Bmw E46 Problem z ogrzewaniem.

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
adamus
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 30 wrz 09, 21:55
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Poznan

#1

Post autor: adamus »

Witam. Mam nastepujacy problem, mianowicie cieple powietrze zaczyna leciec po dlugim czasie tzn. po przejechaniu ok. 15km. i jak juz grzeje to tylko wtedy gdy wiatrak jest ustawiony na minimum bo jezeli ustawie na max. to leci tylko zimne(niezaleznie na jaka temp. ustawie). Druga sprawa ze jezeli obroty spadaja lub calkowicie na wolnych obrotach auto przestaje grzac i leci tez tylko zimne. Odpowietrzalem juz uklad sprawdzalem nagrzewnice i jest ok mam nowy termostat- lapie szybko temp. po 5 minutach jest na 90 stopni pompa wody tez ok. Jezeli macie jakies pomysly to prosze o porade. Dodam ze to benzyna.
OSA BMW

#2

Post autor: OSA BMW »

Tzn jak nagrzewnice sprawdziles?Jest ciepla i mimo wszystko wali zimnym powietrzem po osiagnieciu tem.roboczej?
Motomax
Posty: 6
Rejestracja: 2 gru 10, 10:08
BMW: e46,e30
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Palikówka

#3

Post autor: Motomax »

U mnie ten sam objaw i okazała się nagrzewnica do wymiany.
Wymiana zajeła mi 35 min,za nagrzewnicę zapłaciłem 180zł BEHR

Problemem może być też zawór na wężu doprowadzającym płyn do nagrzewnicy,idzie to prosto sprawdzić odpalasz zimnie i nagrzewasz auto sprawdzając jaka temp ma wąż
adamus
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 30 wrz 09, 21:55
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Poznan

#4

Post autor: adamus »

Ngrzewnica byla wyjeta po rozebraniu deski rozdzielczej i okazalo sie ze jest ok tzn. nie ma zadnych wyciekow i nagrzewa sie. Problem w tym ze nagrzewa sie bardzo powoli a na wolnych obrotach leci wrecz chlodne powietrze i to mnie dziwi najbardziej. Jezeli nagrzewnica jest walnieta to albo nie grzeje wcale albo z niej cieknie. Waz doprowadzajacy plyn robi sie goracy blyskawicznie, zawory regulujace tez pracuja jak trzeba, ale zauwazylem ze ten waz zwrotny jest chlodny a powinien tez byc cieply-goracy. A tak przy okazij to powiedz mi jak sie wymienia nagrzewnice w 35min. bo normalnie zajmuje to minimum 8-10 godzin. Dzieki za kazda odpowiedz.
misieekk44
Bywalec forum
Posty: 183
Rejestracja: 27 mar 10, 21:44
BMW: E46 320D 136KM
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin

#5

Post autor: misieekk44 »

adamus pisze:Ngrzewnica byla wyjeta po rozebraniu deski rozdzielczej i okazalo sie ze jest ok tzn. nie ma zadnych wyciekow i nagrzewa sie. Problem w tym ze nagrzewa sie bardzo powoli a na wolnych obrotach leci wrecz chlodne powietrze i to mnie dziwi najbardziej. Jezeli nagrzewnica jest walnieta to albo nie grzeje wcale albo z niej cieknie. Waz doprowadzajacy plyn robi sie goracy blyskawicznie, zawory regulujace tez pracuja jak trzeba, ale zauwazylem ze ten waz zwrotny jest chlodny a powinien tez byc cieply-goracy. A tak przy okazij to powiedz mi jak sie wymienia nagrzewnice w 35min. bo normalnie zajmuje to minimum 8-10 godzin. Dzieki za kazda odpowiedz.
Może być też tak że kanały w nagrzewnicy są jiż poprostu zapaprane i słaba jest przepuszczalność płynu przez nią i dlatego wąż zwrotny może być chłodny, nagrzewnica może wolno się nagrzewać, a na wolnych obrotach pompa wodna słabo pompuje płyn do nagrzewnicy i przez to może lecieć chłodne powietrze :( Pozdr :( :)
Motomax
Posty: 6
Rejestracja: 2 gru 10, 10:08
BMW: e46,e30
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Palikówka

#6

Post autor: Motomax »

Nie musi wyciekać z nagrzewnicy,bedzie zakamieniona w środku i nie bedzie grzać,miałem ten sam problem i przez prawie rok czasu jezdziłem bez grzania.

Oszukałem się jak głupi w internecie na temat ogrzewania,wysprawdzałem wszystko i stwierdziłem że jest to nagrzewnica.

pozatym auto było z włoch i jeżdziło na wodzie więc....

Pozatym żebysmy się zle nie zrozumieli,mówimy o chłodniczce nagrzewnicy a nie o całej nagrzewnicy którą de facto trzeba wyjmowac dzień.

Mi wymiana zajeła 35 min nie licząc opróznienia układu chłodzącego.

Wyciągasz ramkę koło lewarka,popielniczkę z schowkiem,środkową listwę ozdobną,panel klimy,radio i stelaż pod radio i panel.

rozpinasz kable i ukazuje ci sie taki czarny plastik który jest na 4 zapinkach i dwóch zasuwach.

po wyjeciu tych spinek i dekla masz przed sobą chłodniczkę do ogrzewania,trzeba wysunąć takie spinki które trzymają rurki (zasilanie i powrót)

Musisz uważać na te spinki bo mi jedna pękła,ale na szczęście miałem kupioną 2 całą nagrzewnicę wiec było z czego wziąć.

dobrze jest też wymienic oringi,Fabryka podaje 17.12 mm a średnica 2.64 zakupiłem takie w sklepie z oringami i dla bezpieczeństwa osadziłem jeszcze połaczenia na paście Dirko

35 min pod warunkiem że nic ci się nie upier...

w e30 mam piecyk i e46 teraz też(nawet lepszy)

Jeśli wchodzi gorące to i wychodzić takie powinno wtedy bedzie dobre grzanie

pozdro
laki
Posty: 1
Rejestracja: 5 gru 10, 18:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: kostrzyn

#7

Post autor: laki »

szukam rysunkuw i schematuf technicznych układu chlodzenia
Witamy , poszukaj słownika ortograficznego i popraw błędy
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”