BMW E46 vs VAG (ok. 2000r) - koszty eksploatacji

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 417
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#11

Post autor: marcus330d »

No to przepraszam w takim razie za zaburzenie i zafałszowanie poglądu na auta marki BMW jako tanie w eksploatacji, w przypadku kupna 15 letniego egzemplarza z sporym przebiegiem :)

Rzeczywiście, jeśli chce się dziadować, wymieniać zużyte/zepsute elementy na mniej zepsute ze szrotu (czy to nawet nowe chińskie zamienniki), to prawda, do BMW e46 jest mnóstwo jeszcze części, pomijając chore ceny zoranych/połamanych zderzaków m-pakietowych czy podartych foteli "sportowych", to reszta klamotów zwłaszcza do tych z silnikami R4 jest bardzo tania. Jest pole do januszenia. Przy czym uważam, że przy takim podejściu każde auto będzie praktycznie tak samo 'tanie', zwłaszcza że drut czy trytytka będzie do każdego auta w tej samej cenie.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#12

Post autor: scghost »

marcus330d pisze: 27 paź 22, 15:00 Jest pole do januszenia
no ja juz tak jade 7 rok i jakos na drodze nie stanelo :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#13

Post autor: kosteg »

marcus330d pisze: 27 paź 22, 15:00 No to przepraszam w takim razie za zaburzenie i zafałszowanie poglądu na auta marki BMW jako tanie w eksploatacji, w przypadku kupna 15 letniego egzemplarza z sporym przebiegiem
W ten sposób wszystkie auta mogą być tak samo drogie jak i tak samo tanie w eksploatacji.

Porówywać można zatem poszczególne części - np wahacz, amortyzator, tarczę itp oraz potencjalne tendencje do psucia się czy szybszego wyeksploatowywania ich w danym modelu. Jak np zawieszenie w vagu passat czy audi a4/a6 z zawiasem aluminiowym. W e46 przód masz również aluminiowy a z tyłu mamy mix. Jednak w bmw masz z tyłu wymienne wszystkie tuleje a z przodu możesz zainstalować meyle z wymiennymi sworzniami. Dodatkowo samo z siebie jest bardziej odporne może nawet pancerne. Co powoduje, że tu vag przegrywa. ITP W ten sposób można oceniać potencjalne koszty eksploatacji. Bo całość w przypadku tak leciwych aut i tak sprowadza się do tego jak zadbane jest dane cudo z ogłoszenia. Dodatkowo należy porównać stopień skomplikowania czy też budowę poszczególnych podzespołów czy grup podzespołów. I tak dla przykładu mondeo mk3 vs alfa 156/147/gt vs e46. W teorii w częściach przedniego zawieszenia ford jest najtańszy. Fiat ma przyzwoitej jakości ale juz droższe części. Cóż z tego skoro ze względu na ramy pomocnicze/sanki i konstrukcję przeciętny kowalski sam w garażu wiele nie zdziała i z byle pierdołą do mechanika musi jechać. I u forda i w alfie aby np wymienić poduszki stabilizatora trzeba narozbierać się od cholery. W przypadku forda dochodzi do tego ruda która potrafi ubić w zasadzie każdą śrubę dodatkowo dodając pracy. To samo z wahaczami itp. W przypadku 1.9jtd z fiata wiele atrakcji doają łapy/poduszki silnika i skrzyni na aluminiowych wspornikach dzięki którym w teori proste naprawy powodują przyśpieszone bicie serca i zastanawianie się co tym razem się ukręci. I tak można dywagować co taniej a co drożej jest utrzymać. Z mojej perspektywy najtaniej wychodzą Mitsu i Mazda. Nawet przy relatywnie drogich częściach oryginalnych to ich żywotność pozwala utrzymać koszty utrzymania na bardzo niskim poziomie. Najwięcej nerwów i pieniądza pochłonąć w moim przypadku raczył Saab.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”