BMW E46 SWAP m43 na m54
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 170
- Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
- BMW: 316i/325i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Kielce
- VIN: AX22363
Powinno się udać. Gdy robiłem swap m43 na m54, podmieniłem moduł ews, antena została moja, kluczyk miałem dorobiony, sam bagnet bez żadnej elektroniki, dokleiłem do niego kluczyk który dostałem razem z ewsem i odpalało bez problemu.
W wiązce ews nic nie przerabiałem.
W wiązce ews nic nie przerabiałem.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 sty 20, 15:50
- BMW: E46 swap z m43 na m54
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zawiercie
Masz moze jeszcze zdjecia wtyczki gazu ?
- Chamiprostak
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 mar 20, 22:02
- BMW: 20letni gruz
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Tak długo jak na drodze będzie choć jedno m43, tak długo temat będzię żywy. Natrafiłem na taki komemtarz na jednej z grup na fb odnośnie swapu z m43 na 2.2. Jestęście w stanie się do tego odnieść?


-
- Bywalec forum
- Posty: 886
- Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
- BMW: E46 3xxi
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: LBL
To mój komentarz.
Co chciałbyś wiedzieć?
Szczegóły znajdziesz w galerii mojego auta, tam był też kosztorys swapa na m54b25 który robiłem w listopadzie.
https://e46forum.pl/e46-325i-orientblau-daily-27723
Skrzynia tak jak napisałem różnią od długością wybieraka, wiem bo sprzedałem swoją z m43 właśnie do 2.2. Klient wysyłał mi numery swojej skrzyni i je porównywaliśmy żeby mieć pewność że będzie to samo.
Napęd w 2.2 i 1,9 jest taki sam, początkowo miałem nawet spięte wszystko u siebie na wale napędowym z m54b22 i dopiero jakiś miesiąc temu przeszedłem na dużą głowę zmieniając dyfer, półosie no i oczywiście wał. Hamulce przednie są takie same, różnią się tylne (teraz masz cienkie niewentylowane), 2.2 ma mniejsze niż masz aktualne ale są wentylowane i co za tym idzie grubsze więc do zmiany zaciski i jarzma. W przypadku przodu w każdej wersji w silnikowej oprócz 330i zacisk jest taki sam, różni się tylko jarzmo. ale to już chyba wiesz.
Elektryka w moim przypadku była dokładnie taka jak opisał Mariusz, ogarnąłem samodzielnie w dzień wsadzenia silnika w ciągu pół godziny.
Przeliczając na roboczogodziny cała moja pracę myślę że operacja swapa włącznie z wyjeciem m43 do odpalenia m54 to kwestia 2-3 dni robiąc od rana do wieczora.
M43 było wyjęte w poniedziałek, zajęło mi to około 3 godziny. Wtorek, środa, czwartek przygotowanie komory, podmiana pedałów, położenie wiązki automatu, wymiana kolumny kierowniczej po maksymalnie 2h dziennie wieczorami po pracy.
Czwartek o 10 zacząłem, pierwsze odpalenie było o 13. Do późnego wieczora składałem przód, zalanie płynów, odpowietrzanie, skręcanie wału.
Sobota dwie godzinki na pospawane wydechu i koniec.
Warto dodać że to była moja pierwsza przeróbka i jak dobrze pamiętam pierwszy silnik wyjęty i włożony samodzielnie bez niczyjej pomocy.
Jakbyś chciał jakichś szczegółów, zdjęć z prac i poszczególnych etapów to daj do siebie kontakt w prywatnej. Za dużo tego żeby wrzucać pojedyńczo.
Co chciałbyś wiedzieć?
Szczegóły znajdziesz w galerii mojego auta, tam był też kosztorys swapa na m54b25 który robiłem w listopadzie.
https://e46forum.pl/e46-325i-orientblau-daily-27723
Skrzynia tak jak napisałem różnią od długością wybieraka, wiem bo sprzedałem swoją z m43 właśnie do 2.2. Klient wysyłał mi numery swojej skrzyni i je porównywaliśmy żeby mieć pewność że będzie to samo.
Napęd w 2.2 i 1,9 jest taki sam, początkowo miałem nawet spięte wszystko u siebie na wale napędowym z m54b22 i dopiero jakiś miesiąc temu przeszedłem na dużą głowę zmieniając dyfer, półosie no i oczywiście wał. Hamulce przednie są takie same, różnią się tylne (teraz masz cienkie niewentylowane), 2.2 ma mniejsze niż masz aktualne ale są wentylowane i co za tym idzie grubsze więc do zmiany zaciski i jarzma. W przypadku przodu w każdej wersji w silnikowej oprócz 330i zacisk jest taki sam, różni się tylko jarzmo. ale to już chyba wiesz.
Elektryka w moim przypadku była dokładnie taka jak opisał Mariusz, ogarnąłem samodzielnie w dzień wsadzenia silnika w ciągu pół godziny.
Przeliczając na roboczogodziny cała moja pracę myślę że operacja swapa włącznie z wyjeciem m43 do odpalenia m54 to kwestia 2-3 dni robiąc od rana do wieczora.
M43 było wyjęte w poniedziałek, zajęło mi to około 3 godziny. Wtorek, środa, czwartek przygotowanie komory, podmiana pedałów, położenie wiązki automatu, wymiana kolumny kierowniczej po maksymalnie 2h dziennie wieczorami po pracy.
Czwartek o 10 zacząłem, pierwsze odpalenie było o 13. Do późnego wieczora składałem przód, zalanie płynów, odpowietrzanie, skręcanie wału.
Sobota dwie godzinki na pospawane wydechu i koniec.
Warto dodać że to była moja pierwsza przeróbka i jak dobrze pamiętam pierwszy silnik wyjęty i włożony samodzielnie bez niczyjej pomocy.
Jakbyś chciał jakichś szczegółów, zdjęć z prac i poszczególnych etapów to daj do siebie kontakt w prywatnej. Za dużo tego żeby wrzucać pojedyńczo.
- Chamiprostak
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 mar 20, 22:02
- BMW: 20letni gruz
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Chciałem na razie zweryfikować czy to w ogóle prawda. W necie głównie są swapy na 3.0 i tam już wymienia się 1 do 1. Wielkie dzięki za odpowiedź. W takim wypadku swap staje się dużo bardziej opłacalny (ewentualnie mniej nieopłacalny). Nie powiem, jestem całkiem zadowolony z tego stanu rzeczy.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 wrz 20, 13:01
- BMW: E46 m54
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Czaplinek
Witam. Pytanie odnośnie wiazki silnika m54 , mam wolną wtyczkę 8 pionową x60531 w której mam 5 kabli zaznaczę wtyczka biała od strony wiazki silnika., może jest ktoś mi w stanie pomóc gdzie spiąć przewody z tej wtyczki ? Bo nie mam drugiej części tej wtyczki.pozdro
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 paź 21, 16:11
- BMW: E36 turing m54b30
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Skrzyszów
- VIN: EU50887
Mam problem z kontrolka ładowaniaChamiprostak pisze: ↑3 kwie 20, 16:41 Tak długo jak na drodze będzie choć jedno m43, tak długo temat będzię żywy. Natrafiłem na taki komemtarz na jednej z grup na fb odnośnie swapu z m43 na 2.2. Jestęście w stanie się do tego odnieść?
![]()
Ktoś podpowie o jaki kabelek chodzi
Ładowanie jest
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 maja 23, 9:25
- BMW: E46 coupe
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Przemysl
Mam problem z tempomatem a mianowicie dołożeniu 4 pinów w ecu wykrywa sprzęgło i wciśnięcie hamulca.
Ogólnie problem pojawia się z hamulcem teraz gdyż jest bls i bts z ecu lecz nie wiem gdzie co i jak podpiąć patrzyłem w ms42 pinout to bls ma iść w moduł świateł a bts w switch lecz mając to tak zrobione wciąż nie działa hamulec i przy odpaleniu auta wyskakuje błąd silnika 39. A w momencie kiedy je skasuje i włączę zniw zapłon tempomat się uruchamia aż do odpalenia po odpaleniu od razu kaput i znów błąd 39
Krótko mówiąc
Kostka x16004
Pin 27 podłączyłem pod multifunkcje zielona wtyczka
Pin 23 od sprzęgła w switch od sprzęgła
Pin 24 bls do modułu świateł (czerwono niebieski)
Pin 28 do switch’a hamulca (pin żółto fioletowy)
Ogólnie problem pojawia się z hamulcem teraz gdyż jest bls i bts z ecu lecz nie wiem gdzie co i jak podpiąć patrzyłem w ms42 pinout to bls ma iść w moduł świateł a bts w switch lecz mając to tak zrobione wciąż nie działa hamulec i przy odpaleniu auta wyskakuje błąd silnika 39. A w momencie kiedy je skasuje i włączę zniw zapłon tempomat się uruchamia aż do odpalenia po odpaleniu od razu kaput i znów błąd 39
Krótko mówiąc
Kostka x16004
Pin 27 podłączyłem pod multifunkcje zielona wtyczka
Pin 23 od sprzęgła w switch od sprzęgła
Pin 24 bls do modułu świateł (czerwono niebieski)
Pin 28 do switch’a hamulca (pin żółto fioletowy)
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 1845 Odsłony
-
Ostatni post autor: RadekUK
-
- 0 Odpowiedzi
- 1265 Odsłony
-
Ostatni post autor: Koza74
-
- 7 Odpowiedzi
- 3736 Odsłony
-
Ostatni post autor: prezes92
-
- 1 Odpowiedzi
- 1504 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1736 Odsłony
-
Ostatni post autor: Broder