo zawory były trochę podlane olejem jak ściągałem kolektor i kolektor w środku też był umoczony
overbreaker
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 5 paź 19, 23:36
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jasło

#4

Post autor: overbreaker »

Jak wyciagniesz bagnet lub odkrecisz korek na odpalonym silniku i nie bedzie zadnej reakcji to znaczy ze odma zatkana lub cos nia nie tak.

Ciśnienie sprężania w cylindrach nie ma nic wspólnego z uszczelniaczami trzonków zaworowych.Poprostu jak masz uszczelniacze zużyte( stwardniałe) to wówczas po trzonkach zaworów olej ścieka ci do komory spalania i zostaje tam spalony.
Typowym objawem uszkodzonych uszczelniaczy jest dymek podczas ruszania z miejsca i podczas zmiany biegów na rozgrzanym silniku.
Kupie zaslepke zderzka tył M-Pakiet do E46 sedan z 2004 roku.Najlepiej czarną.
Bolardos86
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 19, 12:53
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: Jz45149

#5

Post autor: Bolardos86 »

Rozumiem
Czyli jak korek odkrece to powinny zafalowac obroty ? Bo tak jest
Bo właśnie mam przelot zrobiony i jak już dziś jechałem to przy ruszaniu zakopciła bardzo mocno a jak potem deptalem w czasie jazdy to też za sobą widziałem chmurki
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Nie myśl, że po wymianie uszczelniaczy zaworowych m54 przestanie spalać olej, to nie n42, że w 90% przypadków wystarczy zrobienie góry. Szkoda kasy na to, trzeba zrobić też dół.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Bolardos86
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 19, 12:53
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: Jz45149

#7

Post autor: Bolardos86 »

Aha czyli cały remont by musiał być ?
A mam pytanie jak wygląda zmiana silnika z 54na m52 bo mam drugi silnik właśnie m52
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Tak, remont całości. Jak masz m52tu to spokojnie możesz użyć jego słupek. Tylko później trzeba zmienić mapę u jakiegoś tunera albo kogoś kto wie o co chodzi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Bolardos86
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 19, 12:53
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: Jz45149

#9

Post autor: Bolardos86 »

Myślałem nad całą zmianą silnika z kompem
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

To wtedy jeszcze musisz wywalić z niego ews, na osprzęcie z m54 będzie więcej mocy/momentu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”