BMW E46 Żarówki d2s led zamiast zwykłych żarników xenon

Wszystko związane z podkręcaniem wyglądu E46
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#1

Post autor: Biemdablju »

Witam,zakładał ktoś może led d2s zamiast zwykłego żarnika xenon ?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1625
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Ostatnio przyszła do mnie paczka. Zamontowałem a w zasadzie prawie zamontowałem.

Generalnie koncept mi się spodobał. Kupiłem takie które wpina się w cały układ - tzn zostaje i przetwornica i starter. A zatem teoretycznie łatwa konwersja i łatwy powrót.

Jednak tylko teoretycznie. Lampy kombi al - bez rozbierania lampy nie znalazłem sposobu na to by zamknąć wieko lampy. Z całością nie mieści się wtyczka że startera podłączona do przewodu od Leda.

Skrobię się po głowie w jaką stronę pójść:
- albo zdemontuje lampę i wypne dolny zatrzask odbłyśnika odchyle na maxa i wcisne do środka całość - tylko to rozwiązanie wyklucza szybkie i łatwe zamontowanie palnika w razie kłopotów (nie mam pojęcia jaka jest żywotność Leda podłączonego w ten sposób)
- albo zamontuje złączki z RC - tam wtyki do baterii działają z wysokimi prądami więc i z wysokim napięciem chyba powinny dać radę - i odetnę wtyczkę d2s od startera. Mając zestaw złączek z RC będę mógł podłączyć albo LED albo złącze d2s i ponownie palnik

Jazda bez dekli czy ich cięcie nie wchodzi dla mnie w grę. Montaż większych (np wydrukowanych) raczej nie wyjdzie bo zbiornik od spryskiwaczy jest zbyt blisko.

Jak będę miał chwilę to sprawdzę jeszcze czy w zkw jest ten sam problem.
Obrazek
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#3

Post autor: Biemdablju »

kosteg pisze: 7 sty 23, 15:04 Ostatnio przyszła do mnie paczka. Zamontowałem a w zasadzie prawie zamontowałem.

Generalnie koncept mi się spodobał. Kupiłem takie które wpina się w cały układ - tzn zostaje i przetwornica i starter. A zatem teoretycznie łatwa konwersja i łatwy powrót.

Jednak tylko teoretycznie. Lampy kombi al - bez rozbierania lampy nie znalazłem sposobu na to by zamknąć wieko lampy. Z całością nie mieści się wtyczka że startera podłączona do przewodu od Leda.

Skrobię się po głowie w jaką stronę pójść:
- albo zdemontuje lampę i wypne dolny zatrzask odbłyśnika odchyle na maxa i wcisne do środka całość - tylko to rozwiązanie wyklucza szybkie i łatwe zamontowanie palnika w razie kłopotów (nie mam pojęcia jaka jest żywotność Leda podłączonego w ten sposób)
- albo zamontuje złączki z RC - tam wtyki do baterii działają z wysokimi prądami więc i z wysokim napięciem chyba powinny dać radę - i odetnę wtyczkę d2s od startera. Mając zestaw złączek z RC będę mógł podłączyć albo LED albo złącze d2s i ponownie palnik

Jazda bez dekli czy ich cięcie nie wchodzi dla mnie w grę. Montaż większych (np wydrukowanych) raczej nie wyjdzie bo zbiornik od spryskiwaczy jest zbyt blisko.

Jak będę miał chwilę to sprawdzę jeszcze czy w zkw jest ten sam problem.
Dzięki za szczegółowe opisanie :D właśnie też się zastanawiam jak z długością takiego żarnika ledowego .. Jakie masz lampy ? Przedlift czy polift ? Bo ja mam przedlift z gumowymi zaślepkami i teoretycznie powinno dać się tam upchać tego Leda z bebechami ... a powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa zapięcia tej żarówki ? Bo jak wiadomo ori zarowka d2s zapina się tym ,,pierscieniem" a w tym ledzie z czego co widzę to jest radiator przez który ciężko będzie ten ,,pierścień" przełożyć...
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1625
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Mało precyzyjnie się wyraziłem.

Nie chodzi o to, że jest za długi i nie mieści się w pokrywce.

Chodzi o jego złącze. Ono jest na przewodzie.

Obrazek

Tutaj to widać. I podłączając mamy dość spory element do upchniecia obok gdzie jest dodatkowe mymaganie aby odległość od złącza była powyżej 5mm. Zatem złącze d2s z wpiętym złączem Leda musi być gdzieś dalej. Stąd konieczność upchania w lampie (po to odchylać i wkładać pod projektor) albo odcięcia i przerobienia tego mocowania.

LED jest zbudowany tak, że wkładasz pierścień w miejsce palnika i zapinasz go mocowaniem. Potem w całość wkładasz Leda. Wchodzi to bez problemu i trzyma się pewnie w projektorze.
Obrazek
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#5

Post autor: Biemdablju »

kosteg pisze: 7 sty 23, 16:13 Mało precyzyjnie się wyraziłem.

Nie chodzi o to, że jest za długi i nie mieści się w pokrywce.

Chodzi o jego złącze. Ono jest na przewodzie.

Obrazek

Tutaj to widać. I podłączając mamy dość spory element do upchniecia obok gdzie jest dodatkowe mymaganie aby odległość od złącza była powyżej 5mm. Zatem złącze d2s z wpiętym złączem Leda musi być gdzieś dalej. Stąd konieczność upchania w lampie (po to odchylać i wkładać pod projektor) albo odcięcia i przerobienia tego mocowania.

LED jest zbudowany tak, że wkładasz pierścień w miejsce palnika i zapinasz go mocowaniem. Potem w całość wkładasz Leda. Wchodzi to bez problemu i trzyma się pewnie w projektorze.
[
Teraz rozumiem, fakt miejsca tam az na tyle nie ma ale w lampach AL przedlift z gumowymi zaslepkami moze by się dało upchać.Kusi mnie taki zestaw kupić ale w razie czego nie widzi mi się rzeźbić w ori wiązce.. ale pomijając montaż to sprawdzałeś jak to świeci w porównaniu z zwykłym żarnikiem xenon ?Podasz link które Ty kupiłeś?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1625
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

Nie chciałem jeździć bez zaślepek. Więc po przymiarce w lampie po stronie kierowcy nawet drugiej nie podłączałem.

Odpalone przed ścianą garażu. Porównanie w warunkach w zasadzie nic nie mówiących.

Kupiłem tu:
https://a.aliexpress.com/_EvgT6Dp
Obrazek
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 388
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#7

Post autor: marcus330d »

kosteg pisze: 8 sty 23, 14:20 Odpalone przed ścianą garażu. Porównanie w warunkach w zasadzie nic nie mówiących.
masz zdjęcie jak to świeci w porównaniu z ksenonem?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1625
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#8

Post autor: kosteg »

Tak jak napisałem. Odpaliłem to przed ścianą w garażu w warunkach jakie trudno uznać za miarodajne. Nie zrobiłem ani jednego zdjęcia. Planuje jednak kolejne testy (przymiarka w zkw i inne podobne) i postaram się coś uwiecznić na fotkach. Generalnie wyglada to ok - o ile ocena nawet nie zza kierownicy na ścianie garażu w akompaniamencie pobliskich latarni jest jakkolwiek miarodajna.
Obrazek
Biemdablju
Bywalec forum
Posty: 99
Rejestracja: 29 gru 19, 19:36
BMW: Bmw e46 320i r6
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#9

Post autor: Biemdablju »

Kupiłem dziś zestaw takich ledów i jutro jadę je oddać do sklepu :) .Moja opinia to : fakt żarówki świecą super , lepsze światło/efekt niż na standardowym żarniku xenon 4300k ,wykonanie tego zestawu nie budzi zastrzeżeń jak na kolegów z krainy ryżu :) .Niestety nie ma opcji żeby zamknąć zaślepkę świateł mijania bo tak jak wyżej kolega kosteg wspominał po podłączeniu żarówki ledowej do oryginalnego złącza ds2 powstaje sporych rozmiarów złącze które nie da się nigdzie upchać także jak ktoś się uprze na takie ledy to tylko jazda bez dekla lub ciąć przewody z ori przetwornicy ,żarówki ledowej i lutowaniu tego .. Ja osobiście zostaje przy ori rozwiązaniu niż bawić się w taką rzezbe .
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7194
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#10

Post autor: scghost »

ze tak zapytam - czy wymiana xenonow na takie ledy w ogole ma sens? nie pytam zlosliwie, po prostu nie widizalem nigdy na zywo porownania
nie chodzi mi o oczywisty brak homologacji
ale powiedzmy ze odblysnik jest w miare nowy a xenon jest sprawny, to czy ledy dadza duzo mocniejsze swiatlo?


piszesz ze lepiej niz 4300K, moze to efekt ceplejszej barwy? ciekawe czy z 6000K wypadlo by tez lepie
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning optyczny”