BMW m54b25 mocno kopci
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 lut 19, 12:53
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: Jz45149
BMW m54b25 mocno kopci
Witam mam problem z silnikiem że bardzo mocno zaczął od jakiegoś czasu kopcić
Na początku tylko przy odpalaniu trochę kopcił i mocno deptaniu a teraz już przy odpaleniu jest wielka chmura dymu i często przy dodaniu gazu kupić lecz nie zawsze nwm od czego to zależy
DIs zmieniłem świece bo zawaliła je smoła
Miezylem kompresję na ciepłym i miała między 12.5 a 13bar
Przy próbie olejowej najwięcej pokazało 16 a najmniej 14
Odmę zmieniałem na nową febi bo myślałem że to przez to ale nie pomogło więc wyczyściłem starą odmę i ja założyłem bo myślałem że nowa jest walnięta coś lecz to nic nie zmieniło
Po ściągnięciu kolektora dolotowego było widać olej na zaworach i nwm czemu ale cały czas mi się wydaje że to przez odmę bo kanały w kolektorze były usmarowane olejem
Jak myślicie kompresja spoko ? Czy uszczelniacze do wyjebana już ?
Czy mam założyć odmę z ASO ?
Proszę o pomoc bo jak wczoraj dolalem olej pomiędzy max a minimum na środku to po przejechaniu 30 km już było pod minimum(czekałem aż ściskanie olej do misy przed sprawdzeniem )
Na początku tylko przy odpalaniu trochę kopcił i mocno deptaniu a teraz już przy odpaleniu jest wielka chmura dymu i często przy dodaniu gazu kupić lecz nie zawsze nwm od czego to zależy
DIs zmieniłem świece bo zawaliła je smoła
Miezylem kompresję na ciepłym i miała między 12.5 a 13bar
Przy próbie olejowej najwięcej pokazało 16 a najmniej 14
Odmę zmieniałem na nową febi bo myślałem że to przez to ale nie pomogło więc wyczyściłem starą odmę i ja założyłem bo myślałem że nowa jest walnięta coś lecz to nic nie zmieniło
Po ściągnięciu kolektora dolotowego było widać olej na zaworach i nwm czemu ale cały czas mi się wydaje że to przez odmę bo kanały w kolektorze były usmarowane olejem
Jak myślicie kompresja spoko ? Czy uszczelniacze do wyjebana już ?
Czy mam założyć odmę z ASO ?
Proszę o pomoc bo jak wczoraj dolalem olej pomiędzy max a minimum na środku to po przejechaniu 30 km już było pod minimum(czekałem aż ściskanie olej do misy przed sprawdzeniem )
-
- Bywalec forum
- Posty: 64
- Rejestracja: 5 paź 19, 11:36
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Jasło
Jak swiece zawalone byly to ni ma uja ale musi palic olej.
Kupie zaslepke zderzka tył M-Pakiet do E46 sedan z 2004 roku.Najlepiej czarną.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 lut 19, 12:53
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: Jz45149
Tak tak to że pali olej to wiem tylko czy to może być przez uszczelniacze czy odma nawala olejem ?
Bo zawory były trochę podlane olejem jak ściągałem kolektor i kolektor w środku też był umoczony
Bo zawory były trochę podlane olejem jak ściągałem kolektor i kolektor w środku też był umoczony
-
- Bywalec forum
- Posty: 64
- Rejestracja: 5 paź 19, 11:36
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Jasło
Jak wyciagniesz bagnet lub odkrecisz korek na odpalonym silniku i nie bedzie zadnej reakcji to znaczy ze odma zatkana lub cos nia nie tak.
Ciśnienie sprężania w cylindrach nie ma nic wspólnego z uszczelniaczami trzonków zaworowych.Poprostu jak masz uszczelniacze zużyte( stwardniałe) to wówczas po trzonkach zaworów olej ścieka ci do komory spalania i zostaje tam spalony.
Typowym objawem uszkodzonych uszczelniaczy jest dymek podczas ruszania z miejsca i podczas zmiany biegów na rozgrzanym silniku.
Ciśnienie sprężania w cylindrach nie ma nic wspólnego z uszczelniaczami trzonków zaworowych.Poprostu jak masz uszczelniacze zużyte( stwardniałe) to wówczas po trzonkach zaworów olej ścieka ci do komory spalania i zostaje tam spalony.
Typowym objawem uszkodzonych uszczelniaczy jest dymek podczas ruszania z miejsca i podczas zmiany biegów na rozgrzanym silniku.
Kupie zaslepke zderzka tył M-Pakiet do E46 sedan z 2004 roku.Najlepiej czarną.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 lut 19, 12:53
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: Jz45149
Rozumiem
Czyli jak korek odkrece to powinny zafalowac obroty ? Bo tak jest
Bo właśnie mam przelot zrobiony i jak już dziś jechałem to przy ruszaniu zakopciła bardzo mocno a jak potem deptalem w czasie jazdy to też za sobą widziałem chmurki
Czyli jak korek odkrece to powinny zafalowac obroty ? Bo tak jest
Bo właśnie mam przelot zrobiony i jak już dziś jechałem to przy ruszaniu zakopciła bardzo mocno a jak potem deptalem w czasie jazdy to też za sobą widziałem chmurki
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9842
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie myśl, że po wymianie uszczelniaczy zaworowych m54 przestanie spalać olej, to nie n42, że w 90% przypadków wystarczy zrobienie góry. Szkoda kasy na to, trzeba zrobić też dół.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 lut 19, 12:53
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: Jz45149
Aha czyli cały remont by musiał być ?
A mam pytanie jak wygląda zmiana silnika z 54na m52 bo mam drugi silnik właśnie m52
A mam pytanie jak wygląda zmiana silnika z 54na m52 bo mam drugi silnik właśnie m52
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9842
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tak, remont całości. Jak masz m52tu to spokojnie możesz użyć jego słupek. Tylko później trzeba zmienić mapę u jakiegoś tunera albo kogoś kto wie o co chodzi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 lut 19, 12:53
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: Jz45149
Myślałem nad całą zmianą silnika z kompem
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9842
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
To wtedy jeszcze musisz wywalić z niego ews, na osprzęcie z m54 będzie więcej mocy/momentu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 4 Odpowiedzi
- 893 Odsłony
-
Ostatni post autor: zibi_j1
-
- 0 Odpowiedzi
- 655 Odsłony
-
Ostatni post autor: Mariuszpol
-
- 9 Odpowiedzi
- 2416 Odsłony
-
Ostatni post autor: Dobrodziej_1983
-
- 7 Odpowiedzi
- 2404 Odsłony
-
Ostatni post autor: felek_red
-
- 24 Odpowiedzi
- 5809 Odsłony
-
Ostatni post autor: Dobrodziej_1983