BMW E46 n42b20 niebieski dym z wydechu po wymianie uszczelniaczy zaworowych

pietras999m
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 21, 20:00
BMW: e46 coupe 143km n42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
VIN: PK60586

#1

Post autor: pietras999m »

[BMW E46 n42b20 coupe 2003r.] Witam, moje auto od czasu do czasu puści chmurę lekko niebieskiego dymu. Wydaje mi się, że od razu po odpaleniu nie puszcza niebieskiej chmurki ale dopiero po przejechaniu paru km i po jakimś postoju min 20/30 sekund. Zauważyłem że zużywa około 0.7 l oleju na 1000km. Wydaje mi się, że jeżeli robię większe trasy np 100/150km to ubywa znacznie mniej oleju niż na krótszych trasach. Olej leje motula 5w30 x-clean 8100. 3 miesiące temu wymieniałem w aucie uszczelniacze zaworowe i rozrząd. Silnik miał trochę nagaru i mechanik zalecił mi wymienić ze dwa razy olej z płukanka co 5 tys km. Za 2 tys km będę wykonywał druga wymianę oleju z płukanka liqui molly engine flush pro line (ta czarną). Nie zauważyłem spadku mocy. Auto się zbiera i chodzi równo. Jedyne co to na luźnym biegu po rozgrzaniu ma obroty w granicach 850/900 na minutę. Tylko czasami zdarza się że będzie mieć te 600/min obroty.
Od jakiś 3/4 dni nawet po dłuższej trasie jest lekkie masło na bagnecie ale tylko na nim. Pod korkiem wlewu oleju jest czysto. Myślicie, że może być winowajcą odma a nie pierścienie? Jeżeli tak to jaka odmę z przewodami polecacie kupić ? Słyszałem że odma febi jest fajna. Widzę ją tylko w zestawach z przewodami maxgear które mają bardzo słabe opinie. Macie może jakieś inne przewody godne polecenia ? Nie chciałbym kupować ori bo koszta są trochę duże.

<-- tutaj filmik jak po 3/4 minutach postoju na rozgrzanym silniku puszcza dymek

<-- tutaj reakcja na odkręcenie korka wlewu oleju na rozgrzanym silniku

tutaj zdjęcia, że uszczelniacze były wymieniane :
- https://e46forum.pl/images/upload/9ecee3c518273fd48461c2821f5e40b3.jpg
- https://e46forum.pl/images/upload/c5562155672e2be337344afa8aaf9305.jpg
- https://e46forum.pl/images/upload/0d18f03650651b308eb493813018cc38.jpg


Rozwiązanie problemu ❗❗❗

Po wymianie odmy obroty spadły do normalnej wartości na luzie i niebieski dym ustąpił.

https://youtube.com/shorts/4P_MMpus89g?feature=share

Dziękuję wszystkim za pomoc ✌️ i pozdrawiam magików którzy przez otwór wlewu oleju widział cały silnik od środka 🤣
Ostatnio zmieniony 18 paź 21, 18:47 przez pietras999m, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jest reakcja silnika na odkręcenie korka wlewu oleju? Jesteś pewny, że uszczelniacze zostały wymienione? Bo ja mam wątpliwości, objawy klasyczne. Odma febi, przewody oryginał.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pietras999m
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 21, 20:00
BMW: e46 coupe 143km n42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
VIN: PK60586

#3

Post autor: pietras999m »

Zaraz rozgrzeje silnik i sprawdzę reakcje. Może uda mi się tu wstawić zdjęcia od mechanika. Moim zdaniem fajnie wykonał swoją robotę i myślę, że dobrze wymienił uszczelniacze bo z rozrządem zero problemów.
pietras999m
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 21, 20:00
BMW: e46 coupe 143km n42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
VIN: PK60586

#4

Post autor: pietras999m »

maniek21112 pisze: 26 wrz 21, 17:09 Jest reakcja silnika na odkręcenie korka wlewu oleju? Jesteś pewny, że uszczelniacze zostały wymienione? Bo ja mam wątpliwości, objawy klasyczne. Odma febi, przewody oryginał.
Dodałem filmiki w poście jaka jest reakcja na odkręcenie korka wlewu oleju i jaką chmurkę puszczą. Dodałem również zdjęcia z wymiany uszczelniaczy.
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 156
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#5

Post autor: maczupikczu »

To automat? Jak odkręciłes wlew oleju to wrażenie jest że jasny olej jest albo mi się wydaje.
pietras999m
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 21, 20:00
BMW: e46 coupe 143km n42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
VIN: PK60586

#6

Post autor: pietras999m »

maczupikczu pisze: 26 wrz 21, 19:32 To automat? Jak odkręciłes wlew oleju to wrażenie jest że jasny olej jest albo mi się wydaje.
To jest manual. Olej olej ma przebieg może 3000 tys km.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Jakiej firmy uszczelniacze? Strasznie silnik wygląda w środku. Odmę zdecydowanie warto zmienić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 156
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#8

Post autor: maczupikczu »

Wsumie patrząc na ten nagar to pytanie czy pierścienie wogole pracują
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#9

Post autor: Lashie »

maczupikczu pisze: 29 wrz 21, 11:04 Wsumie patrząc na ten nagar to pytanie czy pierścienie wogole pracują
Najwyżej chodza góra dół razem z tłokiem, funkcji już raczej nie spełniają patrząc na chmury dymu za autem. patrząc w jakim stanie jest silnik w środku, to uszczelniacze to był dopiero początek przygody z tym silnikiem, pewnie pierścienie do tego rozrząd, ciekawe jak pompa oleju wyglada z taka ilością nagaru na ściankach bloku :no:

Cos czuje ze ktos uwierzył zbyt mocno w działanie oleju long life, może pomyślał ze jak w skrzyni się nie zmienia to w silniku tez... dramat
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”