BMW E46 Panewy M57

blitzkrieg
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
BMW: 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JH85832

#1

Post autor: blitzkrieg »

Siema. Będę wymieniał panewy w moim M57 i chciałem z allegro kolbenszmidt zamówić, ale patrzę na realoem i nie rozumiem trochę. Nie zdejmuję wału, nie ma tam żadnego kuku poza tym, że już drugą zimę walczę z za niskim cisnieniem oleju przez 3sek po odpaleniu na zimnym (powyżej 7 stopni kontrolka się nie świeci, stąd wniosek, że to wina panewek, czujnik oleju podmieniony i to samo, podstawa filtra była uszczelniana, jak i oringi na tej czapce od filtra oleju). De facto nie mierzyłem manometrem, bo nie mam skąd pożyczyć. Na real oem są uwzględnione jakieś niebieskie panewki, żółte, różowe, +0.25, +0.50 i nie wiem jakie mam już kupić xD szlifu nie ma i nie będzie, a te wartości mnie wprawiają w zakłopotanie, więc wolę zapytać, bo może Maniek będzie co wiedział w tej kwestii lub inny fachowiec, który przerobił chociaż raz ten temat. Dla uproszczenia moje pytanie brzmi - Jakie kupić panewki główne i korbowodowe żeby je wymienić na aucie?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

jak nic nie bylo robione to wstawiasz normalne "standardowe" - zwykle oznaczone jako STD
kolbenschmidt moga byc

jak wymieniasz na aucie to panewki glowne ja bym sobie odpuscil, szkoda czasu i kasy
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
blitzkrieg
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
BMW: 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JH85832

#3

Post autor: blitzkrieg »

Coś chyba kojarzę z twojego odcinka, że nie pykło w którymś momencie xD najgorsze jest to, że nie wiem które panewy mogą powodować to za niskie ciśnienie :/
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Na jakim oleju jeździsz? Jaki jest przebieg?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
blitzkrieg
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
BMW: 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JH85832

#5

Post autor: blitzkrieg »

Hej Maniek, olej valvo synpower 5w-40. Przebieg 390 tys., ale mam podejrzenie, że sprawa ma podłoże jeszcze z czasu gdy w pompę oleju dostał się drucik jakby ze szczotki drucianej i ją zatrzymał, a koło zębate od napędu zostało zerwane z pompy przy prędkości około 100kmh. Tyle co niecały kilometr siłą rozpędu doczłapałem się na stację, a później odpaliłem ją by wjechać na najazdy w celu wymiany pompy. Zdaje się, że dopiero po tamtej akcji się tak zaczęło dziać z tą kontrolką, ale co ciekawe tylko poniżej tych 7 stopni i tylko i wyłącznie po całkowitym wystygnięciu auta (po nocy wyskakuje, po 2-3h od zgaszenia nie wyskakuje)
Napisz odpowiedź

Wróć do „Diesel”