BMW e46 Wymiana sprężyn zawieszenia / montaż Eibach Pro Kit

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Guziol
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 12 cze 15, 10:29
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Pila

#31

Post autor: Guziol »

Witam, na wstępie chciałbym bardzo podziękować autorowi za instrukcję, bardzo mi wczoraj pomogła :-)

W takim razie opiszę trochę swoje wrażenia. Wymiana dotyczyła kompletu sprężyn z mpakietowych na Eibach Sportline. Czas wymiany: jakieś 5,5h. Wymieniałem wszystko sam.
Jak napisano już wcześniej ciężko odkręcały się śruby od mocowania amortyzatorów w zwrotnicach jak i od łączników ale na szczęście wd-40 pomógł. Nasadkę do odkręcenia amortyzatora w górnej części przygotowałem sobie w taki sam sposób jak na zdjęciu kilka postów wcześniej. W moim przypadku musiałem również odkręcić czujnik na wachaczu od ksenonów. Dźwigienka bardzo przypomina łącznik stabilizatora i najłatwiej odkręcić jest jej górną część. Z zewnątrz nakrętka M6 (10 kluczyk) a od tyłu jest nacięcie i trzeba przytrzymać kluczem płaskim 9. Dobrze że miałem 2 komplety ściągaczy (używałem 3) i do tego jeszcze własnej roboty mini ścisk który zrobiony był z pręta gwintowanego 10, wygięty w kształt litery U. Na nim był jeszcze element (może być też grubszy płaskownik z dwoma otworami) i za pomocą 2 nakrętek ścickałem 2 wybrane zwoje do siebie w miejscu gdzie na ściągaczu skończyła się regulacja. Oczywiście przydał się tylko do Eibachów bo z mpakowymi nie było problemu żadnego.
To by było chyba na tyle, praca trochę ciężka jak na jedną osobę ale do ogarnięcia :-)

Pozdrawiam.
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#32

Post autor: Roki »

Jedna uwaga.Do odkręcenia śruby przy zwrotnicy i z tyłu do odkręcenia amortyzatora jest klucz 18.Nie używajcie 19 żeby wam nie przeskoczyło.A czy łącznika nie lepiej odkręcać przy drążku stabilizatora?Trochę więcej miejsca wygodniej złapać.I polecam górne mocowania amortyzatora odkręcać na samym końcu jak wyciągniecie mcphersona ze zwrotnicy.A i pod zwrotnicę podłóżcie sobie klocka żeby nie zerwało wam przewodów hamulcowych i pamiętajcie o czujniku położenia xenonu.
Wyciągałem wieeeeeeeeeeeele razy zawieszenie w E46 i wieeeeele razy zmieniałem sprężyny i najlepiej odkręcać pneumatem i klucz 21.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#33

Post autor: mariryb »

Ostatnio miałem okazję pracować na takim sprzęcie. Sprawnie ścisnęła się sprężyna. Chwilka i wymienione.

Obrazek

Obrazek
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Gixer010
Bywalec forum
Posty: 533
Rejestracja: 26 cze 14, 22:54
BMW: E46 M43TU->M52TUB25->Subaru Impreza GT TURBO
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: AY01889
Lokalizacja: WM *****

#34

Post autor: Gixer010 »

Ja ściskałem podobnym tyle że hydrauliczna. Z montażem całego sportline zeszło mi łącznie 4 godziny rozkładając przód jednego dnia i tył następnego, robiłem sam bez jakiejkolwiek pomocy.
Eye Of The Beholder
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 12 sie 14, 10:51
BMW: 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#35

Post autor: Eye Of The Beholder »

Pro Kit to obniżenie według producenta przodu o 30mm, a tyłu o 20-25mm. Czy nie trzeba zastosować wtedy krótszych łączników stabilizatora?
Freude am Fahren
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#36

Post autor: MARC »

Eye Of The Beholder pisze:Pro Kit to obniżenie według producenta przodu o 30mm, a tyłu o 20-25mm. Czy nie trzeba zastosować wtedy krótszych łączników stabilizatora?
Nie trzeba.
danielloradom
Bywalec forum
Posty: 61
Rejestracja: 8 lut 16, 7:28
BMW: e46 touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: RAPDOM

#37

Post autor: danielloradom »

Panowie mam pytanie i nikt nie jest w stanie mi odpowiedziec czy sprezyny z m3 e46 pasuja do zwyklej np 320i w coupe ?
Nastepna sprawa poduszki mcpherdonow w m3 maja acentryczne czy zwykle ?
Oraz ile maja wysokosci sprezyny obnizajace np -60/40 bo na olx jest mnustwo do kupirnia ale zaden sprzedajacy nie wie ile obnizaja a tak bym mial jakas baze do porownania
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#38

Post autor: zibi_j1 »

Ma na to wpływ waga auta i twardosc springów a nie ich wysokosc. Zuzycie amorków itd. Nikt ci nie poda ile ci siądzie auto. Nie dubluj postów w różnych tematach bo dostaniesz stosowną nagrodę.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#39

Post autor: piotrek1474 »

Mam pytanie.
Czy sprężyny Eibach Pro Kit dobrze współpracują z oryginalnym amortyzatorem. Producent zapewnia że nie trzeba zmieniać amortyzatorów, choć internecie dużo osób twierdzi co innego. Obniżenie to ok -30/-20
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#40

Post autor: Dobrodziej_1983 »

piotrek1474 pisze:Mam pytanie.
Czy sprężyny Eibach Pro Kit dobrze współpracują z oryginalnym amortyzatorem. Producent zapewnia że nie trzeba zmieniać amortyzatorów, choć internecie dużo osób twierdzi co innego. Obniżenie to ok -30/-20
Lepiej jest kupić takie o krótszym skoku. Seryjne będą pasować ,,fizycznie", ale nie będzie to ze sobą współgrać. Sprężyny są sztywniejsze i twardsze i seryjny amor nie będzie w nich pracował tak jak został zaprojektowany i zapewne skraca to jego żywotność.
P.S. sam miałem pro kita na seryjnych amorach i teraz mam na takich o krótszym skoku i różnica jest wyczuwalna na plus oczywiście.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”