BMW e46 Wymiana sprężyn zawieszenia / montaż Eibach Pro Kit
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 cze 15, 10:29
- BMW: E46 325i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Pila
Witam, na wstępie chciałbym bardzo podziękować autorowi za instrukcję, bardzo mi wczoraj pomogła
W takim razie opiszę trochę swoje wrażenia. Wymiana dotyczyła kompletu sprężyn z mpakietowych na Eibach Sportline. Czas wymiany: jakieś 5,5h. Wymieniałem wszystko sam.
Jak napisano już wcześniej ciężko odkręcały się śruby od mocowania amortyzatorów w zwrotnicach jak i od łączników ale na szczęście wd-40 pomógł. Nasadkę do odkręcenia amortyzatora w górnej części przygotowałem sobie w taki sam sposób jak na zdjęciu kilka postów wcześniej. W moim przypadku musiałem również odkręcić czujnik na wachaczu od ksenonów. Dźwigienka bardzo przypomina łącznik stabilizatora i najłatwiej odkręcić jest jej górną część. Z zewnątrz nakrętka M6 (10 kluczyk) a od tyłu jest nacięcie i trzeba przytrzymać kluczem płaskim 9. Dobrze że miałem 2 komplety ściągaczy (używałem 3) i do tego jeszcze własnej roboty mini ścisk który zrobiony był z pręta gwintowanego 10, wygięty w kształt litery U. Na nim był jeszcze element (może być też grubszy płaskownik z dwoma otworami) i za pomocą 2 nakrętek ścickałem 2 wybrane zwoje do siebie w miejscu gdzie na ściągaczu skończyła się regulacja. Oczywiście przydał się tylko do Eibachów bo z mpakowymi nie było problemu żadnego.
To by było chyba na tyle, praca trochę ciężka jak na jedną osobę ale do ogarnięcia
Pozdrawiam.
W takim razie opiszę trochę swoje wrażenia. Wymiana dotyczyła kompletu sprężyn z mpakietowych na Eibach Sportline. Czas wymiany: jakieś 5,5h. Wymieniałem wszystko sam.
Jak napisano już wcześniej ciężko odkręcały się śruby od mocowania amortyzatorów w zwrotnicach jak i od łączników ale na szczęście wd-40 pomógł. Nasadkę do odkręcenia amortyzatora w górnej części przygotowałem sobie w taki sam sposób jak na zdjęciu kilka postów wcześniej. W moim przypadku musiałem również odkręcić czujnik na wachaczu od ksenonów. Dźwigienka bardzo przypomina łącznik stabilizatora i najłatwiej odkręcić jest jej górną część. Z zewnątrz nakrętka M6 (10 kluczyk) a od tyłu jest nacięcie i trzeba przytrzymać kluczem płaskim 9. Dobrze że miałem 2 komplety ściągaczy (używałem 3) i do tego jeszcze własnej roboty mini ścisk który zrobiony był z pręta gwintowanego 10, wygięty w kształt litery U. Na nim był jeszcze element (może być też grubszy płaskownik z dwoma otworami) i za pomocą 2 nakrętek ścickałem 2 wybrane zwoje do siebie w miejscu gdzie na ściągaczu skończyła się regulacja. Oczywiście przydał się tylko do Eibachów bo z mpakowymi nie było problemu żadnego.
To by było chyba na tyle, praca trochę ciężka jak na jedną osobę ale do ogarnięcia
Pozdrawiam.
-
- Weteran
- Posty: 1279
- Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
- BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- VIN: PA70818
- Lokalizacja: Radom
Jedna uwaga.Do odkręcenia śruby przy zwrotnicy i z tyłu do odkręcenia amortyzatora jest klucz 18.Nie używajcie 19 żeby wam nie przeskoczyło.A czy łącznika nie lepiej odkręcać przy drążku stabilizatora?Trochę więcej miejsca wygodniej złapać.I polecam górne mocowania amortyzatora odkręcać na samym końcu jak wyciągniecie mcphersona ze zwrotnicy.A i pod zwrotnicę podłóżcie sobie klocka żeby nie zerwało wam przewodów hamulcowych i pamiętajcie o czujniku położenia xenonu.
Wyciągałem wieeeeeeeeeeeele razy zawieszenie w E46 i wieeeeele razy zmieniałem sprężyny i najlepiej odkręcać pneumatem i klucz 21.
Wyciągałem wieeeeeeeeeeeele razy zawieszenie w E46 i wieeeeele razy zmieniałem sprężyny i najlepiej odkręcać pneumatem i klucz 21.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Ostatnio miałem okazję pracować na takim sprzęcie. Sprawnie ścisnęła się sprężyna. Chwilka i wymienione.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 533
- Rejestracja: 26 cze 14, 22:54
- BMW: E46 M43TU->M52TUB25->Subaru Impreza GT TURBO
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: AY01889
- Lokalizacja: WM *****
Ja ściskałem podobnym tyle że hydrauliczna. Z montażem całego sportline zeszło mi łącznie 4 godziny rozkładając przód jednego dnia i tył następnego, robiłem sam bez jakiejkolwiek pomocy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 sie 14, 10:51
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Pro Kit to obniżenie według producenta przodu o 30mm, a tyłu o 20-25mm. Czy nie trzeba zastosować wtedy krótszych łączników stabilizatora?
Freude am Fahren
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Nie trzeba.Eye Of The Beholder pisze:Pro Kit to obniżenie według producenta przodu o 30mm, a tyłu o 20-25mm. Czy nie trzeba zastosować wtedy krótszych łączników stabilizatora?
-
- Bywalec forum
- Posty: 61
- Rejestracja: 8 lut 16, 7:28
- BMW: e46 touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: RAPDOM
Panowie mam pytanie i nikt nie jest w stanie mi odpowiedziec czy sprezyny z m3 e46 pasuja do zwyklej np 320i w coupe ?
Nastepna sprawa poduszki mcpherdonow w m3 maja acentryczne czy zwykle ?
Oraz ile maja wysokosci sprezyny obnizajace np -60/40 bo na olx jest mnustwo do kupirnia ale zaden sprzedajacy nie wie ile obnizaja a tak bym mial jakas baze do porownania
Nastepna sprawa poduszki mcpherdonow w m3 maja acentryczne czy zwykle ?
Oraz ile maja wysokosci sprezyny obnizajace np -60/40 bo na olx jest mnustwo do kupirnia ale zaden sprzedajacy nie wie ile obnizaja a tak bym mial jakas baze do porownania
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Ma na to wpływ waga auta i twardosc springów a nie ich wysokosc. Zuzycie amorków itd. Nikt ci nie poda ile ci siądzie auto. Nie dubluj postów w różnych tematach bo dostaniesz stosowną nagrodę.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Mam pytanie.
Czy sprężyny Eibach Pro Kit dobrze współpracują z oryginalnym amortyzatorem. Producent zapewnia że nie trzeba zmieniać amortyzatorów, choć internecie dużo osób twierdzi co innego. Obniżenie to ok -30/-20
Czy sprężyny Eibach Pro Kit dobrze współpracują z oryginalnym amortyzatorem. Producent zapewnia że nie trzeba zmieniać amortyzatorów, choć internecie dużo osób twierdzi co innego. Obniżenie to ok -30/-20
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Lepiej jest kupić takie o krótszym skoku. Seryjne będą pasować ,,fizycznie", ale nie będzie to ze sobą współgrać. Sprężyny są sztywniejsze i twardsze i seryjny amor nie będzie w nich pracował tak jak został zaprojektowany i zapewne skraca to jego żywotność.piotrek1474 pisze:Mam pytanie.
Czy sprężyny Eibach Pro Kit dobrze współpracują z oryginalnym amortyzatorem. Producent zapewnia że nie trzeba zmieniać amortyzatorów, choć internecie dużo osób twierdzi co innego. Obniżenie to ok -30/-20
P.S. sam miałem pro kita na seryjnych amorach i teraz mam na takich o krótszym skoku i różnica jest wyczuwalna na plus oczywiście.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1228 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: polus
-
- 7 Odpowiedzi
- 2582 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kijeek
-
- 13 Odpowiedzi
- 10321 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 3 Odpowiedzi
- 1940 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 1705 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcepan
-
- 1 Odpowiedzi
- 1701 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 16 Odpowiedzi
- 5900 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Majster320d
-
- 23 Odpowiedzi
- 10474 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kawbandos
-
- 11 Odpowiedzi
- 5765 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcepan
-
- 16 Odpowiedzi
- 7336 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JeszRodzynek